Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hvis man ikke får sykemelding og må ta feriedager i karantene er det lite morro.

1 Like

Dersom myndighetene pålegger det så må det vel være sykemelding.

Det må ikke.

Eget valg å ikke vaksinere seg. Da trenger ikke staten å ta regninga i dette tilfelle via sykemelding.

3 Likes

Den logikken kan brukes til mye annet grums. Det er vel staten som bestemmer at syke uvaksinerte ikke får gå på jobb, men syke vaksinerte kan gå på jobb og smitte andre?

Da tenker jeg staten bør ta regningen :slight_smile: Noe annet er jo defacto diskriminering når det kommer til rettigheter på arbeidsplassen.

7 Likes

Kan være medisinske årsaker til at man ikke kan ta vaksine.

Tror nok ikke det er åpnet for slik medisinsk forskjellsbehandling ennå.

Blir litt som å nekte en røyker sykemelding pga. kreft eller noe lignende.

Vaksineringen stopper ikke smitten…

Folk som allerede har hatt covid, uten å tatt vaksiner blir fremdeles definert som uvaksinert, selv om dem har bedre immunitet en dem som har tatt alle vaksiner. De vil heller ikke få noe nevneverdig effekt av å ta boostervaksiner.

Skal man tvinge frem vaksinering på personer som ikke har behov for det, bare for å tilfredstille en politikk som ikke tar hensyn til naturlig immunitet?

Og forskjellen på håndteringen mellom vaksinert og uvaksinert selv om begge har negative hurtigtester er pålagt av staten. Og har ingenting med vaksinasjonstatusen å gjøre.

4 Likes

Du vet at det finnes nesten ingen medisinske årsaker til å ikke ta covid vaksine? Siden man både har rna og mer klassisk vaksine. Fritt fra hukommelsen er det 1-2% av de som ikke er vaksinert som ikke kan ta den. Ekstremt lavt tall

1 Like

Finnes overhodet ingen medisinske årsaker til å røyke.

Mange som har fått sterke bivirkninger av 1. og 2. dose som er blitt sterkt frarådet å ta ytterligere vaksiner.

2 Likes

Ja det er de få prosentene av de ikke vaksinerte jeg snakker om. «Mange» er i dette tilfelle ganske missvisende. Det er et fåtall. De som har reagert på rna vaksinen kan ta den nye som nettop er godkjent som er laget på tradisjonell måte.

Uansett. Antallet som ikke kan ta vaksine er svært lavt. Det poenget står godt fortsatt.

4 Likes

Talibans talsperson omtaler anklager om menneskerettighetsbrudd som propaganda og advarer om ny migrasjonsbølge hvis de ikke får økonomisk støtte. (VG)

Værsegod!

2 Likes

Du kødder ikkje… Taliban i intervju med VG: Advarer Europa om migrasjonsbølge – VG

1 Like

Er det noen som kjenner til et online matte-kurs som er bra? Er snart ferdig med en master innen økonomi, men jeg (og flere av mine medstudenter) har egentlig ganske dårlige tekniske matteferdigheter. Jeg en del eldre enn de fleste studenter, så matten jeg hadde på videregående sitter ikke. I tillegg er jeg ikke kjent med de nye “emnekodene” for matte på videregående, men tenker det jeg ønsker å bli bedre på er vel ca. den vanskeligste matten man er borti på videregående.

Tror dette skal være bra.

5 Likes

Takk. Skal sjekke det ut!

1 Like

Såvidt jeg kan se er dette for mindre barn till og med 3.klasse på grunnskolen? Mulig jeg ikke fant riktig meny

Ja, det har du rett i. Men prøv denne i stedet:

Så vidt jeg vet har Khan Academy oppgaver til og med universitetsnivå, så det gjelder å finne den riktige versjonen. Jeg bare lenket til den første jeg fant uten å sjekke den nærmere.

2 Likes

Khan Academy hjalp meg gjennom Matte 1000 på høgskolen. : )

Var fantastisk å pause videoene, prøve selv til jeg bokstavelig stanget i veggen, for å få litt og litt hjelp. Kjempebra måte å lære på.

6 Likes

jøss…Ukraina…og Høyere renter, Boligkrisen i Kina,-hvordan kan dette gå? :thinking:

Nå skal det varmes! Endelig kan jeg spankulere naken rundt i huset igjen. God helg! :sweat_smile:

3 Likes

15 øre her, det er jo nesten til å leve med, god helg !

2 Likes