Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Vet du hvor mange meldinger om mistenkte bivirkninger som har innkommet så langt, og hvor mange av dem som er klassifisert som alvorlige ?

Vet du? Eller har du bare hørt det fra andre og tror det gir deg oversikt over situasjonen? Vet du hva som ligger bak tallene helt sikkert?

1 Like

50k meldinger på ca 10millioner doser

Husker ikke i farten hvor mange av de 50k som er regnet som alvorlige. Men det er ganske få.

Står all info her. Det er åpen data

1 Like

Alvorlige bivirkninger

Det er så langt behandlet 4 766 meldinger om hendelser som klassifiserer som alvorlige. Dette utgjør18% av alle behandlede meldinger. Vi prioriterer behandling av alvorlige meldinger først, slik at de ubehandlede meldingene stort sett er lite alvorlige meldinger.

Hva er alvorlige bivirkninger

Generelt klassifiseres mistenkte bivirkninger som alvorlige når hendelsen :

•har gitt vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne

•har medført livstruende sykdom eller død

•har medført

fosterskade/medfødte misdannelser

•har medført sykehusopphold eller forlenget sykehusopphold

•står på EMAs liste over viktige medisinske hendelser (IME listen)

Ja det måtte vært noe dritt å ha på cv’en skulle det vise seg at konungen stryker med fordi du smittet han :mask:

Med andre ord veldig få alvorlige bivirkninger og man ser nå at flere av de alvorlige bivirkningene blir verre om man faktisk får covid.

Men dette er ikke en covid tråd. så vi runder av debatten.

3 Likes

…herregud som jeg flirer hver gang “Roger” tar opp hans bragd i å lese igjennom 4000(!!!) rapporter fra selskaper verden over hvert år i 20 år…hvorfor er ikke denne fyren i Kapitals liste over 400 rikeste!? :laughing: :man_facepalming:

Han har jo fått tre doser med coronavaksine, så det er vel umulig, merkelig at han har blitt forkjøla, kanskje glemt influensavaksine, eller noe annet :thinking:

1 Like

For det å være forkjølet er jo noe helt sensasjonelt som aldri skjer.

Kan vi stå ovenfor en større nedtur…?


image

1 Like

Sist fredag gikk børsen ned.

Desemberregningen kom på 20.911 kroner. Med strømstøtten fra staten betalte han og familien rundt 19.000 kroner opplyser Berg.

De må ha verdens verste strømavtale, utfra hva jeg kan forstå, så har de betalt ca 4kr kwt før avgifter og rabatt. :thinking::crazy_face:

Helt sykt så folk bruker med strøm. Det hjelper å lukke vinduene.

Hadde de brukt sykt mye strøm hadde de vel fått mer rabatt. Jeg tror de har en fantastisk dårlig strømavtale. Litt lite info i artikkelen om det relevante. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

En av de siste personene jeg forventet slike utspill fra :thinking: :sweat_smile:

Er det mange her som har tegnet fastprisavtale på strøm?

Søndag 29/11 tegnet jeg fastpris avtale med Polarkraft, Sør-Norge, nærmeste bestemt Rogaland, 72,88 øre for 60 måneder. (I dag koster den 129,54 øre)
Jeg sjekket at det var 14 dagers angrefrist, fikk avtalen etter 5 døgn.
Jeg sjekket også hvor stort bruddgebyret er om en går ut av avtalen.
For min avtale er det kr 6000.
Jeg fikk utbetalt strømstøtte på ca 1850 kroner, som jeg har satt inn på en egen konto.
For desember tjente jeg litt under ett øre per brukt kWt, nettleie kommer i tillegg.

Jævlig urettferdig, jeg som har råd til å betale strømregningen, har også råd til å ta risikoen med å gå inn på fastprisavtale. De fattige verken ser eller har mulighet til å gjøre som meg….

Skulle vi få makspris eller at strømprisene går kraftig ned, så hopper jeg ut og tegner ny og bedre avtale.

Jeg tror jeg aldri mer kommer til å ha spotprisavtale, jeg betaler heller noen ekstra hundrelapper på sommeren når prisene forhåpentligvis blir lavere.

Jeg forsøkte å forklare en nabo borti gata som kjører elektrisk taxi om avtalen, men det var nytteløst……samme med en kollega på jobb……
Og det er skummelt å gi økonomiske råd, enten det gjelder aksjer eller strømavtaler.
Men jeg anbefaler alle å sjekke ut temaet utover våren sommeren, jeg tror ikke det blir dramatiske endringer, og slett ikke tilbake til prisene vi hadde høsten 2020. Det var da vi skulle tegnet fastprisavtale……

Kopier og del gjerne.

3 Likes

Fastpris-avtaler fungerer bare hvis man kan spå fremtiden eller ønsker forutsigbarhet i bytte mot å betale mer.

Vet man at prisen skal opp ville jeg tradet strøm-kontrakter med gearing, ikke tenkt på de få kronene man kan spare på en fastpris-avtale :stuck_out_tongue:

For forutsigbarhetens del er det dog veldig nyttig. :slight_smile: Tror dessverre det er for sent å gå til fastpris nå. Betingelser og pris er nok tilpasset ganske heftig til dagens situasjon på nye avtaler.

Med kone og to ungdommer og ikke smarthus, samt to elbiler så er det greit med forutsigbarhet.

Jeg gambler ikke.
At vi på toppen av det hele skulle få strømstøtte var det vel ingen som visste 29/11?
Jeg har vel allerede spart inn bruddgebyret på 6000 kroner.
Om det blir lave fastpriser til sommeren vil vise seg, men jeg hadde ikke nølt med å tegne fastprisavtale på 60-80 øre, jeg tror ikke vi får så lave priser neste vinter, når forbruket er høyt….

2 Likes

Er Kina den neste sorte svane? :thinking:

2 Likes

Jeg er også der. 50-60 øre fastpris, da er jeg fort bundet for flere år.