Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Og det gjorde jeg heller ikke. Jeg definerte han som hisset på seg mike tyson som en kjempetosk.

I et intervju før han tok noen titler, så må jeg si mike tyson virket veldig oppvakt.

… Han sloss mot bruno i to kamper tror jeg. Begge gangene slår han han ut, men han går ikke i bakken. Bare står der. Crazy hvordan noen klarer å holde seg på beina. De fleste andre gikk jo rett ned.

1 Like

Hehe, det de er jo bare en liten filleting sett i sammenheng med hva han har gjort tidligere :stuck_out_tongue:

Men han var en fantastisk utøver og er blitt en flott person med årene også. At han slo litt på idioten som oppførte seg som et rasshøl er helt forståelig, no worries.

2 Likes

Neida, var ikke rettet mot deg :blush: men har sett Mike få mye pepper for det som skjedde i etterkant. Forsvarer det ikke, men idiotisk å kødde slikt med hvem som helst på flyet og spesielt når fyren heter Mike Tyson.

Ja, Mike var et beist. Er fantastisk å se folk med slik talent. Synes det er litt ubehagelig å se på boksing og kampsport, klarer ikke å unngå å tenke på skadene de påfører seg, men når man ser talent slik som Mike, Brækhus og Kabib nå i senere tid, folk som tydelig er i sitt ess og som tar sporten til nye høyder er det vanskelig å ikke beundre dem.

3 Likes

Godt poeng!! :crazy_face:

2 Likes

Han kan jo ikke bokse :stuck_out_tongue: Men fantastisk utøver og skjønner hva du mener, synd at det aldri ble noe kamp mot GSP!

1 Like

video om “alt” vi går enten tom for,eller vil bli mangelvare fremover…

Hmm andre som synes knockouten ved 10:10 ser ut som spilling? Tyson er jo overlegen i alle kampene - men synes den sen litt merkelig ut, spesielt på lavere hastighet!

Ja, han fikk noen lette kanonføde kamper. Ligger gode penger i å tape mot Mike også :blush:

1 Like

Personlig synes jeg botox er stygt i 99% av tilfellene. Jeg kan virkelig ikke forstå at det finnes mennesker i denne verden som synes botox er pent. Det verste er at disse syke menneskene har klart å overbevise en stor andel av verdens kvinner at botox er tingen!

Og tidlig skal de tydeligvis krøkes! Moren til hun i artikkelen må jo være bortimot klinisk gal!

Så jeg lurer på skal samfunnet dekke eventuelle senskader fra skjønnhetsinngrep?

4 Likes

Botox og fillere brukt i medisinsk øyemed er en god ting, men kosmetisk medisin er nesten så å si snakk om forfengelighet og dårlig selvbilde hos de som ønsker det og raske penger på de som setter det. Å få bedre selvbilde er jo en god ting, men slike kosmetiske inngrep har kort varighet.

Utrolig stor vekst i den artiklene, trodde ikke dette fremdeles vokste så voldsomt.

Blir spesielt som lege om noen år å gjøre vanlige brystundersøkelse på 90-åringer med brystimplantater….😵‍💫

2 Likes

Jeg har nå gått en del i tap på min ASK, mye grunnet nanov. Er det ikke da fornuftig at jeg flyttet pengene fra ask til en annen ask, og avslutter nåværende ask med tap? Vil dette da kunne skrives av på skatten?

1 Like

På en vanlig aksjesparekonto eller Nordnet Zero er det vel ikke nødvendig å avslutte kontoen for å utløse skatt? Er det ikke nok at man tar pengene ut av kontoen og setter de inn igjen?

1 Like

“Eventuelle tap kommer først til fradrag ved opphør av aksjesparekontoen.”

Hva med Aksje- og fondskonto?

Det er jo vanlig konto, skatt og fradrag pr handel

Jeg ringte Nordnet nå. Fikk svar på at ved AF konto som jeg f.eks. kjøper derivater gjennom så utløses skatt i hvert enkelt salg. På IKZ Zero kontoen så utløser det skatt når pengen tas ut av konto og i Aksjesparekonto så kan du ta ut det opprinnnelige innskuddet uten å utløse skatt. Når du har solgt resten og avsluttet kontoen så får du skattefradraget der.

2 Likes

60000 sauer på avveie. Lurer på hvor stor andel er tatt av ulv osv, i forhold til hvor mange bøndene har skrevet opp med gaffel for å få mer erstatning…!

Skal sies at bønder gjerne skal få mer kompensasjon for jobben de gjør, så jeg forstår dem som fører opp flere døde sauer enn det som stemmer.

Lær ifra meg,kutt ut all spekulativ investeringer i ASK og heller ha fokus på “Cashflow”(søk det opp om du ikke vet hva det er) og la snøballen rulle med utbytteaksjer,har gjordt dette selv i ca 9 år nå og effekten er formidabel! :smiley::+1:

1 Like

Hvordan skal det hjelpe å søke på cashflow? Det er jo et begrep som er relevant i mange sammenhenger. Er det investeringer i utbytteaksjer du tenker på?

2 Likes

Ja :sweat_smile::+1: