Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

gi dette noen år så må vel vi frede egne plasser for flere statuer med dyr på avveie…

:norway:NorgeiPengekriseSkatteøkning2022 :norway:

“Det passer godt til budskapet vi ønsker å formidle – å minne på hvordan vi mennesker forholder oss til vill natur.”

Hilsen oss som klumper oss sammen på minst mulig plass for å unngå natur

2 Likes

Er så mange som burde vært tiltalt etter baneheia for de greiene de har holdt på med.

2 Likes

Bra det er mange år siden, så ingen kan bli straffet for det.

Eller… det er jeg litt usikker på men antar det ikke blir spesielt alvorlig.

Det samme skjer jo den dag i dag, så gjelder det bare å ikke finne ut hva som skjer før det har gått en del år, så kan man si beklager og fortsette som før.

…åh,kan ikke vente til også dette når norskegrensen,-Oslo`s samfunn ut først? :unamused:

Men den største mengden kommer fra det kreosotholdige treverket som brakk som fyrstikker under brukollapsen.

I alt 437 tonn treverk har gått til gjenvinning ved Solør Bioenergi i Innlandet.

Veldig miljøvennlig med tre!

1 Like

Har vi noen selskap som driver apotek på børs?

intervju med Arne Friedly

Digger Rogan men dette er en vandrehistorie.

Aldri ta et sitat fra Rogan for god fisk. Betrakt han som en morsom kompis som rabler mye tull. : )

2 Likes

…det ligger nå plenti med videoer av dette på nettet…så en “Fury” annonse på Finn.no for noen måneder siden.

men at denne fetishen skal bli en ny “seksuell” trend,er jeg ikke et fnugg tvil om at vil dukke opp først i Oslo-regionen :sweat_smile:

Furries er absolutt ikke en ny trend. Ref Somethingawful.com ca årtusenskiftet. Men at et er en katteboks på skolen? Nope

4 Likes

Hva skjer’a?!

Skikkelig influensa for første gang på 2-3år.

Smeller godt i systemet da.

2 Likes

Årets influensa tror jeg blir rimelig heftig.

1 Like

Vitus og Ditt Apotek er eid av McKesson (NYSE MCK), Apotek1 er eid av Phoenix Group som jeg tror er familieeid, Boots er eid av AmerisourceBergen (NYSE ABC). De tre dekker vel det aller meste av apotek i Norge, jeg tror ikke de små er på børs.

2 Likes

Tja hva skal man si? Korrupt politiker slår til igjen?

“Dette handler ikke bare om Nakstad, men også om ansatte han har direkte under seg, mener Vinje. Han peker på Forvaltningslovens § 6, som sier at en direkte underordnet regnes som inhabil hvis sjefen er det.” Espen Nakstad, Helsedirektoratet | Reagerer kraftig på Nakstad: - Du kan ikke ta alvorlige beslutninger om helseberedskap og samtidig ha en slik aksjepost

Artikkelen er fra september i fjor, men saken er fortsatt aktuell.

Det interessante er forresten ikke overdødeligheten nå, men hvordan den blir over tid.

Personlig setter jeg en knapp på en mer stresset befolkning grunnet diverse som skjer i samfunnet (krig, pandemi, hausing), som beviselig gjør folk mer utsatt for sykdom.

2 Likes

Fant ut at det meste du får kjøpt på et apotek (som ikke er på resept), kan kjøpes online for ca halve prisen. Her har apotekene (og matbutikkene) satt opp prisene noe helt sykt. F.eks. paracet 500 mg, 19kr på fra farmasiet.no, 42kr fra meny.no og 30 kr fra apotek1.no

6 Likes

Sjekk prisen på et fysisk apotek for samme paracet pakken, helt latterlig. tett på 100kr.

3 Likes

Det er drøyt når det er billigere å bestille på nett med levering på døra enn det er å gå i matbutikken å plukke det opp selv…

3 Likes

Jeg ser farmasiet.no har Paracet, Pinex, Panodil 20stk 500mg til samme pris fra alle tre merkene også, mens kjedene med fysiske butikker nesten alltid har et merke med høyere margin som de viser frem. Jeg visste det var litt dyrt i norske apoteker, men jeg var ikke klar over at vi hadde så gode alternativ på nett i Norge nå. Takk for tipset.

2 Likes