Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Tror noen må lære han fyren om survivorship bias

Er på utkikk etter ny dress, som forhåpentligvis kan holde i et tiår eller tre.

Tenker å maks bruke rundt 15k, men alt kan vel diskuteres hvis man finner den rette :rofl:

Holder til i Stavangerområdet, og dersom noen kjenner til en god skredder i byen, eventuelt om folk kan anbefale merker/butikker, er jeg meget takknemlig for tips:)

Fant en dress til 1200,- på Ebay, “1940`style” Gangster dress :smiley:veldig fornøyd med den :kissing::+1:

2 Likes

Terje Storhaug er dyktig. Han finner du i Odda. Sikkert flere som er nærmere men. My two cents.

6 Likes

Standard vare → Rolfsen Stavanger, Top Man Sandnes osv.

Målsøm → Om oss – Made with Hart

1 Like

For et av selskapene jeg overvåker på Oslo børs, har handelsstatusen endret seg fra det vanlige “Continuous” til å bli “Continuous Stressed”. Jeg har forsøkt å google det, uten å finne mer info. Er det noen som vet mer om betydningen av statusen, eller kanskje til og med har lenke til liste og forklaring på alle statusene som brukes av Euronext/Oslo børs?

Vil anbefale denne butikken på Bryne, var veldig bra:

2 Likes

Da må du huske at merket ikke betyr noe, men hvilken kvalitet det er laget av.
Les deg litt opp på de forskjellige ull-kvalitetene som brukes, da bør du være godt skodd.
I og med dressen skal vare lenge bør du kjøpe en relativt nøytral dress (her tenker jeg på størrelsen på jakkeslagene og fargevalg). Klassisk er bra - buy once, cry once!

3 Likes

Hadde ikke turt å stå fram i avisen etter å ha gått med på en 6,49kr kw/t fastprisavtale. Ikke bare gå med på avtalen, men sitte gjennom to uker med angrerett uten å ombestemme seg.

Problemet med avtalen er jo selvfølgelig den at dette er en motsatt forsikring. Med strømstøtte (som det må ha vært i perioden), så er det nesten umulig å tjene på avtalen. Selv ved f.eks. 10kr kwt, så blir strømprisen på 2,56 ved 80% strømstøtte (antar at 90% ikke var på tapetet når avtalen ble inngått). Så worst case, betaler hun 2,56. Med avtalen, så ville hun da betalt 95 øre. Så hun hadde spart 1,61 kr pr kwt. Hvis strømprisen er som nå, på 70 øre, så betaler hun 6,49 og taper da 5,79 kr pr kwt. Mao, risken for at strømprisen går ned er mye verre enn hvis den går opp. Mao, å inngå en slik avtale er bare tull.

Nå vil jeg jo også si at fra LOS sin side å komme med et slikt tilbud…

4 Likes

Nesten komisk å lese konsernregneskapet til f.eks. Lyse fra 2021 vs 2020 og 2019. Bare bittelitt bedre resultat enn tidligere. :stuck_out_tongue:

image

Jeg ser at hun ikke har ullsokker på seg heller.

2 Likes

Meget bra film nå på 3+ K19 en sann historie.

1 Like

Nå får de en ny mulighet til å angre.

1 Like

Sikkert medlem av fjøsbokgruppa som ivrer for fastpris

Jeg må korrigere spådom nr. 1 om at toppene får fallskjermene sine: Jeg tror twitter går overende før de får ut pengene gjennom søksmål.

Dette oppkjøpet er helt hysterisk :laughing: . Kjøp Tesla puts.

Edit:
:rofl:

1 Like

…250 NOK🫣

3 Likes

Spennende hver gang Graham og Randall er med!
:fire::fire::fire:

Hva er temaet denne gang?

image

Helt sinsykt hvor mye penger twitter har kasta bort.

6 Likes

Budrunden på twittergjelda ($0.6) tilsier visstnok en mcap på 8mrd, så Elon har blåst noen kroner den siste uka han og.

1 Like