Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Jeg har lest det. Men det blir litt rar måte å verdsette på. Vi vet heller ikke hvor mye gjeld han har tatt opp eller hvordan den egentlig er pakka så nøyaktig verdi blir uansett spekulasjoner.

Er mer spent på fasit om 6-12måneder.

Den eneste ukjente gjelden er vel den Elon har. Han kan kjøpe den billige gjelda si da :laughing::

1 Like

Tror dette var den mest interessante videoen jeg har sett på mange uker.

4 Likes

Ser nettet renner over av historier som fremstiller AA som et brutalt rasshøl uten folkeskikk.

Det forstemmende her er hvordan media-Norge ikke har stilt seg kritisk til hans oppførsel og holdninger. For dette har åpenbart vært kjent i lang tid

1 Like

Håper han får kjørt seg som faen. Artig type til tider, men nytter ikke å si beklager og jeg er så utrolig lei meg hver gang han driter seg ut. Ta straffa di som en mann nå å skjerp deg.

2 Likes

Det har gått fort nedover med twitter. Det har i flere år vært uforståelig for meg at plattformen har vært såpass populær som den har vært. Jeg tviler på at den vil overleve dette kaoset.

The Guardian, Twitter closes offices

4 Likes

Forrige gang han var i media for å ha skjelt ut noen i fylla var det (i min bok) berettiget harme mot han komikeren jeg ikke husker navnet på nå som hadde seksuell trakassering som hobby og bl.a. hadde tatt tak i skrittet på Sigrid Bonde (som for så vidt er en annen komiker som har et problematisk forhold til mobbing).

Jeg var for en stund tilbake i en diskusjon om hvordan fysisk fremtoning påvirker hvordan man behandles av andre, og for min egen del er det egentlig litt sjokkerende hvor mye ubegrunnet tillit og velvilje jeg møter og hvor sjelden jeg møter motstand selv fra folk som åpenbart vet bedre enn meg. Så jeg kan godt se for meg at AA har helt greie holdninger, men aldri har fått noen feedback på hvor streken går.

Edit: Pluss alkoholproblemer.

1 Like

Twitter har vært det beste sosiale mediet (og jeg tenker kanskje det henger sammen med at det har vært blant de minst profitable sosiale mediene). Jeg tviler også på at de overlever, og det har lite med Twitter i seg selv å gjøre, og alt å gjøre med det nye eierskapet.

Ingen kompetente ansatte ser ut til å bli igjen. De ansatte som er igjen er visstnok stort sett gisler (folk på arbeidsvisum). Her blir det brannsalg av Twitter eller brannsalg av Tesla.

5 Likes

Rettelse, det ser ut som bare kompetente ansatte blir igjen. mens de som har nytt godt av late dager, hjemmekontor og lite press forlater skuten.

Virker de som spår twitters død glemmer det viktigste.

Twitter er ikke de ansatte. Twitter er brukerbasen. ( som er ATH idag).

3 Likes

Vet ikke hvor troverdig hun er, dette er det jeg fant om henne:

Kylie Robison is a technology reporter at Fortune, covering Big Tech and social media companies including Facebook, Amazon, and Twitter.

Altså, twitter er bare en haug med software som kommer til å slutte å fungere uten utviklere og folk til å vedlikeholde.

Hvis nok folk slutter til at du mister folkene som kan diverse subsystemer, så kan det jo bli morsomt. Er ikke akkurat lett å lære opp folk på 1-2-3 på komplekse systemer.

… jeg sier ikke at det skjer altså, jeg vet ikke nøyaktig hvem som slutter.

Dette presset består altså for mange av de gjenværende i at man blir deportert hvis man mister jobben.

Tiden vil vise hvem som får rett.

Kanskje adgangssystemet på kontoret kollapset av pågangen fra hjemvendte ansatte, ikke av at de som styrer adgangssystemet ikke lenger er på jobb :man_shrugging:

1 Like

Jeg tipper dette er ganske planlagt.

Merk at de som valgte å takke nei fikk 3 måneders sluttpakke. De som ble sparket fikk 6.

Musk og Ledelsen har på forhånd pratet med de 5% som er super essensielle for selskapet og sørget for at de er md videre. Mye lettere å få folk til å si opp selv som nå er tilfellet enn å sparke dem.

Når han sparker så mange som han har gjort så langt kan han gi temmelig gode lønninger til de med kritisk kompetanse for å beholde dem… Money talks!

1 Like

Helt naturlig. De kjører nå et løp hvor de vet mange vil slutte. De som nå sier opp får også en dårligere pakke enn de som ble sagt opp. Dette skaper nok også irritasjon blant de som sier opp. Så de gjør det enkle, stenger kontoret mens de rydder opp i de som har sagt opp.

På mandag er det back to normal og mange vil klø seg i hodet over hvorfor twitter enda fungerer.

For referanse. Dette er en typisk ansatt som enten ble sparket eller som sa opp frivillig idag ved å ikke opte in.

Selv om alle sa opp, så er jeg rimelig sikker på at ting ville fortsatt å fungere i månedsvis. Det er først når noe slutter å fungere av en eller annen grunn at man finner en bit av koden som ingen har oversikt over.

Hvis Musk mener at hele twitter burde skrives om, som virker mulig, så kan det være han gir litt faen.

4 Likes

Tipper det kommer senere. De har minimumscrew til å drifte ting.

Verste er at jeg tipper de utviklerne som er igjen elsker det, fordi de nå slipper masse dusteprodukteiere ( som hun dama i videoen) som ikke har peiling.

Et kjapt googlesøk sier Facebook har 87 000 ansatte?!?
W T F !

1 Like

De sparket 11.000 Og det vil ikke påvirke annet enn lønnskost som blir lavere.

2 Likes

Så må man huske at det at man kan lese og skrive tweets betyr ikke at Twitter fungerer. Og det mest alvorlige jeg sikter til da er sikkerhetsaspektet, spesielt for utsatte personer.