Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

De 11k som ble sparket hører til de som jobbet med “metaverse” biten. En satsing som hadde knekt alle andre selskaper enn Facebook tenker jeg. Mens for dem var det bare en liten fartsdump i inntjeningen.

Det er ingen tvil om at store sosialemedia-selskaper har mye dyrt “daukjøtt”, men jeg nekter å tro at ikke Twitter også mister talent nå. Flinke folk med rett utdanning vet at de får seg en ny jobb kjapt, da er tre måneder ferie, eller tre måneder dobbel lønn en god deal om de ikke har ståltro på at twitter er et blivende sted. Det er sjeldent de mest ubrukelige som går frivillig.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-11-06/twitter-now-asks-some-fired-workers-to-please-come-back

Twitter no longer has a communications department to contact for comment.

Kommunikasjonsavdelingen er vel relativt lite kritisk for daglig drift, men moro lell.

5 Likes

Det skal sies at Facebook sa opp 11k folk samtidig her :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg vet ikke hvor stort overlappet er mellom “rubbel og bit” fra twitter og en av ti fra facebook, men noen vil nok krangle om de samme jobbene ja. Jobbmarkedet er ganske greit for IT da, jeg har klokketro på at de flinke klarer seg.

1 Like

Er vel 110% at nøkkelpersonell har fått gode dealer for å bli. Aksepter eller slutt er nok kun myntet på de store massene man ikke gidder si opp fordi det er billigere om de sier opp selv.

Rett person på riktig sted til riktig tid

7 Likes

Vidunderlige nye verden!

Enda mer søppel på Internett. Begynner å nærme seg at man må ha en måte å enkelt sjekke om referanser stemmer osv for å kunne stole på ting man leser.

6 Likes

Dette er særdeles viktig. Med dagens attention span på 60 sek når man leser poster på SoMe eller scroller ned artikler så er det ikke lett å vite hva som stemmer og hva er BS. For ikke å snakke om 5 min lange YouTube videoer som lages i et imponerende tempo.

4 Likes

Som eksempel for væå illustrere poenget ditt, jeg følger rimelig nøye med på det taktiske og strategiske rundt krigen i Ukraina og youtube er rene disinformasjonskanalen. Det er så mange bullshit analyser.

4 Likes

Jeg ser ikke lyst på fremtiden når snowflakes mener dette bør være en nyhet, kudos til t-baneføreren!

7 Likes

Måpet av idioten som gjorde alle andre forsinket håper jeg?

2 Likes

Nasty shit.

Ja. Naaasty.

Må bare tipse om spillet til min kollega Magnar her:

Lenke til spillet: https://www.adventur.no/

Fantastisk konsept, humor og attpåtil på norsk.

6 Likes

Dagens nyord ( for meg)
Phubbing, en engelsk forkortelse for telefon og ignorering, «phone-snubbing». Det skjer når kjæresten, kompisen, kollegaen eller andre vi er sammen med, prioriterer mobiltelefonen i stedet for de rundt seg

4 Likes

Da var T65`en nedsatt 60% :partying_face:

3 Likes

Jøss du som er så inne på det, viser spruten hennes godt på den? Er så irriterende…:joy:

1 Like

kjøpte denne i tillegg :wink:

2 Likes

Bildet er tatt fra et webkamera ved det røde krysset. Skiløypen som er kjørt opp er 25 min hjemmefra :stuck_out_tongue:

9 Likes

Takker for tipset - det var gøy! (så langt).
Så enkelt - og så smooth laget. Applaus!

2 Likes