Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24


:point_up_2:

Åpenbart snake oil salgsteknikker. Men enig i mye av det du skriver over.

Du slår inn åpne dører, min venn.

En liten uhøytidelig avstemming:

Tommel ned fra de som mener det var ugreit om noen gjorde dette mot ens datter, og tommel opp fra de som mener det er topp.

  • Tommel ned
  • Tommel opp

0 stemmegivere

1 Like

Etter å skrevet diverse innlegg på ulike emner så var denne litt sober å lese 😵‍💫

7 Likes

Noen andre skiinteresserte her som har lagt merke til at det på østlandet er meldt ca 50 cm snø neste ni dager?

Bilde fra Blefjell mot Norefjell

4 Likes

… Oppdatert værmeldingen, nå meldt 75 cm snø neste ni dager. :see_no_evil: Det her begynner å nærme seg 2017/18 vinteren.

3 Likes

Fett. Bra føre i bakken fremover !!

1 Like

image

image

image

Når en 10åring har tilgang på våpen, de behandler han som voksen i rettssystemet - faen for et land, snakker om å være ødelagt…!

5 Likes

Holy shit as, nå er det meldt rundt en meter snø neste ni dager! I Oslo, så er det meldt tilsvarende mengder, men da som snø, slaps og regn. :snowman_with_snow:

1 Like

Blir det kaos av slikt?

Hvis ikke så er det jo helt magisk med skikkelig kong vinter for skiløypene:)

2 Likes

Har jo vært lange perioder nå hvor vi egentlig har hatt lite snø, hvis man tenker tilbake i tid.

Husker når jeg var liten frøs fjorden igjen. Eller vi hoppet fra balkonger ned i meterdjup snø.
Men ble mindre og mindre av dette.

Kommunen hvor jeg kommer fra solgte mye av brøyteutstyret, da man hadde noen sesonger med lite snø… Utrolig kortsiktig tankegang.

Vil tro det er flere kommuner hvor dem har redusert på budsjettene med tanke på brøyting. Og når man nå får en snørik vinter så mangler man både utstyr og ressurser.

Kan hende jeg er helt på vilspor, men iallefall det inntryket jeg får av kommunen når det først snør.

1 Like
2 Likes

Liker den illrøde fargen de har putta på for å øke dramatikken.

4 Likes

Ikke uvanlig å bruke en skala fra rød til blå når man skal illustrere temperatur? Litt mindre rotete enn å bruke absoluttverdiene.
Eller mener du at det ikke er oppsiktsvekkende med 19 grader i Polen midt på vinteren?

For å følge opp så synes jeg at det er overraskende og uvanlig med såpass høye temperaturer. Selv kan jeg ikke huske noe sånt, men jeg er ingen forsker.

2 Likes

…mer sjokkerende?

https://www.youtube.com/shorts/nMafI9SdGyo

1 Like

Ikke rart feks tesla benytte å fase ut cobolt og nå har kommet ca halvveis.

3 Likes

spørsmålet er om dette er sånn “over allt” i Afrika :earth_africa:…??

en “perfekt” verden så planlegger “de” å opprette et system hvor de re-sirkulerer batterimateriell…et system som ikke har nok kapasitet til å håndtere dagens etterspørsel…

Jeg flyr till Bergen idag for 2 dager. Hvor finner man beste take away? :grimacing:

Min beste burger-opplevelse i Bergen er burgeren på Royal Gourmetburger & Gin. Pizza; har spist helt nydelig pizza på Hoggorm, men også en gang fått en som var litt smakløs. Pizzaen på Olivia er også god synes jeg :relaxed:

1 Like

Kjenner han som solgte til Olivia. Er de oppe og går allerede altså? Hadde trodd de skulle bruke lengre tid på oppussing

Olivia på Zachariasbryggen har vært åpen i flere år tror jeg, men kanskje de skal få flere lokasjoner?