Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ble solgt en bar/restaurant til de på bryggen. Mulig de skal flytte da. Tror ikke de trenger mer enn 1 i lille Bergen. Lurer på om den som ble solgt heter MM eller noe slikt

1 Like

Flere av mine bergenske kollegaer sverger til Nesttun Kebab.

2 Likes

Test din “TI-ekspertise” : finn 3 feil i denne balansen :relieved:

1 Like

Litt lite cash kanskje? :joy:
Liker ikke økningen i goodwill.
Current liabilities 2x Current assets som de kan balanseres mot.

Emisjon, lån, eller konkurs neste?

Hvilket selskap er dette?

fant det på nettet(twitter :sweat_smile:) har ikke skjekket helt enda hva selskap dette er :grinning_face_with_smiling_eyes:

håper statkraft får dette til da :crossed_fingers: :expressionless: :crossed_fingers:

1 Like

Kvalitet! :+1:

1 Like

Hva skjer med Harry/Meghan opplegget. Er det verdt å bruke tid å se Netflix dokumentaren eller?

Egentlig ikke, tipper hele sagaen ender med at noen slpper en DNA prøve som viser at han ikke er sønn av Charles og at han strippes for absolutt alt.

1 Like

Avgjørelsen i Antonsen-saken er tatt – og henleggelsen er endelig. Riksadvokaten beskriver episoden som «et lite vellykket forsøk på satire over rasisme».

Alltid vært en fan av Antonsen, får håpe comebacket går knirkefritt for seg :+1:

5 Likes

Helt enig, en riktig avgjørelse.

Du har tapt feriekontoen, de oppsparte midlene som skulle hjelpe dere over en kneik, ungenes ASK-konto, din egen og konas pensjonsoppsparing.

FRYKT IKKE!

Sett på denne låten med passende volum i bakgrunnen, ta hendene til din kjære i dine og se henne dypt inn i øynene, og be om forlatelse.

Etterpå kommer hun til å banke livskiten ut av deg, og om du overlever så lever dere alle dager til ende.

3 Likes

Mon tro om denne 6åringen også skal behandles som voksen i rettssystemet?

1 Like

Hun er hele tiden den som oppsøker han. For å få ekspertise på sykdom som hun sliter med. Det var hele grunnen til at hun oppsøkte han i utgangspunktet, for å utnytte han faglig.
Etter å ha hatt en intellektuell relasjon, så blir det også seksuelt, med begges samtykke, og hun opplever relasjonen som vakker og innsiktsfull.
Metoo blir nevnt, men det har vell ikke skjedd et seksuelt overgrep når samtykke er gitt? Opptil flere ganger.

De har en av og på relasjon fra hun er 23år til hun er 40 år.

I 2009 er hun i et samlivsbrudd og psykiateren tar kontakt for å spørre om hun kan gjøre en jobb for han. Hun takker først ja, men sier nei senere. Frustrert spør hun hva slags rolle han har i hennes liv. De avslutter så kontakten.

I 2014 har de sex igjen. Igjen er det hun som oppsøker han. På spørsmål om hvorfor hun inviterte han hjem, så er det fordi hun følte seg ydmyket tidligere. Hun var i en vanskelig situasjon. Han hadde ikke svart henne når hun trengte hjelp og ville nå vise han at hun hadde kontroll på livet sitt igjen.

Etter siste møtte tar psykiateren kontakt med en oppfordring til videre kontakt. Hun ønsker ikke det. Svarer at hun er takknemlig for det de har hatt og at han har vært viktig i hennes liv.

Hun kunne hatt en intellektuell relasjon uten sex, men i artikkelen sier hun at “Da det var sex som måtte til for å holde på oppmerksomheten hans, bød jeg på det.”

Hun beskriver forholdet som:

I dag beskriver hun at det å ha psykiateren i livet sitt var som et sikkerhetsnett.
– Jeg tenkte at han ville hjelpe meg dersom jeg skulle miste kontrollen over meg selv, hvis jeg skulle falle ned i det dype mørket som alltid truet.
– Det var sulten etter legens blikk på meg, blikket til han jeg trodde hadde sett meg, som gjorde at jeg opprettholdt kontakten gjennom så mange år. Jeg ble ikke kvitt lengselen etter å bli sett og leget av ham før etter det siste treffet vårt i 2014.

Det har vært 2 varsler på samme psykiater før? Der det ikke har blitt funnet noe kritikkverdig . De blir nå gjennomgått på nytt.
Har han gått over en grense eller brutt noe lover så må han ta de eventuelle konsekvenser.
Hun har ikke vært pasient hos psykiateren.

En ærlig mann må være nøye på hvem han har et seksuelt forhold til. Er en i en autoritær/makt posisjon så må en jo holde seg langt unna damer som sliter psykisk eller er ustabile.

5 Likes

Det må en uansett!

5 Likes

Absolutt :grin:

Konsertene til det norske metalbandet Taake i Australia er blitt kansellert etter at en studentforening har beskyldt bandet for rasistiske og hatefulle holdninger.

Taake skulle etter planen spille konserter i de australske byene Brisbane, Sydney, Adelaide og Melbourne mellom andre og femte februar i år. Nå er alt avlyst.
Det skriver blant annet The Guardian.
I en SMS til Bergens Tidende skriver vokalist i Taake, Ørjan Stedjeberg, at han «registrerer en stadig økning i virkelighetsfjern og politisk korrekt overfølsomhet».

Tipper det er drøssevis av gamle rocke- og pop-tekster som ikke tåler dagen NY-analyse.
Om man jobber i enn bransje som metall, der noe av essensen er å slenge litt med leppa, hate og hetse og sånn, bør man fremover konsentrere seg om etnisk hvite middelaldrende menn. Det er fortsatt gangbart over hele verden.

4 Likes

Huske godt når denne nyheten kom, tilbake i 2018. Her ble de beskyldt for å være nazister :grinning_face_with_smiling_eyes:

Rart at ikke Ari heller kontaktet eksen sin, dersom han ville hilse til barna? Men kanskje hun bare kan snakke med hester, og da måtte det bli Durek ?..

2 Likes

Patetisk fyr, som dessverre ødelegger navnet og renommét og historien til det Norske kongehuset…

4 Likes