Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Litt som at dommene i Nurnberg ødela ettermælet til kjente nazi ledere.

5 Likes

Haha, ja. Syk vinkling av Strand. Viser vel bare at Treholt var en karismatisk nettverksbygger i bunn.

3 Likes

Det er vist en nøkkel egenskap når du skal være spion har jeg hørt.

3 Likes

Mange har tenkt at AI kommer til å bli en hjelpende assistent som gjør den kjedelige jobben, men i stedet kommer AI til å bli din nye sjef. Den skriver et slurvete førsteutkast som du må rette opp og gi mening, eller en buggy kode som du må gjøre robust og korrekt. I fremtiden får AI gjøre de spennende og kreative arbeidsoppgavene, men du må gjøre den kjedelige, harde jobben for få det til å funke i praksis.

2 Likes

Men du får stille det kreative spørsmålet :stuck_out_tongue_winking_eye: “Can you make a code that makes a rocket fly straight to orbit in harsh weather conditions?” CTRL+C CTRL+V :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fin episode av black mirror, men tatt i betraktning hvor elendig mange er til å bruke en søkemotor så tror jeg man har bruk for noen som kan skrive riktig forespørsel uansett.

Stor katastrofe som får lite med newscovering :open_mouth:

Det regner faktisk syre :flushed::flushed:

2 Likes

Han synes nordmenn generelt har glemt hva som er viktig.

– I gamle dager, da jeg vokste opp, hadde vi Bratteli og Gerhardsen. De hadde slagordet: «Gjør din plikt – krev din rett.» I dag har det å gjøre sin plikt forsvunnet ut av ordforrådet til de fleste, sier Sissener, som legger til:

– Vi blir late. Det er ikke uten grunn at vi har verdens høyeste andel uføretrygdede, et av verdens høyeste sykefravær. Vi har det veldig godt i dette landet, og jeg tror vi hadde hatt godt av å ha det mer utfordrende.

Kan ikke annet enn si meg totalt enig :point_up_2:

3 Likes


(Bildet ble tatt av Anders Beer Wilse i 1914)

4 Likes

Om ønsket er å ha det mer utfordrende kan alle frie midler sendes til meg via Vipps, så kan du få det vanskelig, akkurat som ønsket. :slight_smile: “Gjør din plikt”, “Lev som du mener andre skal leve”, herlige ordtak, bare ikke om det gjelder deg selv. :stuck_out_tongue:

Kan jo gi litt innsikt fra helse. Der er sykemeldinger et resultat av underbemanning og feil forventninger til jobben for nyansatte. Der gjør de som tar de viktige jobbene for mye av sin plikt i mine øyne, og får ikke noe igjen når de prøver å kreve sin rett. Eneste alternativ for dem er å jobbe privat, hvor de kan kreve sin lønn og få den så langt det går. Fordi det private betaler etter reelt behov fra sine kunder, ikke etter opplevd behov fra politikerne(som er helt virkelighetsfjerne). Det er samfunnsøkonomisk å ha et godt helsevesen, hvor de ansatte jobber etter evne og kompensasjon, og kan ta fri når det trengs. Det vil løse deler av uføretrygd-problemet også, selvfølgelig ikke så enorm del av det, men noen fler vil komme seg nok til å jobbe. Funker ikke når de må sitte 20 uker i kø for behandling for det som gjør dem uføretrygdet hos de som allerede sliter med overarbeid og underbemanning.

Som en som jobber privat er det virkelighetsfjernt å høre på sykepleiere fortelle om sin arbeidshverdag. Bra for politikerne at de ikke vet hvor mye bedre man har det i private bedrifter, som f.eks. IT-konsulent, eller sykepleier for den saks skyld.

2 Likes

Beklager, men staten har sugerøret godt plantet her allerede. Kun 1 rævhøl å tilby om gangen

Husk at de suger svakere i røret sitt om et til kommer til :stuck_out_tongue_winking_eye:

Får da være måte på :sweat_smile:

1 Like

Kan skjønne du må gå til avisa når du har kjørt sykkel på veien å fått veske på deg :joy: :see_no_evil:
Herlig Knut!!

Minnet meg på denne :joy:

6 Likes

:joy::joy::joy: Det er så herlig fantastisk :joy:

Blir ikke mer svenskt enn dette… :rofl: :sweat_smile:

5 Likes

Yes!! Endelig noe fornuftig og tilbake til riktig retning

1 Like