Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

At Eirik Jensen løslates fra fengsel nå i dag i de neste 6 måneder fordi han er for syk til å sone gjør meg helt kvalm :face_vomiting: For en ynkelig liten patetisk sjel du er Eirik. Du skal være med på leken, men ikke faen om du tåler steken. Utrolig hva litt sultestreik & gode advokater kan gjøre. For et signal dette sender til de andre innsatte. Heia Norge!!

4 Likes

Er han i dårlig form fordi han har sultestreiket? :stuck_out_tongue:

1 Like

Helt enig! Merkelig konsept i det hele tatt. Enten sitter du i fengsel eller så er du så syk at du må være på sykehus…

Se oljefondet falle med 100 mill i sekundet :stuck_out_tongue: Oljefondet | Norges Bank Investment Management (nbim.no)
Nå:

Er det en ting jeg ikke bekymrer meg for, så er det oljefondet. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Mindre penger for Støre å rote bort er kanskje ikke så farlig. :slight_smile:

Forøvrig falt 11 mrd på 10 min:

1 Like

Så de fire første siffrene gikk fra 1390 til 1389?

2 Likes

Japp og nå:

De burde nok ha solgt i forrige uke når bankene begynte å slite :crazy_face:

Sant! Hehe, eller dollarverdi som mål på verdi. Det kjipe her er at kronen svekkes og kroneverdien av fondet svekkes samtidig. Double trouble. Vi er midt i det største fallet for oljefondet siden oppstart.
USD/Nok
image

Sammenligning visuelt som du gjør her hadde kanskje hatt noe for seg hvis chartet var logaritmisk :stuck_out_tongue:

Pål illustrerer situasjonen med SVB som preger nyhetene idag…

3 Likes

:dizzy_face:

Dette er noe av det som er vedtatt eller er i ferd med å bli bestemt:

  • Den militære Etterretningstjenesten kan tappe, lagre og analysere all datatrafikk som går inn og ut til Norge. Det omfatter det meste av all elektronisk kommunikasjon, også mellom norske innbyggere. Systemet blir trolig satt i full drift i løpet av året, når den siste paragrafen i loven er vedtatt.
  • I mars er det ventet at Stortinget vil vedta at Politiets sikkerhetstjeneste (PST) får overvåke og lagre alt som gjøres på det åpne internettet i Norge.
  • Fra nyttår fikk politiet tillatelse til å samle inn 18 ulike opplysninger om alle som setter seg på et fly til eller fra Norge. Opplysningene kan lagres i fem år.
  • Alle leverandører av elektroniske kommunikasjonstjenester må lagre IP-adresser og opplysninger om abonnenter i 12 måneder og gjøre disse tilgjengelige for politiet. En IP-adresse er en elektronisk identitet som alle enheter tildeles.
6 Likes

At vi godtar dette uten å mukke er faktisk helt jævla sykt…

6 Likes

så lenge politiet klarer å unngå en ny 22. Juli,så er dette helt greit for meg,-jeg har ingenting ymse å skjule :innocent:

Live kamera i stua også eller?

1 Like

De får gjerne overvåke ABB når han kommer ut om noen år

2 Likes

Jepp, det er jo litt som om politiet skulle åpne alle brev som ble sendt til deg. Det hadde ingen akseptert, men siden det er digitalt, så er det liksom helt greit? Jeg forstår ikke greia.

Og det er vel greia, at politiet må kunne overvåke folk de har mistanke mot. Ikke alle og enhver etter eget forgodtbefinnende.

1 Like

nei, jeg tror ikke at norge kommer til å kopiere kina helt sånn…men en titt på IP-adresse for å ivareta sikkerheten i landet er godt å ha.

hvis helvete bryter løs virkelig skulle gjøre skade,-hvem er det dere roper til da…?

:policeman:

Edit:
sagt på en annen måte,-tenk deg samfunnet som en syk pasient,legen(politiet)gjør gjerne ubehagelige undersøkelser,-men det er så godt å vite at man er under god overvåkning slik at ikke en verre sykdom skjer.

vi har sett til nå at det faktisk ikke er bare “koselige” mennesker i samfunnet,-også her i norge har enkelte prestert ut ifra ideene sine,-og en kan gjette fra hvor…f.eks. ref til de som ble hjernevasket i tidsperioden da IS herjet som verst tilbake i 2014-2015.