Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Helt vanlig dette her i resten av landet, msm er som vanlig kun opptatt av hva som skjer i Braskereidfoss

3 Likes

Jaddah!!

image

4 Likes

Har seilt i en mindre nordlandsbåt. De har ikke kjøl, men bruker rullestein som ballast og er veldig stabile. Hvis båten kantrer, så ruller steinen ut, så båten ikke synker. Ser ut til å ha fungert fint her også.

1 Like

Hva med oss som har hatt paraplyhatt?

1 Like

Hjelper det mot veske?

1 Like

“vesken” var en vanntett pose, greit å ha når man skal på “tubing”:

2 Likes

Bra forsikring mot «Hans» det der @solskimm :joy:

1 Like

For lite fjelltur på meg i år, må utnytte dette været. Tenker det blir Store Ble, 1342moh. Bare litt vanskelig å få meg seg folk på tur på en fredag :sweat_smile:

4 Likes

Ref. varslingssystemet, som jeg nevnte, og som de innrømmer, fungerte ikke særlig bra.

Datasettet virker for meg å være basert på hvor mobiltelefonen ble registrert, ikke bostedsadressen til den registrerte eieren. F.eks. fikk jeg som har to telefoner bare melding på en. Den som var registrert og kjøpt utenfor Oslo. Den som var kjøpt og registrert i Oslo fikk ingen varsler. Det de trenger er en big data analyst som kan gå igjennom strukturen i datasettene deres og rette opp informasjonsflyten i databasen, for den virker litt feil satt opp. Jeg gidder ikke, høres ut som en kjedelig og stor jobb. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Teoretisk kan de sende ut til aktive telefoner i et område.

Burde ikke være så vanskelig.

1 Like

Ikke med måten de gjorde det nå i hvert fall, det må ha vært basert på foreldet registrert data. Teorien min er at det er hvor telefonen ble brukt/kjøpt først som er utslagsgivende, men vet jo ikke det sikkert uten å jobbe med det da.

Ønsker egentlig ikke at politiet skal ha et komplett live datasett av nåværende posisjon på alle telefonnumre i Norge. Blir for stor sikkerhetsrisiko.

1 Like

Teleselskapene sitter på de dataene, de burde vært satt til å ta i mot meldingen og sendt den til de ved spesifike master.

2 Likes

Ja, det er vel dette hintes til i artikkelen. At meldingene sendes ut basert på hvilken basestasjon en er koblet til, eller i hvert fall det som var intensjonen.

Nå skal olje- og gassindustrien grønnvaskes til den store gullmedaljen, og prisen må nedbygging av natur ta!

Fy faen for en møkkamann og møkkaregjering!

5 Likes

Den mannen der er heilt ubrukelig!

5 Likes

Damned if you do, damned if you dont.

Må faktisk si at det skal litt baller til for å sette i gang det prosjektet. Som tåkefyrste hadde det vært normalt å utsette til etter valget. Ærlig å kjøre på nå.

… Jeg tenker også at grønnvasking av oljebransjen ikke får oss noe sted. Bare så det er sagt.

Her til lands er det enkelt, staten er majoritetseier i EQNR. Det er bare å sette av 30mrd i året til grønnvasking. Upopulære hos utenlandske investorer er vi fra før av! La sosialistene ødelegge oss skikkelig :clown_face::nauseated_face:

2 Likes

kanskje denne filmsnutten funker?

https://www.youtube.com/shorts/3f8WOP0UKKc?feature=share

For godt til å være sant? Noen som har sett nærmere på AOH1996 som ble hypet i begynnelsen av august? Ref. nedenstående oppslag, her er kilden til dem: https://www.cell.com/cell-chemical-biology/fulltext/S2451-9456(23)00221-0

AOH1996 was tested in more than 70 cell lines and was found to selectively kills cancer cells by disrupting the normal cell reproductive cycle, but it did not interrupt the reproductive cycle of healthy stem cells.

Pre-clinical studies suggest the drug has been shown to be effective in treating cells derived from breast, prostate, brain, ovarian, cervical, skin and lung cancers.

“Data suggests PCNA is uniquely altered in cancer cells, and this fact allowed us to design a drug that targeted only the form of PCNA in cancer cells.

CaPCNA disrupts the PCNA-TRC interface in cancer cells, allowing AOH1996 to exert selective and potent anti-cancer effects with a remarkable safety profile.

1 Like