Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hva er egentlig Gjert Ingebrigtsen storyen. Det går det ene ryktet villere enn det andre…

1 Like

Hva sier ryktene?

Rykter er ofte feil. Jeg vil ikke spre rykter.

Ikke lett å vite. Basert på at alle brødrene er med på dette så må konflikten ha med moren, Ingrid, William eller kjæresten til en av guttene å gjøre.

Datteren Ingrid ja. Var endel snakk om at faren klikka pga noe kjærste-greier der. Men jeg har 0 forutsetning for å si om det er noe i det eller ei. Bare at det har vært snakket om i lokalmiljøet og i diskusjonensfora på nett.

Det at hun gikk ut med at hun valgte å ikke satse noe videre på løping på samme tidspunkt hjalp heller ikke akkurat på disse ryktene.

1 Like

Da var det noe i ryktene om vold…

Synes måten Gjert og advokaten svarer på dette er utrolig usympatisk og illojalt… bekrefter jo bare bildet av en skikkelig kukskalle.

Må vel tåle et par på trynet for å bli best i verden. :wink:

Er det noen som har forslag til hvilken bil løsning jeg bør gå for, intensjonen er å spare tid i hverdagen;

Behov:

• Pendlebil fra nå frem til første uken i januar
  • Maks 8000km skal kjøres i perioden, motorvei
  • 15 mil om dagen
  • Har ikke egen lading, noe som gjør dinosaurjuice aktuelt
  • Vil ha minst mulig styr (det gjør kjøp lite aktuelt)
  • Kostnad er selvsagt en faktor, det må være lønnsomt å dra på jobb

Hvilken spesifikk løsning vil dere anbefale?

nissan micra,toyota corolla(helst lite kjørt fra 90-tallet/toyota celica(gamle versjon)

1 Like

Tror det billigste er å kjøpe/selge en bil :stuck_out_tongue:

Sjekk https://bilkollektivet.no/priser? Tipper det lønner seg å være privat plus medlem. Kommer fort på 6k/mnd.

1 Like

Det er det jeg også har kommet frem til, jeg ser Avis månedsleie kommer på ~28 000, altså rett under 10k i mnd. Da blir det kanskje å prøve å finne en nyere, rimelig småbil med garanti som kan dumpes etterpå. Finner man et godt kjøp trenger man bare å gjøre et middelmådig salg.

1 Like

Som sagt, bilkollektivet så ut til å ende på rundt 6k, ikke så veldig ille. Mindre pes enn å kjøpe/selge.

1 Like
1 Like

Ikkje min, men til ditt formål så er den sikkert perfekt, har hatt noen sånne og di tåler mye, kommer frem overalt, lavt forbruk, Thorsen diff (quattro 4wd) selv om den heter 4motion… hm går fort, og en drøm å pendle med. Den der får du sikkert solgt dyrere og :wink:

1 Like

Evt bare kjøp en ny bil på leasing avtale (det er kanskje noe du ikke får gjort som privat person? Og oi, bare 3mnd og sure vintertida ja. det blir verre, :pass:)

Billigste bil leiebilen jeg har hatt var å leie bil av lokalt bilverksted. Kanskje du kjenner noen og kan spørre om de har en skroting du kan leie i 3 mnd

2 Likes

Jeg tror det ender med bilkollektivet+ (totalt 25k for alt), alternativt blir det Avis månedsleie. Det er verdt noen tusenlapper for å slippe styr.

Tusen takk for hjelpen!

2 Likes

Dag 1:

Dag 2:

Tenker dette er en smart måte å spare penger og gi bedre diagnose.

4 Likes

https://twitter.com/historyinmemes/status/1718323234456657930

Synes det er en god illustrasjon. Merker det godt med en seksåring som går til og fra skolen. Det føles omtrent så farlig som dette.

7 Likes

RIP Matthew Perry / Chandler Bing :slightly_frowning_face:

5 Likes

Trist trist dag dette.

Kom av en eller annen grunn på denne artikkelen, som jeg synes er vel verdt å lese, for alle oss som har sett eller forholdt oss til Friends på en eller annen måte (mener folk uten abo får lese 3 artikler gratis pr. mnd, tar ned lenka hvis det er sperre på den).

1 Like