Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

“one of the best uses of AI on the internet” noe sier meg at vi har et stykke igjen å gå, evt kan vi jo bare sitte og lese memes hele dagen…! :joy:

1 Like

Bare jeg som tenker det er greit at vi får masse pasienter til bgbio sine forsøk nå?

1 Like

:laughing:

Godt å se offisielle krefter si imot Trump på en passende måte:

https://www.msn.com/en-us/news/us/dc-renames-street-where-trump-held-bible-black-lives-matter-plaza/vi-BB1568Vu?ocid=sf2

Tipper det blir en turistattraksjon, i hvert fall for en stund…

1 Like

får håpe dette korter inn dagene på opptøyene og byens(USA`S) borgere kan returnere tilbake til sine normale liv igjen!

…så var det bare da å roe ned gemyttene i Australia,Sverige og her hjemme i Stavanger/Oslo.

Ja en side av meg er helt enig!

Men en annen side håper opptøyene fortsetter til rasistene skjønner hvor feilinformerte de er. Det er jo en del skaprasister her på forumet også, de kaller det kanskje noe annet men holdningene er til å ta og føle på.

1 Like

Usikker på om du skal ha for den svake hersketeknikk prøvingen, eller ikke. Magefølelsen sier strykkarakter, akkurat som med alt annet venstreekstremister ala antifa lirer av seg i hytt og gevær inne på forumet her til tider…

(Håper du skjønte den)

2 Likes

ikke rart at en reagerer når “hver gang” det skjer et eller annet,-så er de faste fanebærende skrikhalsene i Oslo igjen på gang med sine rutiner i å slå på trommene for å vise “avstand til allt ondartet” som skulle skje der ute i verden…og til og med Twitter-meldninger er det blitt demonstrasjoner mot…så ja,det er enkelte av oss som blir litt fed up med denne hippie mentaliteten og all denne “Sosial Justice” greia vi opplever.

hvor var opptøyene eller demonstrasjonene da politiet i Brasil “ryddet” gatene for gatebarn før VM i fotball i 2013/14?

ser at det er mange som synes ting er spennende å bli med på massedemonstrasjoner for å mane opp til opptøyer,-dette har ikke skjedd her i Norge enda,da de er for få og er gjerne litt pysete,-i USA er de mangen,…veldig mange,-derfor blender de bare inn i folkemengden om de skulle hjøre noe galt.

3 Likes

Nei jeg skjønte den ikke. Det var ikke ment som en hersketeknikk ( forklar gjerne hvorfor du mener det er det).

Kort sagt er jeg flau på menneskehetens vegne over folk som føler det er greit at man undertrykker og mobber mennesker for eksempel fordi de har mer eller mindre pigmenter/melanin i huden.

3 Likes

joda,fra tidligere på 60-tallet spesiellt, har det vært(er “litt enda hos noen”) vært så absolutt undertrykking av mørkhudede(lovlig å si? :face_with_hand_over_mouth:)

men hvis en tenker litt over det,så har USA idag STORE problemer med store gjengupper og ekstreme rusmetoder de bruker,-en som kan virke rolig og behersket,kan finne på å trekke frem våpen på sekundet og en rutineskjekk på en mistenkt kan lede til en dødelig arrestasjon,-for enten politibetjenten eller den kriminelle,-og dette må politiet leve med HVER DAG!

tror oss “sivile” hadde måtte skiftet nye par bukser i løpet av et skift av det de opplever i hverdagen sin…folk er helt spinn gærne!

I nåværende situasjon, så må man åpne enhver setning, skrivende her eller talende face to face, med å komme med den obligatoriske «fuck trump ass, fuck rasisme ass, fuck faen i helvete ass»
Hvis ikke, så er man ikke bare rasist, man er hitlers storebror innen ondskap.

Patetisk. Selvsagt er man mot rasisme. Noe annet er tull. Hvis man er redd for å bli anklaget for det, og føler seg presset til å komme med «de hellige ord», da sier jeg nei takk.

Forøvrig så har ikke du sagt til meg, «fuck barnemishandling, fuck dop, fuck voldtekter» så jeg får bare anta at du er selveste satan sjøl, inntil du motbeviser det med å si setningen. Jeg kan ikke fatte at du syntes det er greit. Æsj.

Massepsykose kalles dette, og det kommer jeg aldri til å joine. At du velger å hive deg på, og beskylde folk her inne for å være rasister, fordi du syntes det lyser igjennom, sier mest om deg

Jeg mistenker deg for å ikke hadde stått opp for denne dama om du hadde gått forbi

…det der er NØDT til å være skuespill??

:grin: :sweat_smile:

@pleximus83

Ja jeg mener verden vil bli et bedre sted når voksne innser at det er helt jævlig å bli mobbet og undertrykket eller mishandlet på annen måte. Uavhengig om du er svart, homo, eller kvinne.

4 Likes

Vet ikke. Her har vi to «damer» som har innfunnet seg med sin egen verdi, hudfarge eller ei…
Dette er massepsykose, en helt skrudd vending av hele greia, som jeg tar avstand fra. Coming to a city near you.

…plutselig kom jeg på hvorfor jeg har meldt meg ut sosialt :disappointed:

1 Like

@Stockwolf

Jeg sier som deg: selvfølgelig er man imot voldtekter, barnemishandling og rasisme.

Det jeg reagerer på er at så mange godtar så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv.

Og bagatelliserer problemene.

1 Like

Det er lov det. Men før du går helt av nett, så kom deg på kne, og be om tilgivelse for noe du ikke har gjort og aldri kommer til å gjøre, utelukkende basert på hudfargen din.
Dette er overhodet ikke greit, hverken ene eller andre veien, uansett.

Men noen «grupperinger» vet å sko seg (pun intended fra filmen over)

Edit: @aeee la ut resten av videoen. Begge grupper ber sammen etterhvert. Rett skal være rett. Linker den til her

https://youtu.be/FNFCTPvcGjw

1 Like

…måte å vise solidaritet på ville jeg sagt.

Misforståtte greier!

Hvor mange er drept i demonstrasjonene hittil? 17? Det er en urett som rammet dem, som uskyldige.

Hva har denne hjemløse mannen gjort, som får alle sine ting brent opp?
Å demonstrere, ja. Opptøyer, nei. Massepsykosen idag støtter opptøyer. Det sier jeg nei til.

3 Likes

Avslutter med et minutt fra Jeselnik.
Mannen er ikke helt rett bevart :smile:

Den handler om noe annet, men passer inn blant enkelte i sosiale medier idag (og andre plasser) hvis man bytter ut et par ord…

Ha en fin lørdag

3 Likes