Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

siste ord:

Denne opprørsbevegelsen vi ser nå,-vil mest sannsynlig bare fyre opp under mer hat fra individer som “kunne tenke seg” å gjøre harme som en hevn mot all opptøyene og plyndringen vi ser nå skjer.

en kan si,hvor hver sak en oppretter “mot” noe,-så vil andre vente i andre enden “for”…kort sagt,-det er nytteløst i å protestere vekk hat,-en kan ikke kontrollere tanker og meninger hos personer :man_shrugging:

2 Likes

Enig - det vi trenger er forståelse. Mobbere skaper flere mobbere. Man hevner seg osv.

Mon tro om ikke Herr Jesus hadde rett da han «vendte det andre kinnet til» - men så skal man jo også stå opp for seg selv. Men det kan fort eskalere.

@Stockwolf 100% enig i at opptøyer skaper mer urett. Hjemløse er en av de gruppene i samfunnet som virkelig har måttet tåle urett.

1 Like

nei,dere får knele dere,-jeg tar helg!

1 Like

Det kan man så absolutt, og det gjøres på daglig basis. Det kalles reklame og er en hundretusenmilliarderbilliarder kroners industri. Det er den «uskyldige» biten av det.
Media sin dekning av saker er en annen. En kjøpt og betalt vinkling av en sak kan villede millioner. Eksempel er usa nå.
Jeg vil mildt sagt kalle det hyklersk hvordan mediene kjører på så fråden står ut av kjeften, mens det siste halvannet året så har det ikke vært en dritt om politivolden til Macron sitt politi. Ikke en dritt, totalt oversett, fullstendig, og med overlegg.

Så jo, man kan abslolutt villedes. Det skjer hver dag, hele tiden.
Derfor er det viktig å tenke selv, og si nei til massepsykose!

Visste du forresten om de tre rettshøringene som har vært siste uka? 2. juni gjaldt det Hillary, 3. juni var det Rosenstein, og 4. juni gjaldt det folk rundt obama, og alle tre tapte…
Ikke det nei. Rart ikke sant?

1 Like

de vet utmerket godt hva de begir seg ut på!

:wink:

beskytte publikum for materielle skader og for diverse angrep på buttikeiere eller andre sivile.

etter hvert så blir det igjen ro og orden! :+1:

EDIT:
Nei,jeg har ikke hørt et pip om noe rettsak… :thinking:

…og der begynner VG med sin “Profilering”

https://www.vg.no/spesial/c/stories/BRO7aG?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

:disappointed:

Ta med resten av videon også da. De ber jo sammen.

2 Likes

Kudos til deg. Den har ikke jeg sett.
Der begynner det å likne på noe :+1:
Selv om jeg syntes den «amerikaniseringen» er litt ehm ikke min stil…

Nei der er jeg enig, det er veldig fremmed.

1 Like

(Kontrollere tankene og meningene hos personer)

Det kalles også propaganda, hjernevasking osv - reklame er bare en del av det. Videoer i sosiale medier er bare ett eksempel på noe som KAN være del av kjøpt og betalt propaganda, filmet for å se ut som ekte vare.

Skribenter i sosiale medier kan også vøre kjøpt og betalt, for å skape splid, skape en opinion osv.

Det er et veldig interessant tema dette med menneskelig påvirkningnog hvor lett påvirkelige vi er. De færreste er klar over den massive hjernevaskingen vi alle blir utsatt for. Hvordan vi sier ting har også enormt å si for hvor mye påvirkning vi har.

PR-byråer, lobbyister osv vet å utnytte disse tingene.

Som du sier er det viktig å tenke selv! Være kritiske til det vi ser av nyheter, inkludert statskanalen NRK, VG osv. Nyheter ett sted resirkuleres et annet sted. Dette gjelder både høyresiden og venstresiden.

Man skulle nesten tro at polariseringen i politikken er en illusjon som er laget for å skape splid blant folket.

Og at en del ting i nyhetsbildet, feks terrorisme, er laget for å skape frykt blant folket.

Jeg tenker at de fleste helst vil leve sitt liv i fred og ro uten konflikter med andre, men vi blir satt opp mot hverandre.

Hva tenker dere andre?

3 Likes

Boom :dart::100:

Edit: Jeg har tenkt ang terror, om det er noe ala det du spør om. Det var voldsomt mye en god stund, så nærmest 0 etterpå. Absolutt alle kan ikke bli tatt i forkant, hver gang.
Er det sånn at «de» har fått innført det «de» ville ha innført, som i mer befolkningskontroll? Jeg vet ikke, jeg har ikke gjort meg opp en mening enda…

Forøvrig lite voldelige demonstrasjoner mot terror den gang da, kom jeg på nå. Ingen som «sto opp for noe» da (heller). Ref, det å bli styrt…

2 Likes

og der fikk noen plutselig noe å finne på i en ellers rolig søndag…

stakkars søta bror…hvordan vil dette smitte over til Norge nå tro?

Stay tuned for mer av dette… :worried:

1 Like

Det er vel demo mot rasisme, da må man vel angripe folk, skade og drepe, plyndre uskyldige butikkeiere osv?

1 Like

Mon tro om @Larsen puttet sine resterende penger her?

3 Likes

Er det bare meg som tenker de burde vært i ulønnet karantene? Her jobber de med eldre, utsatte mennesker og går likevel i demontrasjon?

4 Likes

De burde absolutt vært satt i ulønnet karantene, egoisme bør ikke belønnes.

6 Likes

nå begynner club-livet igjen i Nederland :partying_face: :face_with_raised_eyebrow:

Er det en slik de må bruke i red light da… ?

…og ikke minst for hackere og annet innen identitetstyveri som retinal-scanning,-ren skjær galskap å slippe ut denne teknologien,-men tror desverre skaden er allerede gjordt :worried:

1 Like

Noen som har innspill angående antiskimming- device etc til kortholder?
Funker det?