Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

For å skimme et kort i lomma de må noen stå HELT inntil deg. Og ha en kort terminal, og da vil det vise på konto utskriften din… så det er en “hack” som er ubrukelig i praksis.

har selv kjøpt meg slik en anti-scanner lommebok,-og den funker! :wink:

må ta kortene ut av lommeboken for at de trådløse betalingstjenestene skal funke.

1 Like

Det finnes devicer de kan bruke til å kopiere kortinformasjon, og de behøver visst bare å stå i nærheten.
Hvis de kan det på noen sekunder, på en halvmeter-meters avstand, så er jeg better safe than sorry tror jeg, 150-200 kr er en billig forsikring :+1:

Du må være 10-20cm ifra kortet ca. Dvs prøv å betal i butikken kontaktløst så hvor langt borte su klarer å betale ifra så skjønner du dette er en vanskelig hack i praksis

1 Like

kikket litt på disse “politi”-videoene som florerer i disse tider…og tenker slik.

Politiet må gjerne innføre nye innstrukser på hvordan å ta en kriminell/mistenkt,-men det er nok også så absolutt behov for kollektiv kursing enten via media eller på skolene,om hvordan man skal oppføre seg når en blir tilsnakket av politi eller annen autoritet som f.eks. lærere,butikkannsatte,postmenn etc. ,dette for å kunne fungere bedre i et sivilisert samfunn.

Ta dette som et av mange eksempler på hvordan den mistenkte gjør at situasjonen eskalerer til det uønskelige,-men som politiet reagerer helt korrekt på,da den mistenkte drar våpen utav politiets egen uniform!

denne gangen hadde de flaks da den mistenkte fikk fatt i strømpistolen… :gun:

3 Likes

Var det nødvendig å skyte i ryggen hvis offeret var 5-6 meter i fra?
Hva med å fyre av en rekke skudd mot bena hvis det er det å løsne skudd som skal til for at de syke politifolka over there skal få ståpikk.
De vet at alt de gjør blir filma, vitner osv, så politiet ber jo om å få sparken.

Er det greit å skyte noen som holder et ikke-dødlig engangsvåpen?

1 Like

Ja denne type opplæring av samfunnet har man vel prøvd på ganske lenge, men kriminelle fortsetter å dukke opp.

Man kan ikke forvente at kriminelle vet hvordan de skal oppføre seg, for det gjør de jo ikke etter samfunnets normer.

Man kunne kanskje si at politiet skal ha rett til å skyte kriminelle - hva skjer da mon tro? Kriminelle skaffer seg våpen og begynner å forsvare seg. En ond sirkel!

Uansett har vel historien vist at vi er forskjellige alle sammen, at det ikke nytter å lære opp alle til å bli lovlydige borgere sv samfunnet?

1 Like

hadde dette våpenet vært skarpladd,så hadde nok ordlyden vært noe annen.

Det jeg har sett de siste 20(?) årene,er at det er en slik uheldig “don`t fuck with me”-holdning hos enkelte der borte i USA,og jeg har sett denne “Wannabe”-holdningen her hjemme i Norge også,-dette er inntrykk man får fra musikk og filmer,-enda verre er disse “snuff” filmene man ser på internet…forferdelige greier!

ingen enkel svar,men for å si det sånn,-ingen har sett en person tre ut av Rolls Roys`n sin for å rane folk…

Dette var det denne stakkars svensken prøvde å si som svar på all kaoset vi har sett i USA den siste tiden.

“ingen enkel svar,men for å si det sånn,-ingen har sett en person tre ut av Rolls Roys`n sin for å rane folk…”

Er vel nok av hvitsnipp tyver, de bruker bare andre metoder rasker med seg langt større beløp.

Uansett så var det en utrolig tonedøv tweet. Usikker på hvilket budskap han prøvde å oppnå med den når debatten i hovedsak handler om politivold, og ikke velferdstjenester.

Folk kan jo dømme selv:

2 Likes

jo,en kan tolke dette så mye en vil,men synes trenden har tråkket hardt nok ned på yttringsfriheten den siste tiden.

jo,i USA har de nok litt rester fra det systematiske rasistiske systemet,-men og` så er det synd at det ikke er tillatt å ha forskjellige reaksjoner lengre.,

her får man også litt innblikk i hvordan hverdagen til politiet er der over dammen,-og så kan vi da bare bruke fantasien på hvordan vi ville fungert i uniform enn å sitte her i trygge Norge med tastatur og en kopp kaffe med rosinbolle!

“65 000 nødtelefoner på 24 timer”

EDIT:
Skal jeg være helt ærlig…så er jeg bittelitt bekymret for at denne kulturen og kaoset vil smitte hos samme gruppe over her i norden…Sverige og Storbritania,-muligens i Frankrike også…men ikke i norge/Oslo,-ikke enda her hjemme med det første hvertfall.

Har gjort en del research på pizzaovner. Tror jeg kommer til å gå for denne.
Desverre er den ikke tilgjengelig før i august. Skulle gjerne hatt den nå i ferien :slight_smile:

2 Likes

Ingenting slår en vel murt steinovn med god ved i seg, men den der var skikkelig nice!

Det er sånn at eg egentlig vil ha begge deler. Av praktiske grunner :sweat_smile:

3 Likes

Ja han svensken der har virkelig ikke skjønt mye :dizzy_face: :

“If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at.”

Alle med litt vett i hodet kan se at folk med tydelig visuell innvandrerbakgrunn (ja jeg tenker blant annet på hudfarge) - må jobbe hardere enn etniske nordmenn for å få de samme jobbene. Nettopp derfor er det ofte folk med innvandrerbakgrunn som gjør det best når de studerer. De skjønner at de må bli blant de beste for at de skal kunne konkurrere med etniske nordmenn.

At mange likevel velger å bytte navn for å i det hele tatt bli vurdert blant de mindre kompetente etniske nordmennene sier mye.

Du har rett i at media stort sett fokuserer på alle dem som faller utenfor, dem som utnytter systemet på samme måte som mange etniske nordmenn gjør, som blir kriminelle osv.

Men du kjenner kanskje ikke så mange med innvandrerbakgrunn?

2 Likes

En kollega fikk denne i mai. Han er veldig fornøyd. Stekte visst 8 pizza på rappen til familieselskap uten problemer.

Jeg har bestilt en fra leverandøren (ooni.com) men de sender ikke før i slutten av juni.
Derfor sendte jeg mail til alle Varmefag-butikkene, da det virker som de er de som selger mest av disse i landet. Det viste seg at én kar hadde avbestilt sin så jeg får forhåpentligvis den nå i “midten av juni”. Skal komme med mine erfaringer med den hvis den dukker opp! :smiley:

2 Likes

Synd at noen politifolk da bruker tiden sin på å sitte på halsen til folk så de dør.

(Måtte bare si det)

2 Likes

Kunne tenkt meg vedovn selv men etter å ha lest litt og testet hos en bekjent kommer jeg nok til å gå for gass. Fordelene er mange, men kort oppvarmingstid, at man slipper å “mate” ovnen med ved så det ikke brenner ut, og ikke minst, at jeg kan flytte ovnen rundt i hagen er ting som teller mye for min del :+1:

@pdx - heldiggris! Ja, del gjerne erfaringer! Har sett litt på denne også da jeg liker designet:

https://www.glassoginterior.no/morso-forno.html?source=tradetracker

• men tror ikke den har gass og den koster nesten dobbelt så mye som Oonien :flushed:
3 Likes

Di poengene veier tungt hos meg og, det krever et arbeid, men så er eg murer og spesielt interessert :man_shrugging::v: eg er veldig glad i å eksperimentere med røyksmak, typ lønn bjørk orr bøk osv, mange spennende smaker, og det gir maten en spesiell touch :smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes