Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ja, hva kan gå galt, med mindre du ikke er en ku. Tut og kjør!

IMG_0221

2 Likes

Er det der en oversettning av den svenske kommunikasjonsmintiren Ines Uusmans idéer om internet? Hon menade jo at det var en “fluga” som raskt skulle vare over.

2 Likes

…det er vel muligens samfunnet som floppa i etterkant? :see_no_evil:

5 Likes

Oooo godt parert :sunglasses:

En stasjonær datamaskin med internett hjemme har vel floppet :sweat_smile:

1 Like











1 Like

Han må jo gjøre noe med den cashpilen.

Bitcoin :pray:

2 Likes

det mest fornuftige er nok rentemarkedet inntill videre,tror ikke hat-retorikken har lagt seg helt enda,-kanskje en dag FED konverterer all dollar i Bitcoin… :man_shrugging:

2 Likes

Bitcoin alloksjon på 5-30% er anbefalt pga volatiliteten.

tror Warren Buffets sin modell knuser de fleste glorifiserte euforier av forskjellige aktiva…

2 Likes

4 Likes

inspirerende!
image
https://twitter.com/i/status/1787233994938933731

1 Like

Så saken er at:

  • De skal bygge om Ring 1, så den blir stengt i tre år
  • De vil ha færre biler inn i Oslo, siden Ring 1 ikke kan brukes
  • De stenger kollektivfeltet for elbiler inn til Oslo for å skape nok kø til at færre kjører bil til Oslo.

– Den andre grunnen er at vi mener elbilene fortsatt må få kjøre i kollektivfeltet. Første halvtimen vi sto her talte vi ti busser i kollektivfeltet. Fremkommeligheten er mer enn god nok for bussene selv om elbilene kjører der, sier Sandven [Høyre].

Noe som virker å være for komplisert for Sandven, som her framstår som en populist.

Norsk elbilforening mener forbudet er unødvendig strengt.

De ønsker et unntak for elbilister som samkjører og for elektriske vare- og lastebiler. Det har de sendt brev til kommunen og Veivesenet om.

Foreningen mener at unntak for vare- og lastebiler ikke vil være til hinder for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet.

Nok en gruppe som ikke forstår at formålet er å få færre biler inn i Oslo. Det er meningen det skal være dritt å kjøre i Oslo inntil nok folk lar bilen stå og tar kollektivt.

Det man evt burde ha protestert på her er planen om å bygge om Ring 1 for ørten milliarder for å få opp nytt regjeringskvartal til ørten milliarder, men såvidt jeg vet så gikk det rett gjennom?

Jeg er forresten litt der at hvis de kan stenge Ring 1 i tre år, så kan de like gjerne legge den ned permanent. :see_no_evil:

3 Likes

Nå er det lenge siden jeg bodde i det illeluktende oslo-området, men alle rede på den tiden var kapasiteten på kollektivtrafikken sprengt. Man fikk stå som sild i tunne. Og tog kom og gikk litt slumpartet = umulig å bruke hvis det er viktig at du kommer frem.

Helt greit å tvinge folkå reise kollektivt., men da må det jo først finnes noen kapasitet å reise med…

Hvis du mener kollektivtrafikken i Oslo er trangt har du ikke vært i Tokyo :wink:

4 Likes

Svært mange har ikke evnen til å se langt nok frem i tid, eller frem i tid i det store og hele. Det er liksom at de tenker at om jeg ikke kan bli rik med en gang så kan det heller bare være det samme.

Jeg kjøpte første utleiebolig i midten av tyveårene i 1992, finansiert med husbanklån, startlån, oppsparte midler og forskudd på feriepenger, og tenkte det kunne bli en fin pensjon en gang. Det ble ingen ferie det året, meg jeg hentet det inn ved å pensjonere meg fra lønnet arbeid når jeg ble 40. Noe som var spot on ift. den fremtidsvisjonen jeg hadde når jeg var 15-16 år.

Gikk på en skikkelig smell rett etterpå i 2008 hvor det røyk en del millioner, men heldigvis ikke mer enn man hadde tjent i 2007. Sure penger, men summa summarum så skal man ikke klage så lenge man har hatt “mer flaks enn uflaks”, og blitt en erfaring rikere, som man forhåpentligvis har lært av.

10 Likes

børsnotering lar vente på seg? :thinking:
image

1 Like

Vel fortjent at finn.no har fornøyde kunder. Fiks ferdig opplegget gjør det veldig enkelt å betale og motta varer uten at det koster en formue. Har handlet jakke og flere par skistøvler der til en brøkdel av butikkpris.

3 Likes