Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Jeg har sikkert delt denne før, men i anledning godværet kan det være greit å være oppdatert.

6 Likes

Fornybar Norge søppelet tar til seg juksepave pipelort Kjerkol og sprer edder og galle.
Den vindmølle agendaen deres er på nippet til galskap. :face_vomiting:

7 Likes

Ganske behagelig temp. Lokalt meldes det ca 30 ish grader. YR står vel med 38 :clown_face:. Spurte YR hvorfor det var såpass avvik. Fikk beskjed at det var pga. en totalpakke med data dem fikk. Men anbefalte jeg brukte lokale meldinger da dem var mer nøyaktige. Med andre ord, temperatur meldinger på YR må taes med en klype salt, når dem er for utlandet.

Bestilte rom med direkte utgang til eget basseng, som deles med noen få andre. Noe som er helt gull :ok_hand: Guttungen kan bade nett når det passer han, uten at foreldrene må dra seg ned til fellesområdet :joy: Kikket en liten tur innom fellesbassenget. Men høyt trøkk, og mye folk. På egen platting har man egne solsenger, parasoll og sittegruppe inn under tak. Kan bestille Take Away på app,og bare gå å hente i restauranten. Godt utstyrt treningsrom :+1:

Dette er Ving sin family resort, Kalithea.



8 Likes

Tre måneder og fire dager til vi reiser.
Eneste «luksus» vi har er stor terrasse, og vi har alltid leiebil.
Men det er kun jeg og kona så vi reiser til strender.
Aller helst øde strender men det er ikke så lett å finne på Rhodos.
Men kjekt med leiebil da. Vi bor ovenfor Stegna beach, i 2022 bodde vi i Kalithea, men vi kjørte hver dag.
Ellers liker jeg Rhodos by, men med små barn? Usikker.
Er heller ikke så stor fan av å kjøre i mørke der nede……:blush:

God ferie, nyt hvert eneste sekund!:grinning:

2 Likes

Jeg får gi rapport etter vår ferie med små barn til rhodos by. Ville bo et sted hvor det er strand, ikke basseng og hvor det er litt ok som voksen og gamlebyen er nok kul for barn og. Må bare fikse det med søvnrytme :sweat_smile:

1 Like

Vi flyr med Tui/Norwegian, var inne å bestilte seter, jeg får så fordømt vondt i høyre kne når jeg sitter i ro, fikk første rad, både greit sprelle litt med bena😅 samt gå ut og inn.

Har ferie om to uker, planer om to uker i bobilen nå, får håpe været endrer seg, hvis ikke får Teslaen kjørt seg sørover!:sweat_smile:

1 Like

Hadde litt ferie i går, flott til fjells! :sunglasses:

Flyr med norwegian, eneste som lot oss fly på tider av døgnet som var ok

3 Likes

Kom tilbake fra Stryn Sommerski idag. Lite snø, men den som fanns var av god kvalitet. Bra wær alle 5 dagene.
Bli litt ski-pyzzel nå på kvelden. Se over stålkanter og sånn.

2 Likes

Gikk jaggu på en liten smell! Bobilen får hvile seg i år også, bestilte 14 dager på Kreta, fant en liten by på sørsiden.
Kun 35 grader akkurat nå i følge hun vi har bestilt rom hos.

4 Likes

Don’t fuck with another man’s vehicle

til tross for “BRICS+++” så er dollaren enda :crown:

1 Like

Spiser aldri fisk selv, ikke fordi det ikke er godt, men fordi det er for dyrt og forpestet oppdretts fisk som selges i Norge.

Spiser også veldig sjelden grønnsaker.
Rart jeg har aldri følt meg bedre, selv når jeg unngår matvarer som blir rådet til oss i øst og vest :man_shrugging:

1 Like

Jeg fisker fisken min selv :sunglasses:. Dro inn 3 store middager på 30 minutter for 14 dager siden. Ny runde i helga :grinning:

Men hadde ikke fisket i Odda akkurat. Der står det bare polakker og fisker på kaia innerst i fjorden ved NordZink :see_no_evil:

6 Likes

Så sushi, krabbe, hummer, kråkeboller, kamskjell , blåskjell etc, med masse deilig grønt har du aldri hatt i kjeften?? Liker ikke? Skjuler «nugatti mannen» seg bak nicket ditt?

1 Like

Jeg var kjent som nuggking i mine yngre dager, men nå er det noen år siden jeg har spist det :sweat_smile:
Sushi spiser jeg også veldig gjerne, snadder det altså, samt reker en fin sommerkveld :sun_with_face: Mente generelt fiskefilet man kjøper i butikken.

1 Like

blir dette gjeldende for oss her på Tekinvestor? :face_with_hand_over_mouth:

Hva menes med å bidra :thinking: forstår godt at det er ugreit å for eksempel økonomisk støtte, men er redd dette vil bli brukt til å kneble meninger mer enn å forsvare nasjonal sikkerhet. Hadde vært fint med full definisjon av loven .

Tenker på hvor ivrige di liberale er mer enn dem som faktisk ønsker et fungerende demokrati. :thinking:

2 Likes

Jeg synes denne artikkelen er godt skrevet. Nivået det legges opp til i barnehagen med denne “lekbaserte læringen” er altfor høyt og er det lekbasert? :see_no_evil:

Hele konseptet “lekbasert læring” i denne sammehengen minner meg om nærpolitireformen. Det var ikke noe “nært” med den, men kanskje man kan lure noen til å tro dette er noe annet enn teoribasert læring ved å bruke andre navnelapper?

Jeg prater jo med barna (de to yngste er 4 og 7) når jeg leser, oppsummerer av og til når jeg skjønner at det som står der er litt vanskelig å forstå, spør litt osv. Det er når jeg leser slikt som dette:

På side 60 i ressursboka leser jeg om forberedelse til lesing for barna: «Det skal skapes bevissthet omkring hvem som er forfatter og illustratør og hva som er bokas tittel» (min kursivering).

at jeg gremmes. Hvorfor skal man snakke med en 4-5 åring om dette? Tittelen på boken, hvem forfatteren og illustratøren er må vel være omtrent det minst viktige med en bok? Det er sånt som dreper leseglede og interesse for norskfaget langt inn i skolen.

Samboeren min tror jeg lærte meg det viktigste med å skape leseglede og det var å kjøpe masse bøker på loppemarkeder. Der kan man mot slutten av dagen gjerne få en poste med bøker for 100 kr. Dvs rundt 5 kr boka. Noe blir bomkjøp, men det er ikke så farlig. Å ha masse bøker gjør at man som voksen synes det er litt mer ok å lese, for man leser ikke samme boken hver dag, og for barna, så er stor variasjon i stil en god ting.

Var også morsomt synes jeg, når jeg skulle legge hun minste som kanskje var 4-7 mnd gammel. Joda, ta henne på fanget og lese en bok for henne. Gjør henne vant med at det er en del av leggetiden.

13 Likes

Merkedag: idag er det 80 år siden unge menn ga sitt liv for at vi idag skal kunne nyte våre frie dager!

10 Likes

Viktig i ung alder å ikke tvinge barn til å lese ferdig en bok om de ikke liker den. Begynn på en ny heller. Det kan gniste en leseinteresse om man bare leser 1 bok man liker veldig godt.

8 Likes