Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

35-40 grader er da virkelig ingenting å lage rabalder for? Er så vilt mye klimahysteri nå om dagen.

6 Likes

Prøv det selv legg et termometer i solen på et bord ute :slightly_smiling_face:

1 Like

Tenker da at han sitter i et lite kontrollrom med A/C til vanlig :wink:

Mer enn 30 er i alle fall ikke noe jeg lengter etter, men smak og behag.

2 Likes

Altså, 30 grader i skyggen er varmt. Helt til du har tatt et bad, da er det plutselig ikke så ille. Så går det litt tid, så tar du et bad til. Perfekt :sunglasses:

Verre var det i 2018 når jeg dro på en fjelltur som startet på 950 m.o.h., turen gikk opp til Vindeggen på 1516 m.o.h. hvor det som navnet tilsa blåste akkurat nok til at det var behagelig. På veien ned ble jeg varmere og varmere. Fant en snøfonn som jeg satte meg rett nedi for å kjøle meg ned litt. Tok med en snøball for mer nedkjøling. Den smeltet altfor fort. Dyppet hodet i elven. Når jeg kom tilbake til bilen var det 27 grader i skyggen og null vind. Varmeste fjellturen jeg har gått :sweat:

Fin utsikt fra toppen da! :slight_smile:

… det var en sommer med mye fine fjellturer, her et bilde fra Breheimen

Her et bilde fra Breheimen mot Hurrungane, fjellet med tre takker til venstre er Austbotntindane

13 Likes

Bikket rundt 30 her en sommer for noen få år siden her nord, og jeg tenkte det var på sin plass med en sykkeltur. Drøyt 6 mil, og det var med nød og neppe at jeg fikk karret meg hjem de siste få kilometerne med krampe i begge bein. Bommet kraftig på væskeinntaket, eller så var grunnformen ræva.

3 Likes

Mangel på drikke og salter. Akkurat på lange, varme turer på sommeren så har faktisk sportsdrikker noe for seg. Eller, som jeg fant ut, Coca Cola er ikke det verste å ha med seg på tur. På turer på 20 km og 1000 høydemeter, så er ikke kaloriene ett problem for å si det sånn :stuck_out_tongue:

1 Like

her svinger det mellom 12 og 15 grader…med regn :+1:

1 Like

Hvis India skal ta igjen Kina produksjonsmessig får de (ennå mer) problemer med forurensning:

Skjønner nesten ikke at det kan stemme… 9 av de 10 mest forurensede byene i verden ligger i India…

Totalt sett er det mer forurensning i gjennomsnitt i Pakistan og Banglasedh. Tipper lite vind og høye fjell spiller en roll der i tillegg til skitten industri.

2 Likes

Jobbet noen år i PG, stort sett Saudi. Der var det stort sett 35-40 og mange ganger varmere. Når det passerte 35 tror jeg det var hadde vi 15 min. pause innendørs hver time, samt fri tilgang til vann /brus overalt. Så hvis en tar sine forhåndsregler fungerer det fint med høye temperaturer.

4 Likes

Var en periode i Persiabukta, reiste via Dubai. Som du sier, varmt og klamt. Men påpasselig med vann og pauser så gikk det ganske greit.

2 Likes

Regjeringen har fått kraftig kritikk fra aktørene i næringslivet for skjerpingen av formuesskatten. Mange av Norges største investorer har flyktet landet. Selv betaler ikke Vedum en krone i formuesskatt til tross for at han sitter på verdier for flere 10-talls millioner.

Hva er det man aldri ser en politiker gjøre?
Går med henda i egne lommer :skull:

8 Likes

Har reist gjennom halve India og de er i hvertfall de skitneste så ikke overraskende.

3 Likes

er vi så forkjølet…hva skjer liksom? :man_shrugging:

til og med OECD reagerer…

5 Likes
        I én av sakene ble en 80 år gammel kvinne tatt med til Dubai 

Skremmende utvikling! Får håpe noen tar tak i dette og strammer inn reglene. Sikkert noen vedtak som burde omgjøres.
Bør være lett og følge opp sakene til de som har delt på FB.

5 Likes

Dette er jo ikke noe nyheter uten har varit kjennt i mange år. Hele poænget med at flytte hit fra mellanøstern er jo at man får et bra liv uten at noensin jobbe.

Inget kommer at gjøres så lenge Ap sitter i regeringen ettersom denne grupp er en av deras størtse og viktigeste velgergrupper. Ap kommer at neka til at dette alls er et problem uten kommer at anklage HRS før rasisme.
Mulig det skjer noe etter valget, med Høyre i førersetet. Men hvis Venstre eller Krf får noe å si til om så er det tverstopp på åtgjerder.

6 Likes

At ikke politiet med dagens verdenssituasjon ikke har dette samt permanent bevæpning er for meg en gåte, men det er jo fasiten på naive Norge. Når skal vi lære?

8 Likes

Jeg tenker det er tryggest hvis politiet ikke har våpen i utgangspunktet.

Dette er et eksempel på en sak hvor våpen bare førte til større problemer.

Politiet dro til åstedet for å bistå helsevesenet med en velferdssjekk av beboeren i huset. Mannen truet da politiet, og gikk senere til angrep. [Mens politiet prøvde å komme seg inn i boligen som ligger relativt øde til]

Når du har en hammer i hånden, er alle problemer spikere? :see_no_evil:

4 Likes

Med ukentlige drap og knivstikkinger er det klart det rekker med taser og spray for at de skal føle seg trygge i jobben sin med livet som innsats 🤌

1 Like

I Kongsberg, så var det jo en sak hvor politimannen hadde våpen og fordi han kom i håndgemeng med en fyr (ikke byens beste barn nei), så følte han det nødvendig å slå fyren gjentatte ganger i hodet så han ikke skulle få tak i pistolen hans.

1 Like