Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ha en fin dag videre :sun_with_face:

Pr innbygger, så er det nok dessverre flere drap pr innbygger i Kongsberg enn i f.eks. Oslo de siste årene.

Det finnes håndvåpen idag med fingergjenkjenning på avtrekker´n…men det koster jo penger med sånn teknologi :man_shrugging:

Så systematisk juks tror jeg ikke har vært kjent. Var hvertfall nytt for meg.

At enkeltindivider har hatt ønske om oppholdstillatelse eller uføretrygd er vel kanskje «forståelig», men her er det jo samarbeid og bedrageri for å oppnå det.
Advokatene tilrettelegger for det, tilsvarende «Den sorte svane».

3 Likes

image

Hva er hensikten her? Statkraft med det mest korrupte styret i verden skal ha styring på utfallet av rapporten?

5 Likes

Men kan vel nesten konkludere at rapporten blir negativ med tanke på atomkraft. Og vindkraft vil bli løftet enda høyere opp.

2 Likes

Tristere blir det ikke, dessverre blir de store tiltakene som faktisk har effekt knust av Statkraft og andre med økonomisk egeninteresse, samtidig som befolkningen blir påført en haug av pålegg som ødelegger generell levestandard og har tilnærmet 0 effekt. Vurderer sterkt å bli politiker. De som styrer er så langt fra virkeligheten at man så enkelt er bedre.

6 Likes

Et klimavennlig samfunn vil være et godt samfunn, mener Cicero-direktør Kristin Halvorsen. Men det vil kreve mye av oss å komme dit, for teknologien kan ikke redde oss denne gangen.

Kanskje ikke så heldig med en som mener at teknologi ikke kan være løsningen (implisitt kun kutt i forbruk).

1 Like

Ja, på 1700-talet så hadde man det skikklig bra.

1 Like

Noen andre som er lettere irritert/oppgitt over hvordan man prøver å få alt av temperaturer til å virke så sinnsyke?

Tenker da spesielt på fargebruken på temperaturvisninger som blir brukt i media…

I den senere tid så er ALT av temperaturskala på kart merket med en skala av rødt. Selv Tromsø med “heftige” 16 grader i midten av juni er farget i rødt.

Rødt er en farge man historisk har brukt ved varsel om fare, varselskilt, forbud osv. Når dette blir brukt på denne måten får man det til virke som at alt av temperatur er i faresonen.

temp

Hvordan man bruker fargeskala har en veldig innvirkning på hvordan man visuelt oppfatter bildet som man prøver å fremstille.

13 Likes

Hva skal man si…

3 Likes

Man kan jo si at det er en ikke nyhet. De får vel omtrent det samme lønnstillegget som de fleste andre, mellom 5 og 6 %. Og Stortinget har alltid hatt lang sommerferie

1 Like

At de tjener godt har egentlig ikke jeg så stort problem med. Tenker det kan være lurt at folk med god lønn kan vurdere å inn på Stortinget også. Kunne kanskje vært litt styrt av tidligere erfaring og ansinitet.
Men hvorfor de skal ha så lang ferie skjønner jeg lite av. Burde være litt mer helårsjobb å styre landet synes jeg.

3 Likes

Jeg likte godt at denne også matcher hudfargen min ved de forskjellige temperaturene :wink:

image

1 Like

Då er vi to :joy:

2 Likes

– Prissignaler virker ikke
Slik ordningen nå fungerer, får folk mindre insentiv til å energieffektivisere eller installere solcellepanel, ifølge NVE-sjefen.

For en komplett idiot kommentar av en overbetalt møtefører.
Slutt å selg all kraften vår ut av landet og hold kjeft, suppehue.

Folk sparer strøm der de kan.
Helt mistet bakkekontakten eliten I dette fortapte landet.

12 Likes

– Det er også et uheldig at prissignalene ikke virker i situasjoner med effektutfordringer og press på kraftsystemet.

Detta er jo totalt missvisande kommentar. Då di såkalte “prissignalene” som man snakker om ikke har noe noe som helst sammenheng med hvor presset kraftsystemet er, men kun påvirket av hva man klarer å produsere av kraft i utlandet på vind og sol.

Man hadde ingen problemer med å mate på med vannkraft ut i europa og produsere det man maktet over lengre perioder. Så lenge prisen var høy nok, så var det bare å peise på.

Utfordringene som dem sliter med er jo politisk skapt, hvor man lover vekk kraft til det ene eventyret etter det andre, før man i hele tatt har fått på plass kapasiteten.

Satans makkverk heile opplegget!

11 Likes

De fleste representantene reiser “land og strand rundt” i denne såkalte “ferieperioden” for å promotere sine partier, og for å prøve å sikre gjenvalg.

2 Likes

4 Likes