Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hva mener du egentlig med det?

Du får også opparbeidet immunforsvar av å ha gjennomgått sykdom, dersom du overlever da. En vaksine er jo normalt bare en smart måte til å lure kroppen til å tro at den er blitt syk og slik få den til å opparbeide det samme immunforsvaret, men da med mindre risiko enn ved å gjennomgå den reelle sykdommen.
Jeg har tatt en mengde vaksiner i mitt liv. F.eks. har jeg tatt årlig influensavaksine i rundt 20 år.

5 Likes

Dere er det noe i veien med ass…

Nei, de som det er noe I veien med er anti-vaxere. Det er idioti på linje med flat-earthere. Det er like ulogisk og anti-vitenskapelig…

8 Likes

Svaret mitt var kun for å nevne at du glemte å vise til at også gjennomgått sykdom opparbeider immunforsvar. Dermed ble det naturlig å også vise til vaksiners rolle i den sammenheng.

2 Likes

Det behøver absolutt ikkje å være selvskading satt i system…

Noen drikker neglelakk og noen skyter heroin, noen tar influensa vaksiner i 20 år… det går an å leve med det, men det er ikkje nødvendigvis bra… og det skal faen meg ikkje pushes på kidsa mine fordi det funker for deg :slightly_smiling_face:

Sunn fornuft fremfor alt og alle.

Dere snakker som om vitenskapen aldri gjør feil. Dere trenger å lære noe mer…

Poengterer bare det du skriver om at overdrivelser er et bra verktøy.

Var det ikke ca halve Norges befolkning som døde under svartedauden? Mener du helt seriøst at du derfor er immun mot sykdommen?

5 Likes

Bare for å sjekke hvor du egentlig står: Mener du at verden hadde vært bedre uten alle de vaksiner som har vært utviklet?

4 Likes

Verden hadde vært bedre om vi tok lærdom og var ærlige om resultatene…

1 Like

Det har jeg aldri verken ment eller påstått. Men for meg virker det som om du mener vi hadde klart oss best uten vitenskap?

4 Likes

Skal vi da tillate oss å inkludere kunnskap som er bygget på anerkjent vitenskap?

2 Likes

Nei… vitenskap er vel og bra, men på bekostning av hva

Det var ikkje mye om å gjøre i forrige vaksinerunde før vi ble forsøkskaniner på livstid alle sammen…

Med liten og ingen oppside, og med døden som nedsiden for ganske mange, og en ødelagt helse for mange mange flere.

Gratis vaksiner til alle, men å gi mat til di som sulter ihjel er et kjempeproblem visstnok… eg mener, det går an å ta en fornuftig stance til enkelte ting… for eksempel vaksiner, behøver en viss safety, og det må gjøres med frivillige og godt informerte mennesker. Ikkje folk som blir presset og løyet til, også må selvfølgelig resultatene fremvises i sin helhet, slik at ikkje andre blir lurt på falsk trygghet.

Anerkjent vitenskap har fortalt oss at vi kommer alle til å drukne når isen smelter om ti år, ganske mye lengre enn, ti år…

Anerkjent vitenskap har stått bak så mye tull og fanteri at det begynner å bli litt kritisk å stille såkalte forskere og eksperter til veggs.

Betalte forskere og eksperter. Som kun får betaling om dem klarer å levere et ønsket resultat… resultatet skal i 9/10 tilfeller føre til økte skatter og mer avhengighet…

Ok mr koolaid.

Kritisk må man alltid være. Det ligger i vitenskapens natur å både prøve og feile før man kan sette to streker under svaret. Det er samtidig en grad av risiko i alt hva vi gjør. Du må selv avgjøre om du f.eks. synes en spesifikk sykdom er mindre risikofylt enn medisiner mot den samme sykdommen.
Problemet er at i dag stiller hvem som helst disse kritiske spørsmålene, men da ofte dessverre basert på løgner og konspirasjonsteorier fra nettet. Det er i ferd med å kvele tillit og utvikling.

5 Likes

Det som kveler tillit og utvikling er mentaliteten og arrogansen vitenskapen uttrykker når den får for stor frihet.

Mengele er et godt eksempel.

Begrens dere, vær så snill. Det er etiske retningslinjer som har blitt brutt ganske hyppig i det siste, og det hadde vært fint om flere reflekterte litt mer over akkurat det…

2 Likes

Godwin’s law! :raised_hands:

8 Likes

Shit der var du kjapp… :muscle:

Du kunne ha ruget på den litt til, for det er like rundt svingen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg er enig med med @anon99889496 til en viss grad.

Jeg er generelt for vaksiner. Men covid-vaksinene med alt det grumset som kommet frem i den siste tiden, skulle aldri blitt gjennomført slik det ble gjort.

Hvis man fremdeles synes covid-vaksinene og alt rundt var top-notch så har man ikke fått med seg mye den siste tiden. Dette er ikke alternative fakta. Vi snakker medisinske studier, høringer i EU, høringer i USA +++.

Infoen ligger der, men den blir ikke rapportert av media av en eller annen grunn. Man må aktivt finne den selv.

Edit: Jeg kommer på 3 tilfeller i farten på seriøse bivirkninger.
Svigermor på langt over 60 fikk blødninger.
Kollega på jobb har en bekjent som ble lam fra livet og ned, måtte lære å gå på nytt.
En annen kollega hadde et vennepar hvor datteren fikk alvorlige blødninger og måtte flys til Haukeland, da lokalsykehusene ikke klarte å stoppe det.

6 Likes

Greia her er jo, hvor mange fikk alvorlige bivirkninger av å få Covid-19? Det er jo sammenligningsgrunnlaget? Enten skulle man vaksinere, eller så ville nok store deler av befolkningen fått Covid-19 uten noe slags beskyttelse.

Sånn i ettertid, så virker det som at hvis man var frisk og fin, så kan det godt være at de på 40 og nedover ikke hadde trengt vaksinen. For de over 50, så har de tallene jeg ha sett pekt i retning at å få Covid-19 var 10-100x verre enn å få vaksinen.

I USA, så drev de å vaksinerte små barn. Det gjorde vi aldri her i Norge og utfra all forskning jeg har sett, så var det helt poengløst.

@rosk82 utfra hva du beskriver, så er det kanskje ett av tilfellene hvor vaksine kunne vært droppet, de andre burde fått vaksinen. Når vi snakker om anekdoter, jeg kjenner ikke til noen som ble alvorlig syke av vaksinen.

6 Likes