Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Joda mange foreldre fikk ungene sine vaksinert her også, men det er visst et hysj hysj emne. Da der er et uaktsomt overgrep mot barn… og fullstendig uten nytte, safety osv osv… men folk lot seg lure… men noen skal ta skylden for det

1 Like

Der er vi helt enig. Vaksineringen skulle vært basert på alder.

Det er som du sier studier som viser bivirkningene blant yngre på vaksinene er langt større en bivirkninger av å bli smittet.

Det andre som ikke er komt tydelig frem er at INGEN av vaksinene ble testet for reduksjon av smitte.

Dette ble bekreftet av en representant av Pfizer under høring i Europarådet, der hun innrømmet at dette var et parameter som ikke var en del av testkriteriene.

Så når myndighetene stod og pratet på inn og utpust om at man måtte vaksinere seg for beskytte dem rundt oss var det kun “luft”, rein løgn.

Noe som igjen endte opp med en haug med folk uten symptomer som gikk rundt og smittet andre. Reiseforbud, adgangskontroll og forbud basert på en vaksinering som ALDRI hadde blitt verifisert om faktisk stoppet smitte.

3 Likes

Da kjenner du ikkje mangen, eller så gidder ikkje folk å fortelle det til deg av en eller annen grunn…utfordrer deg til å spør litt rundt så får du nok en åpenbaring…

Det er så alt for lett å være etterpåklok! Vi må huske på at da denne pandemien startet, var det stor usikkerhet over hvor alvorlig den kunne bli. Myndighetene agerte dermed etter et føre var prinsipp.
Tenk hvilken kritikk det hadde blitt i ettertid om myndigheter hadde forholdt seg passiv og det verst tenkelige scenarie for pandemien så hadde utspilt seg?
Det er også et svært viktig poeng å sammenligne bivirkninger og langtidseffekter mellom dem som gjennomgikk sykdommen og dem som fikk vaksine uten å få sykdommen.
En lege forklarte meg en gang at dersom media hadde sammenlignet langtidseffekter fra gjennomsnittet av dem som fikk svineinfluensa med dem som fikk vaksinen, så hadde man sett at selve sykdommen tross alt var langt mer skadelig i gjennomsnitt enn bivirkningene av vaksinen. Dette på tross av de tragiske følger vaksinen fikk for en del barn med et gen som var uheldig i sammenheng med denne vaksinen.
Å utvikle vaksiner og så få testet dem grundig nok, tar relativt lang tid. Når man frykter en krise, kan det dog forsvares at man forsøker å minimere en slik testperiode.
Uansett har verdens helsemyndigheter forhåpentlig lært mye av denne siste pandemien slik at man kan lykkes bedre neste gang.

6 Likes

Det jeg synes var verst var håndteringen av Covid-19 etter at den første perioden var over. Det var jo rimelig klart at barn, ungdom og relativt unge voksne tålte sykdommen godt. At hele samfunnet ble låst ned i flere år pga de over 50 synes jeg er rimelig drøyt.

2 Likes

At det ble overreagert i flere sammenhenger, kan man i ettertid være enig om.

4 Likes

Jeg var helt enig i overreaksjonen i starten, når de bare stengte ned alt i noen uker. Det var virkelig ikke godt å si hvordan pandemien kom til å utarte seg. Jeg vil ikke engang kalle det en overreaksjon, de visste for lite. Etter det, så synes jeg myndighetene var altfor tilbakeholdne.

6 Likes

Bare det at man dyttet alt av kjent litteratur innen håndtering av smitte til side, og lot krisemaksimering være den dominerende faktor i all beslutningstaking var jo helt bak mål.

Alle modererende stemmer innen fagene ble jo slaktet eller kansellert av media.

Bare det at naturlig immunitet etter sykdom ikke gjaldt var jo helt på trynet. Ingenting annet en vaksinering var gjeldende som godkjent “beskyttelse”.

3 Likes

Denne delen av utsagnet ditt er jeg 100% enig i. Det virket ikke å være noe tanke om proporsjonalitet.

1 Like

Oh boy… noen av svarene her viser med tydelighet hvor idiotiske disse diskusjonene gjerne blir. At man feks ikke skjønner at anekdoter er fullstendig verdiløse sier jo sitt.

Vaksiner er ikke noe mystisk. Det er et verktøy med fordeler og ulemper.

Under pandemien ble det gjort vurderinger basert på den infoen/mangel på info en hadde per da. Så kam man i ettertid vurdere avgjørelsene basert på oppdaterte data, og også vurdere om en var enig eller ikke enig linja myndighetene la seg på. Men uansett, gjort er gjort, deal with it, move on…

Å la dette skli ut i anti-vaksine debatter og kampanjer er, som sagt, rimelig tilbakestående.

9 Likes

Å bruke masker mot virus er som å fange mygg med fiskegarn. Så bruk 2! @faucci

2 Likes

Regjeringen vil senke den seksuelle lavalderen til 15 år.

Nå kan du ha sex med voksne menn bare de ikke kjøper energidrikke til deg :exploding_head:

1 Like

En stor skam!!
92,-

Vi har et profesjonelt storkjøkken som lager god mat til hjemmeboende eldre i tråd med statlige ernæringsråd.

5 Likes

Åå, ok, funny, Hvorfor skulle da politikken bak det hemmeligholdes i 60 år… og hvorfor lyver dem om innholdet, og fremdeles legger lokk på resultater om både det ene og det andre… idk… eg vet ihvertfall hva eg synes er ‘ufullstendig’ og det er den døve mentaliteten du lirer av deg her…

Den er så på spikeren av det den forrige videosnutten eg la ut handler om, du vet, den hvor eg tagget deg på bunnen av posten…

2 Likes

Javel,ok, klart…

Så du mener du er bedre i stand til å vurdere det medisinske rundt vaksiner og å analysere resultater av hundrevis av kliniske vaksinestudier enn store team av folk med 6, 7 8 års utdannelse og noen tiårs erfaring innen feltet? Skjønner.

Jeg mener, du klarer jo å velge hvilken bil du trenger, så klart du klarer å funne ut av hva du trenger medisinsk også…

Fikk meg til å tenke på denne klassikeren :laughing:

5 Likes

Du nevner ikke noe om hvordan penger spiller inn her? Hvis antivaxere fikk betalt for hver person som ikke tok vaksine skulle du sett på proffesjonelle laboratorier.

Det eneste som blir produsert av forskning er det som lages for å få all clear. Fordi det er der pengene ligger.

3 Likes

Penger er en fantastisk drivkraft som gjør at det nærmest uavbrutt kommer en hel haug med nye og bedre legemidler og vaksiner…

7 Likes

“Contrary to what would be expected with an effective vaccination, positive instead of negative
correlations were observed: the more vaccinations were administered in a federal state, the greater
the increase in excess mortality. This correlational finding is in line with previous correlational
findings in the temporal domain, showing that excess mortality was highest during the months
with a high number of vaccinations. The fact that particularly high excess mortality occurs both
in regions and in time windows in which many vaccinations took place provide strong correla-
tional evidence that the vaccinations may have had a negative effect instead of a positive effect.
These findings support recent concerns about the COVID-vaccinations (Mead et al. [22]), and
substantiate the suspicion that the negative side effects of the vaccination may possibly outweigh
the positive effects.”

https://www.researchgate.net/publication/378124684_Differential_Increases_in_Excess_Mortality_in_the_German_Federal_States_During_the_COVID-19_Pandemic

4 Likes

Eg tok beviselig det mest gjennomtenkte valget. Tenk på det du. Smarten

1 Like