Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Du gjorde det ja… flink gutt. Overbevis deg selv om det du.

Jeg håper du ikke har barn. Eller at du “vet best” når det gjelder vaksiner eller i tilfellet sykdom for dem også…

Har naturlig friske og sterke barn, med lite fravær, høye karakterer, mye glede, ingen sykdommer eller allergier, og kanskje best av alt, kritisk sans mot hyklere og bedrevitere…

(Jada, er klar over at eg er heldig, og eg mener noen kan behøve medisiner for forskjellige sykdommer, men det betyr ikkje at der er riktig å bruke dem som forsøkskaniner).

At du håper eg er dum nok til å la folk skade og eller ødelegge barna mine med uforsvarlig dårlig utprøvde farlige vaksiner og medisiner sier mer om deg enn meg.

En annen ting eg lærer barna mine er å like sunn mat, friluftsliv og naturen. Det er tross alt naturlig…

Ta deg en slurk til med Pepsi max og skyll ned dine daglige ibuxer… Darwin ordner nok opp skal du se. :+1:

1 Like

DNT bruker penger på reklame. Tenker de godt kunnet la være, så slipper man press på slike områder. Er plenty med natur i Norge

3 Likes

Stygt sagt.

No offence taken tho. Mine beste og meg har det ganske bra og er rimelig trygge i valgene vi tar.

1 Like

Leser jevnlig kommentarene til folket i denne tråden, valg i USA-tråden osv.
Noe jeg ofte lurer på er hvor folkeskikken er blitt av, oppdragelsen osv?
Lurer på om enkelte snakker sånn til folk ansikt til ansikt, som de skriver her inne?

8 Likes

Her inne diskuterer man med personer man aldri ville omgått med i det virkelige liv… Jeg er skremt av hva slags holdninger som kommer frem i anonyme forum.

3 Likes

:raising_hand_man: skyldig i det.

Sjeldent populært, men så er ikkje det så viktig for meg som å være ærlig… :man_shrugging:

Opplever at folk stort sett setter pris på det :+1: not so much på et anonymt forum, der folk slipper å vise ansikt men dog… god underholdning og det føles både riktig og bra :slightly_smiling_face:

Enig med deg, bare av helt motsatt grunn :joy:

Hvorfor?

Det værste jeg vet er foreldre som på en eller annen måte ødelegger ungene sine.

Anti-vaxere som tar valg for sine barn som går ut over deres helse på bakgrunn av sin paranoia er et eksempel på dette.

5 Likes

Er du klar over hvor dum du høres ut her?

Igjen drar du frem meningsløse anekdoter, nå med kleint skryt av dine egne barn…

Også dette argumentet med at det som er naturlig er bra. Er en klassiker innen alternativ miljøer. Det er bare så utrolig stupid. Hva er definisjonen på naturlig? Det er like mye “naturlig” som er livsfarlig som sunt…

Peace out, tenker jeg gir meg her.

5 Likes

Gir du et naturlig stoff et e-nummer, så er det ikke lenger naturlig men veldig farlig… :grin:

4 Likes

Er du riktig?? Du vet godt at vaksinene hadde 0 effekt og samtidig har plenty bivirkninger. Dvs at du med viten og vilje skader barna dine… om du har noen… noe eg tviler på, siden du rett og slett ikkje bryr deg om hva som er bra og ikkje.

Eg håper du ikkje har barn for det er ikkje forsvarlig det du fronter her. Du virker faktisk å være uskikket til å ha barn.

Men la gå, bare gi deg, du vet du er ute å kjører så da er det nok det beste…

@rockpus dette handlet ikkje om sitronsaft… men så flink du er til å gaslighte… for noen gode kvaliteter dere har altså. not

Du legger ut at eg gjør en dårlig jobb og ikkje burde ha kids, så får du høre resultatene eg sitter med…

At du ikkje tåler å høre at folk har det bra uten den giften du paddler, er alle som kjenner deg sitt problem. Håper dem har vett til å se igjennom det :slightly_smiling_face:

Og eg håper det går bedre med deg med tiden,… :pray:

Snakker dere forbi hverandre muligens?

Selv om dere begge har skrevet ganske mye så vet vi fremdeles ikke om @anon99889496 snakker om vaksiner generelt, eller covid-vaksinene for seg selv :man_shrugging:

Hvis det gjelder covid-vaksinen så er jeg helt enig med Altiexiles med tanke på barn, yngre, god helse osv.

Vaksiner generelt med tanke på kusma, meslinger, røde hunder osv har såpass god historikk og effekt at man skal være godt frakoblet virkeligheten å bestride dens effekt og sikkerhet.

7 Likes

Det er en ting å ha egne meninger, men når deling av disse ikke kan holdes adskilt fra årevis med oppbygd aggresjon, ekstremt sort/hvitt-syn og det å med vilje mistolke og prøve å ydmyke motdebattanten, blir det hele ganske komisk. Det går jo fra 0 til 100 på ett millisekund, hvor den første setningen handler om temaet og resten bare er å spre eder og galle.

4 Likes

Jeg får svare en gang til da.

Jeg er klar over at Altiexiles vektlegger Corona vaksinen og særlig liker å nevne barn i den sammenheng.

Og ja, jeg er dritt lei av at skrullete vaksinemotstandere bruker Corona vaksinene til å fremme sin direkte farlige agenda!

Corona vaksinering av barn og spebarn var uansett aldri noe stort tema i Norge, og det var aldri noen generelle anbefalinger om dette. De få som ble vaksinert hadde helt sikkert gode grunner til det.

Likevel gnåler vaksinemotstanderne om igjen og om igjen om dette ikke-temaet.

5 Likes

Ikke helt korrekt.

I Norge har helsemyndighetene derimot vært noe mer positive til dette. Her om dagen ble det av regjeringen besluttet å vaksinere barn ned til tolv års alder mot covid-19.

Bakgrunnen har vært at det nå er stadig flere barn og unge som tester positivt for covid. Målet med å vaksinere barn er at dette vil bidra til en raskere flokkimmunitet, og vaksinering av barn vil dessuten hindre spredning av covid til mer sårbare grupper.

Andre del her her jo ganske spot on grunnen til den ekstreme mistilliten myndighetene har fått på dette temaet etter covid.

Da det nå i ettertid har vist seg at vaksinene ALDRI var testet i forhold til smittespredning. Det var aldri et parameter som ble sjekket under testingen. Dette har blitt innrømmet av Pfizer under høring.

Professor Anne Spurkland er en av dem som særlig har ivret for at barn også bør vaksineres. Hun peker på at det å ha infeksjoner ikke gjør barn friskere, immunforsvaret trenger ikke infeksjoner.

Når både FHI og myndighetene nå vil vaksinere barn, synes de å se helt bort fra at covid-19 ut fra FHIs egne rapporter er en relativt ufarlig sykdom for barn, ja egentlig for alle under 60 år.
Dropp koronavaksine til barn

3 Likes

Nå har jeg ikke barn over 12, så vet ikke, men trodde ikke barn ble kalt inn til covid-19 vaksine? Dvs at man måtte selv bestille time? Fram til 18+?

1 Like

Litt recap?

Koronavaksinasjon av barn og unge

Nyhet | Dato: 14.01.2022 | Helse- og omsorgsdepartementet

Dette innholdet er mer enn 2 år gammelt.

Foreldre og foresatte som ønsker det, får tilbud om å vaksinere sine barn som er mellom 5 og 11 år. Vaksinering er frivillig, og det gis ingen generell anbefaling om å vaksinere alle barn i denne aldersgruppen.

– Barn blir svært sjelden alvorlig syke, og det er foreløpig begrenset kunnskap om sjeldne bivirkninger eller bivirkninger som kan komme etter lang tid. Den individuelle nytten for de fleste barna er liten, og Folkehelseinstituttet (FHI) har ikke en anbefaling om at alle barn mellom 5 og 11 år skal vaksineres. De åpner imidlertid for at alle foreldre og foresatte får tilbud om vaksine til barna sine, men det vil være spesielt aktuelt for noen få grupper, sier helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol.

Det kan være særlig aktuelt for barn med kroniske sykdommer, for familier der barn har nær kontakt med personer med særlige behov for beskyttelse og for barn som har økt risiko fordi de skal oppholde seg i land med mer smitte eller dårligere tilgang til helsetjenester. Det vil også være aktuelt for barn som av andre grunner lever i en særlig utsatt situasjon.

– Vi følger Folkehelseinstituttets anbefaling, og det vil være et tilbud om gratis vaksinasjon til barn der foreldre og foresatte ønsker det, sier Kjerkol.

Unge mellom 12 og 15 år

FHI anbefaler at ungdommer i aldersgruppen 12-15 år kan få tilbud om dose to. Det er likevel ikke en generell anbefaling om å ta vaksine da den største nytten allerede foreligger med første dose og dose to kan gi noe økt risiko for hjertemuskelbetennelse. Per i dag har vi også begrenset kunnskap om andre sjeldne bivirkninger. Det vil likevel være et tilbud til dem som ønsker det.

– Regjeringen følger Folkehelseinstituttets anbefaling når det kommer til vaksinering av barn og unge. Dette er et frivillig tilbud, og foreldre må avgjøre om de ønsker å vaksinere barnet sitt. Vi støtter også FHI i at kommunene bør være forsiktige med å legge opp til vaksinasjon på skolene, fordi tilbudet da kan oppfattes som en sterk oppfordring fra myndighetene om å ta vaksinen og dermed oppleves mindre frivillig, sier Kjerkol.

Folkehelseinstituttets (FHI) vurdering og anbefaling

Barn og unge har svært lav risiko for å bli alvorlig syke av koronasykdom. Infeksjon fører sjelden til sykehusinnleggelser hos barn og innleggelsestiden har i snitt vært et (1) døgn. FHI har grunn til å tro at vaksinens effekt mot symptomatisk sykdom med omikronvarianten er vesentlig redusert sammenlignet med tidligere virusvarianter, men at effekt mot alvorlig sykdom er bevart. Det er begrenset kunnskap om bivirkninger for aldersgruppen 5-11 år, og dette taler for forsiktighet ved vaksinasjon.

FHI vil derfor ikke gi en generell anbefaling om å vaksinere alle barn, men mener at både første og andre dose til barn og unge vil kunne redusere risiko for sykdom hos det enkelte barn.

2 Likes