Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Slutt å vær så skrullete da så blir det mye lettere…

Det finnes også andre vaksiner og medisiner som aldri burde bli administrert til hverken mennesker eller dyr, og spesielt ikkje på falske grunnlag… men rockyfauchii her evner ikkje å plukke opp ballen…

Poenget mitt er å ikkje ta ordene til motdebatanten her for god fisk da hen åpenbart nekter å forholde seg til fakta til den grad det kan sies å være farlig informasjon samtidig som hen påstår at min førevar-het er farlig…

For noen folk man møter på sin vei i livet ass… det er helt utrolig…

Så barn ble ikke kalt inn til vaksine slik som voksne?

5 Likes

Nei det var det gruppepresset om å beskytte de svake som gjorde :wink:

Åh? Så ingen kampanjer eller lignende om å vaksinere barn?

5 Likes

Bare at du “tar livet av dine besteforeldre om du ikkje tar den, og den er heeelt trygg”… herre min hatt så dårlig hukommelse folk har fått di siste fire årene… skikkelig sløvt ass

Du er seriøst et vandrende Dunning-Kruger-syndrom. Du har lest noen hundre foruminnlegg og kanskje en håndfull bloggposter om covid-vaksinen, tydeligvis med overvekt på de minst vitenskapelige variantene, og nå er du plutselig immunolog?

Jeg driter personlig i hva du gjør og ikke gjør mtp vaksine, og sånn jeg ser det er det til syvende og sist ditt ansvar å bestemme hva som er best for barna dine. Jeg tror det finnes langt verre hjem å vokse opp i enn med antivaksere som foreldre.

Du kunne gitt deg der, og det hadde vært helt fint. Vi kunne også hatt en seriøs debatt om risiko ved vaksinering vs risiko ved pandemisk spredning av et totalt ukjent virus. Men i stedet har du klart å dra debatten ned på nivået “HURR DURR DERE ER SÅ DUMME, FOR EN SAUEFLOKK! MYNDIGHETENE VETTU! JEG LAR MEG IKKE LURE!” Og når folk påpeker dette så har du ikke engang et fnugg av selvinnsikt til å skjønne hvordan du fremstår.

7 Likes

Emojigjengen og vaksineforkjempere er ikkje folk å regne i min bok… hadde håpt at dem kanskje skulle ta til fornuften, men fornuften har alltid vært raskere 🥲

God natt, du får ligge våken og irritere deg over dette så lenge du bare orker…

:relieved:

La oss ikke glemme at vaksinene IKKE hindret spredning i det hele tatt…

2 Likes

Denne videoen poppet opp i feeden min da jeg “med et uhell” gikk inn på vg.no . Mest sett på søstersiden godt.no…

Dette gjør meg bekymret for hvor simple folk faktisk er…

2 Likes

Dersom du mener den engelske versjonen av “simple”, så er jeg enig! :smiley:

2 Likes

Blir så forbanna provosert av dette pisset her :triumph:

5 Likes

Det idiotiske er at kartongene fortsatt har denne plastkorken. I mange land har man gått tilbake til kartong uten kork…problemet løst.

3 Likes

“Utviklingen” går sin gang…

Burde det ikke heller vært et samsvar mellom vitenskapelig fakta og juss?
Eller er det Pride bevegelsen som her får en seier?

3 Likes

Alt dem bruker pengene og tiden vår på… huff, mye kunne blitt kastet rett i papirkurven det øyeblikket noen mottok det…

4 Likes

Jaggu

9 Likes

Hvilket problem er løst? Melk med kork holder seg mye lenger enn en åpen kartong. Kanskje ikke et stort problem om det er en familie hvor det drikkes mye melk, men for mindre husholdninger kan det være en aktuell problemstilling. Det er i alle fall min erfaring.

Dette bør være en god DIY-løsning for antivaxere og andre som ikke stoler på myndighetene.

4 Likes

RIP Frankrike:

Til info: Det er mulig det er snakk om 90% skatt på det man tjener overskytende 400k euro. Jeg er usikker her, uansett er det sykt.

Frankrikes venstreorienterte Ny Folkefront (NPF), som nå utgjør den største gruppen i parlamentet, har insistert på at de vil implementere et nokså radikalt sett med ideer og forslag.

Venstrealliansen vil doble inntektsskatten til 90 prosent for personer som tjener mer enn 400.000 euro årlig. Pr. i dag er den høyeste inntektsskatten i Frankrike på 45 prosent for inntekt over 177.106 euro. De vil også innføre exit-skatt.

Programmet deres innebærer også å reformere arveavgiften for å gjøre den mer «progressiv», med et spesielt fokus på de største formuene, og innføre en maksimumsgrense for arv.

De vil innføre priskontroll på essensielle matvarer, elektrisitet, gass og bensin.

Fascinerende å se landet ødelegge seg selv. Som et togkrasj i sakte film.

train-wreck-jumping-high-in-high-angle-zv6q3g80jgizrvah

12 Likes

Funket jo helt konge for venezuela da.

2 Likes

Funka greit for USA :smiley:

  • In 1925 the top bracket was only 25%, but that was on dollars over $100,000 (about $17 million adjusted for inflation in 2014 dollars).
  • In 1941 the top rate was 81%, but that was on dollars over $5,000,000 (about $79.86 million adjusted).
  • In 1944 the top rate was 94%, but was on dollars of over $200,000 (about $2.88 million adjusted).
  • In 1988 the top rate was 28%, but was on dollars of over $59,000 (still about $59,000).
1 Like