Jeg er for øvrig godt i gang med mitt eget sosiale selvmord på jobb. Tiden vil vise om jeg blir presset ut.
Her om dagen satt jeg ved lunsjbordet sammen med 7 andre, og jeg var den eneste som sto opp mot galskapen. En av kollegene mine kunne til og med informere oss alle om at det faktisk finnes mennesker som er født med fungerende reproduktive egenskaper BÅDE som mann og kvinne. Jeg spurte litt litt ironisk om disse menneskene ville være i stand til å gjøre en kvinne gravid, og samtidig selv bli gravid med en mann - og hun svarte i fullt alvor at man kunne ta fungerende egg og sædceller fra disse menneskene, og i teorien bli gravid med seg selv. INGEN av de andre rundt bordet sa noe på dette. Jeg visste ikke helt hva en adekvat reaksjon skulle være her, om jeg skulle bryte ut i gapskratt eller ta det seriøst. Jeg mistet rett og slett munn og mæle, og ingen andre så ut til å se absurditeten i påstandene.
I tillegg ble de sjokkert over at noen av deres egne kolleger kunne ha holdning som hørte hjemme hos pensjonister og fundamentalister. Vel, det blir en spennende høst. Heldigvis har jeg en inkluderende arbeidsgiver som setter pris på mangfold…