Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Kanskje det må et colombiansk fengsel til :see_no_evil:

Hvorfor surtre over skattehull når man oppnår den økningen i leiepriser man ikke ønsket, og ikke så for seg. To fluer i hvert smekk skal man da vel ikke kimse av.

Straffereaksjonene og strafferammene må økes betydelig for slike saker spør du meg Alt for mange uskyldige offer som aldri oppnår rettferdighet i rettssystemet.

1 Like

:rofl:
ja, dette er sannelig sjokkerende.

Nøyaktig HVA dagbladet mener er sjokkerende med denne utviklingen får jeg ikke helt taket på. I saken vises det til en tidligere uttalelse om at det er sjokkerende at Khelif får lov å delta. Hvis DaGBlAdEt synes den siste utviklingen er “sjokkerende” sier det kanskje litt om hvilken planet de hører hjemme på.

Edit:
Jeg håper først og fremst at verden våkner opp og ser hvilke destruktive krefter som får spre seg i nærmest ALLE sammenhenger - ikke bare idretten.
Subsidiært håper jeg at all profesjonell kvinne-idrett (gjerne med ringvirkninger til herre-idretten) blir WOKEt til døde. Opp av asken kan amatørene få ta idretten tilbake til noe renere og bedre. Bort fra korrupsjon og usunne idealer.

9 Likes

Uff, stakkars dame :disappointed_relieved: Det her er helt forferdelig. Tenk så hardt hun har jobbet og så lenge hun har gledet seg til denne ene sjansen til å skinne i OL, også blir hun banket opp av en mann :face_vomiting:

Ingen handshake fra Angela Carini, det er i det minste godt å se:

10 Likes

Og feministerne er antingen tyste eller uttrykker klagomål mot de som klager.

3 Likes

:disappointed_relieved:

3 Likes

Men husk: Det blir veldig fin statistikk å vise til
image

2 Likes

Tillater de seriøst det her? Big yikes :nauseated_face:

3 Likes

Det hele blir latterlig komisk når IOC tar ifra det internasjonale bokseforbundet ansvaret for å organisere boksingen under Paris lekene med mottoet «alle skal få delta» Dilemmaet er utrolig kompleks når det gjelder valgbarhetskriterier for kvinneidrett å det burde være innlysende for enhver sjel at det er forbundet å IKKE en komite’ som må lage reglene for å sikre rettferdighet.

5 Likes

Viktig å spille med på WOKE-narrativet, og opprettholde karnevalet. Grattis til MSM (representert her ved NRK), PRIDE-flaggere, feminister ++. Dere får kjøre på, for det finnes fortsatt en stilltiende majoritet som ennå ikke er overbevist.

(Med “WOKE-narrativet” sikter jeg til måten Khelif omtales på. Han omtales konsekvent som kvinne - og for meg er det en markør på trans-ideologi)

9 Likes

Ok, det er en kompleksitet til denne saken. Forutsetter at wikipedia presenterer riktig her:
“Hun bokser i kvinneklassen. Umar Kremlev, president for det internasjonale bokseforbundet IBA (International Boxing Association), har uttalt at gentesting viser at hun har en genvariasjon som til tross for kvinnelig genitalia og utseende gir henne XY-kromosomer og testosteronnivåer tilsvarende en mann. Khelif er imidlertid født biologisk kvinne.”

Så jeg antar at Khelif er født med jentetiss, og fra fødsel av blitt behandlet som jente. Alltid skiftet i jentegarderobe, deltatt som jente i hele oppveksten i all aktivitet.

Så vi snakker her om en person som også har hatt sitt å stri med i oppvekst og pubertet. Det er ingen grunn til å rope om ideologi med utestemme slik jeg har gjort.

Mulig noen andre kan komme med noen utdypende saksopplysninger her?

Når det står “født biologisk kvinne”, så antar jeg at det ved fødsel kun ble konstatert “jentetiss”, og ikke noen nærmere undersøkelse av fungerende eggstokker el.l.

For å teoretikere og forstå bedre hva det dreier seg om, hva er biologisk “mulig” for personer født intersex (intersex – Store medisinske leksikon) ?

  1. fungerende eggstokker
  2. Ikke-fungerende eggstokker
  3. fungerende testikler
  4. ikke-fungerende testikler

Og at 2 og 4 kan opptre i kombinasjon med 1 og 3. Har jeg forstått riktig så langt, eller er alle intersex-personer født uten fungerende reproduktive egenskaper?

Uansett, jeg må ta en selvmoderering på det jeg har skrevet tidligere - Khelif er ikke nødvendigvis drevet av trans-ideologien, men kan likesågodt være en ektefødt intersex som det rett og slett er vanskelig å kjønnskategorisere. At personen skal utestenges fra idrett virker ikke riktig. Men det virker heller ikke riktig å la personen stille i kvinneklassen.

Noen som kan kaste et bedre lys på sakskomplekset om intersex i idretten?

12 Likes

I mine øyne er det så enkelt som at XY-kromosom = mann, XX-kromosom = kvinne.

Dette er en mann med kromosomfeil som gjør at han har blitt født med vagina. Litt som en transe etter kjønnsoperasjon, bare at her har det skjedd naturlig.

Som sagt tidligere, man burde hatt en ekstra klasse, en åpen klasse. Her kunne man plassert både intersex og transer:

1 Like

Det betyr at du opererer med biologisk kjønn i din forståelse.

Så får det være en annen diskusjon om man mener at kjønn er en sosial konstruksjon i samfunnet eller ikke.

Idrett er meget spesielt tilfelle, men i det daglige ser jeg få problemer med å inkluderer de som ikke kjenner seg igjen som verken mann eller kvinne.

PS: litt flaut å gi seg fordi motstanderen slår «for hardt» når man er bokser?

1 Like

Altså… han ble kastet ut av verdensmesterskapet i 2023 pga. han hadde for høyt nivå av testosteron i tillegg til at man fant XY-kromosom i kjønnstesten.

Han er en biologisk mann. Ser ekstremt mandig ut, og har i tillegg for høyt nivå av testo.

“If it walks like a duck, quacks like a duck” osv. osv…

5 Likes

Du kommenterte på den minst interessante delen av innlegget mitt. :v:

1 Like

Jeg har intet behov for å gjøre narr av folk som er annerledes og jeg har heller ikke noe behov for å ekskludere dem. Det eneste jeg bryr meg om er hvordan folk oppfører seg mot andre, hvilke verdier de har.

5 Likes

Det er mulig denne bokseren er en chimera, her en fusjon mellom hunkjønn og hankjønn tvillling.
Husker en episode fra “Dr.House” hvor pasienten var tilsynelatene hunkjønn, men hadde “interne” testikler fra sin fusjonerte tvilling som produserte testosteron.

Denne fra wiki: Natural chimerism

[edit]

Natural chimerism has been documented in humans in several instances.

  • The Dutch sprinter Foekje Dillema was expelled from the 1950 national team after she refused a mandatory sex test in July 1950; later investigations revealed a Y-chromosome in her body cells, and the analysis showed that she was probably a 46,XX/46,XY mosaic female.[7]
1 Like

Det er faen meg helt uakseptabelt. Blodtrykket når farlige høyder over at ikke bladfyket EVNER å sette ord på problemet: det er en MANN som banker opp kvinner.

Edit:

Det er sikkert visse nyanser her, men utviklingen generelt er galskap. Det begynte i svømming, og sprer seg utover i andre idretter. Rogan har en opplysende samtale med Riley Gaines om temaet (#2115)

3 Likes

13 Likes