Og det er det som et litt “sørgelig” her. Khelif kan godt hende er et “uskyldig” offer her (jeg vet altså ingenting om personen, så dette er kun spekulasjoner og hypotetisk) . Født med jentetiss, og dermed vokst opp som jente i Algerie - ikke et land jeg forbinder med alfabet-aktivisme.
Problemene oppstår når ideologene fanger opp Khelif, og pusher personen foran seg for å tøye grenser og bruke som brekkstang for hele bokstavfesten. Khelif kan gjerne være med på det selv også, men det blir som en nyttig idiot, og det vet jeg ingenting om. Sannsynligvis har han vært gjennom en mannlig pubertet, og er fullstendig klar over sine fortrinn.
Etter å ha tenkt litt, men uten å ha gått dypere inn i faktum, lander jeg fortsatt på at Khelif ikke hører hjemme i kvinneklassen. Trist for Khelif, men shit happens.
Hva gjelder alt det andre syke som foregår for tiden har jeg en sterk følelse av at det bare er verden som driver og troller med meg og alle andre hvite menn 40+. Ser om vi biter på agnet. Popper snart noen fram nå og roper “bare tulla”.
Edit:
Anne Holt har noen gode poenger. Men det er noen definisjoner jeg er på gyngende grunn på. Er “transfolk” et begrep som rommer både de som er født intersex og de som har en psykisk forstyrrelse?