Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Han har vært sammen med samme dame siden 2014 uten at det har stoppet han tidligere.

4 Likes

Det var jo venner av mannen til Tadja som lagde artiklene. såe… sannhet betyr ikke så mye når man driver politisk krig.

Det mest overraskende er at hun turte å produsere så mye løgner når hun selv var kriminell.

6 Likes

Ganske godt dekket her synes jeg:

I 2023 rapporterte Dagens Næringsliv at Giske hadde arbeidet for et søksmål mot Arbeiderpartiet, men at han i 2019 inngikk et forlik med ledelsen i partiet som innebar at partiet betalte 600 000 av hans advokatutgifter og at partiledelsen undertegnet et brev som åpnet for et mulig comeback.[77][78]

Den var jeg ikke klar over :stuck_out_tongue:

4 Likes

Slik han har jobbet på med å skaffe medlemmer til Nidaros så har det vel vært klart at han siktet seg inn på et comeback. AP blir en større trussel for høyre siden, samtidig så vil AP bevege seg i mer moderat retning. Så det er egentlig vinn vinn spør du meg.

1 Like

Kanskje for partiet, men ikke for velgerene….men igjen…kommer ann på øye som ser.

1 Like

Hvorfor er alle kvartalsrapporter etc så tidigt på morgonen, typ 7:00? Hvorfor ikke på en mer vettig tid da man kommet seg inn på kontoret i hvert fall?
Bedre å ta det på ettermiddag/kveld, så rekker folk å lese rapporten på kvelden før børsen åpner dagen derpå. Null stress.

Jobber du seriøst med børs så er du oppe og ser på bloomberg m.m. lenge før kl 07 :wink:

Jeg har det kun som hobby og pleier og lese rapporter og sånt på kvelden/natten…

1 Like

Har vel ikke inntrykk av at de fleste er riktig så tidlig men tanken er vel at presentasjonen skal være ferdig i litt tid før børsen åpner vil jeg tro. Synes det er et fint prinsipp jeg.

Hmmmmm hva for noe møk skal frem i lyset i morgen :thinking::thinking::thinking:

2 Likes

Her kan man utføre grenen med nåla i låret :joy:

Nå planlegger russerne å arrangere egne «Friendship Games» neste år, som et alternativ til OL, med sympatiserende nasjoner på startstreken.

1 Like

Og det ankes.
Return to start med ny næringsminister🥳

Først og fremst, jeg er lei for å høre om tilstanden din. Det høres ikke bra ut, og det må være tøft for deg å stå i det hver dag.

Jeg vil anbefale deg å søke hjelp på et forum der det er større sannsynlighet for å treffe folk som er eller har vært i samme situasjon som deg. Der vil det nok være lettere å få både forståelse og sympati for sin situasjon, og kanskje også konkrete råd som kan hjelpe deg.

Sjekk f.eks ut forumet på doktor online: Kan man få et godt liv med kronisk sykdom? - Psykiatri - Doktoronline - Forum

Lykke til og håper ting bedrer seg litt etterhvert.

5 Likes

Dette er jo en småprat tråd, og selv om dine plager absolutt ikke er småting, så ser ikke jeg noe galt i at du deler og spør om råd her. Selv om du kan få flere råd på andre forum, så er det kanskje noen her også som har erfaringer å dele, og uansett er det vel greit å lufte litt uansett tenker jeg.
Ønsker deg virkelig god bedring, håper det bedrer seg snart for deg!

10 Likes

Drikker du Melk? Da er du vist neste Hitler.

3 Likes

Så for å være politisk korrekt må man drikke sjokkolademelk?

7 Likes

Han burde fått medalje!!

12 Likes

Faren anslår å ha politianmeldt guttegjengen i underkant av 15 ganger, som oftest blir saken henlagt.

– Sønnen min fikk en drapstrussel av en av disse gutta i samme gjengen som nå i Vikersund. To kvelder senere fikk han ny melding fra samme gutten med spørsmål om han ville møte han.

Denne meldingen oppfattet faren som en drapstrussel. Han forteller at det sto «neste gang jeg ser deg er du død» i meldingen.

– Denne meldingen om å møtes kommer 01.30 på natta, da skjønte jeg hva han ville. Jeg hadde besøk av en til her og sa til sønnen min at du møter han. Da banket jeg opp han ene da. Så tok jeg en av de andre noen måneder senere, forklarer faren.

Så, drapstrusler er noe politiet gir f… i? :thinking:

Faren anslår at ungdomsgjengen er en 15-20 stykker totalt og at de reiser mellom Åmot, Hokksund, Drammen, Vikersund og Kongsberg.

Lurer på om det er samme gjeng som tok seg en tur til Kongsberg. Var en episode hvor en gjeng hadde dratt hit for å lage bråk. Endte også den gangen med at en far løp etter en fyr med jernstang. Mest sannsynlig fordi politiet bare prater med disse. Overhørte politiet prate med gjengen og de ga virkelig f… og hadde null respekt for politiet. Rett og slett fordi de vet politiet ikke kommer til å gjøre noe.

9 Likes

https://www.nrk.no/buskerud/faren-til-siktet-18-aring-etter-voldshendelse-i-vikersund_--hvorfor-blir-jeg-straffet-1.17010692

Jeg håper jeg leser om et par år at situasjonen da er under kontroll pga tiltak xyz. Bare synd det må skriverier i landsdekkende aviser for det skjer noe.

4 Likes

"Politiet: – Forkastelig
Stasjonssjef ved Hønefoss politistasjon, Kjell Magne Tvenge, reagerer kraftig på at farens arbeidssted har blitt utsatt for hærverk.

– Det er forkastelig. Folk må skjønne at de ikke kan gjøre slikt, sier Tvenge til NRK."

Når politiet ikke gjør jobben sin blir det selvtekt. De var gode på å få faren til et av de terroriserte ofrene bak lås og slå, selv om det imho var berettiget selvforsvar.

Ved gjentatte overgrep/vold i hjemmet over mange år slipper man gjerne unna med selvforsvar, hvorfor ikke her?

16 Likes