Faren anslår å ha politianmeldt guttegjengen i underkant av 15 ganger, som oftest blir saken henlagt.
– Sønnen min fikk en drapstrussel av en av disse gutta i samme gjengen som nå i Vikersund. To kvelder senere fikk han ny melding fra samme gutten med spørsmål om han ville møte han.
Denne meldingen oppfattet faren som en drapstrussel. Han forteller at det sto «neste gang jeg ser deg er du død» i meldingen.
– Denne meldingen om å møtes kommer 01.30 på natta, da skjønte jeg hva han ville. Jeg hadde besøk av en til her og sa til sønnen min at du møter han. Da banket jeg opp han ene da. Så tok jeg en av de andre noen måneder senere, forklarer faren.
Så, drapstrusler er noe politiet gir f… i?
Faren anslår at ungdomsgjengen er en 15-20 stykker totalt og at de reiser mellom Åmot, Hokksund, Drammen, Vikersund og Kongsberg.
Lurer på om det er samme gjeng som tok seg en tur til Kongsberg. Var en episode hvor en gjeng hadde dratt hit for å lage bråk. Endte også den gangen med at en far løp etter en fyr med jernstang. Mest sannsynlig fordi politiet bare prater med disse. Overhørte politiet prate med gjengen og de ga virkelig f… og hadde null respekt for politiet. Rett og slett fordi de vet politiet ikke kommer til å gjøre noe.