Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Spontant fyllebråk? Ja, ikke sant; da er det jo litt mer greit.

Ifølge dommen dyttet de sju mennene vekterne unna før de tok seg inn på utestedet hvor de knivstakk, slo og sparket en annen mann.

Må jo si jeg er 100% enig i Lagmannsretten her.

Påtalemyndigheten har over lengre tid ment at det skal være mulig å bruke denne bestemmelsen [Mafiaparagrafen] i voldssaker.

Det er fordi vold kan bli brukt som et middel for å oppnå voldskapital som kan gi fordeler i kriminelle grupper, forklarer Strand.

2 Likes

All ære til de som går på jobb hver dag for å ivareta barn, men det er ikke til å stikke under en stol at Barnevernstjenesten rundt om i norske kommuner har mye å slite med.

Man kan ha mange legitime meninger rundt organiseringen av kommunene, men å argumentere mot at små kommuner aldri vil kunne oppfylle de vedtatte kravene blir et studie i full økonomisk kollaps i min lille verden.

Er også mitt syn, men mulig det ikke kom godt nok frem :wink:

2 Likes

Det er endel oppgaver som jeg tenker burde vært på fylkesnivå. Dette er vel en av dem.

Jeg forstod det var dit du ville, men det er fordi jeg har diskutert masse med deg tidligere, det kom ikke klart fram av hva du skrev :smiley:

Takk @Christian!

Må kanskje prøve skjerpe meg, men har en egg til å prøve å få folk til å “subtilt” bli pirret til å tolke “det skjulte budskapet”, og at de pirres til ikke bare å lese ordene for så å gå videre, men lese mellom linjene, og ut fra det på egen hånd tolke og vurdere mine skriblerier.

Ps. vodkadram her om noen skulle lure, selv om retteprogrammer sier vodkadrøm.

3 Likes

– Det blir jo litt kjedelig å henge utenfor Coop dag inn og dag ut, sier Julie.

Hun sier at det ikke er noe galt i å

drive dank

, men det kunne jo vært fint med litt variasjon også.

– I Oslo har de i det minste flere ulike butikker man kan henge utenfor.

Kjedelig å henge utenfor Coop, vil flytte til Oslo for å ha flere butikker å henge utenfor. :crazy_face:

5 Likes

Variasjon er jo nøkkelen her😄

3 Likes

3/4 ungdommer synes Karasjok er helt ok

2 Likes

Var 4e ungdom er missførnøyd med sin geografiske lokasjon uansett hvor den er. Særlig de som liker å drive dank. De som jobber har nok ikke tid til at vare missførnøyde…

2 Likes

Fra DN.no:

Prognosene til US Congressional Budget Office (CBO) anslår at 2024 blir et historisk år for statsfinansene til USA:

I et år hvor økonomien ventes å vokse med 2,8 prosent og kapasitetsutnyttelsen er over trenden vil det føderale budsjettunderskuddet bli på syv prosent av verdiskapingen (bnp). Så stort har aldri underskuddet vært med en så sterk økonomi.

Noen som tror at dette kommer til å gå bra? Nå får man inn Elon Mäsk som ska rydde opp. Det må man si hva som helst om, særlig hans person og ryzzlands-koblinger. Men noe gjøres. Og han kanskje er riktig person?
Ettersom han står til hakan i penger går det ikke at muta honnom, han har en karriære utenfør politiken etc og er ikke redd før nye løsninger.

1 Like

Var det ingen som syntes det var komisk at de som ble klaget på var at det var for få butikker å henge utenfor? Det ble bare å henge utenfor Coop. I Oslo derimot, der hadde de mange butikker å henge utenfor! :crazy_face:

Jeg tror han kommer til å sørge for at hans egen business får gode vilkår. :slight_smile:

2 Likes

Det kommer han selvføgelig at gjøre. Men han har tidligere klaget over sløsing innen staten, noe som man oppenbart har problmer med. Antingen sløsar man før mye, eller har før lite inntekter. Man kan ikke drive med underskudd på 7% i evighet. Spør Italia og Spania. Ikke ens Hellas klarte det.

2 Likes

Man må i hvert fall vokse med like mye som rentene på underskuddet.

jeg var idag gammel da jeg fant ut dette…
image

6 Likes

Også Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) mener forbrukere må være obs.

– Temu er en netthandel basert utenfor Norge og EU/EØS, og derfor faller den utenfor DSBs myndighetsområde, selv om nettsidene eller annonsene er på norsk, sier seksjonssjef Jon Eirik Holst.

– Dette innebærer at slike produkter kan være produsert under andre standarder og potensielt inneholde stoffer eller materialer som er forbudt eller ansett som farlige i EU/EØS. Videre kan de mangle tilstrekkelig beskyttelse mot elektrisk støt eller brannfare, sier Holst.

– Vi anbefaler derfor å handle hos butikker eller nettbutikker som er basert innenfor EU/EØS-området, sier han.

Altså, her må det gjøres noe med lovgivning? Det er jo en grunn til at elektriske apparater må være CE-merket i Norge. Jeg lurer på hvor mange branner det blir før det gjøres noe.

2 Likes

Mye søppel av alt lander fylles opp av.
Mange tror at CE merke er et kvalitets merke eller har noe med sikkerhet å gjøre, det CE merke fortelle at produktet skal være produsert iht gjeldene standard for produktet.
Før skulle elektriske apparater være testet av Nemko og merket med N med sirkel rundt, da kunne en stole på at det var trykt å plugge støpselet i veggen. Det var tilsvarende godkjenningsordninger i alle de nordiske landene.

3 Likes

Tro om Musk angrer seg allerede?

2 Likes