Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

CE merket forteller at produsenten selv erklærer å ha fulgt gjeldende standarder.

(og skulle den aktuelle produsenten mener de vet bedre enn standard, eller befinner seg utenfor EU så er muligheten at de bryr seg nada, Enda enklere er det i Kina, der du like gjerne kopierer CE merket på produktene og later som at det merrket betyr noe annet)

1 Like

Jeg bare legger igjen denne her til ettertanke

3 Likes

Skjønner hun ingenting? Hun satt altså i regjeringskollegiumet som anket saken med hun noen og tyve åringen som var anklaget for selvplagiering, også leverte hun en oppgave som nesten var 50/50 avskrift.

Kanskje AP detter under sperregrensen?

6 Likes

One can only hope… :rofl:

2 Likes

Det er noen fellestrekk med demokratene i USA. Heldigvis få fellestrekk med Trump i norsk politikk. :sweat_smile:

Jeg stemmer i utgangspunktet langt til venstre, men forsvarspolitikk har dratt meg så langt til høyre som AP.

Problemet mitt med høyresiden er at de virker besatt av å rasere bygdenorge. Samtidig, rammene til norske kommuner gitt i år virker å være under enhver kritikk.

1 Like

Etter all den ventingen,kommer vi frem til ett stikkord: “Hvilepuls”(sant,å bokse mot eldre er en uting,men de skal se lenge til at Netflix noen gang skulle signere noe ny avtale igjen etter dette…)

Stod opp og endte med å se kampen på TikTok. Elendig av Netflix

RIP :rose:

2 Likes

Hun er virkelig sprø.

4 Likes

Alle rike er så klart onde :joy:

3 Likes

Må skjønne oppvekst og helse må dra til helvete når det er bevilget 50 miller for å bygge skrei-museet. Heia Norge :upside_down_face:

6 Likes

Venstre går for 0 stemmer ved neste stortingsvalg! :smiley:

Sammenlignet med regjeringen, ønsker partiet å kutte strømstøtten, doble CO2-avgiften, innføre 25 prosent moms på kjøtt, stille strengere klimakrav til hurtigbåter og øke pengebruken til en rekke fond og satsinger.

11 Likes

Blir nok vansklig å få noen stemmer utenfør ring 2 i Oslo på den politikken. Man kan dessuten stille sprøsmål om partiet ens har noe eksistensberettigande ettersom MdG allerede før den samme politikken.

2 Likes
2 Likes

bare sånn for å være sikker på at ALT mat blir dyrt… :roll_eyes:

4 Likes

Mat er ikke dyrt nok, så da skal erna sørge for at det blir dyrere.

6 Likes

Dønn sosiale tiltak de slår til med her

4 Likes

politikere forstår ikke lengre effekten i forskjellen på de variablene de skal øke skattetrykket på!

image

2 Likes

Problemet med å fjerne strømstøtten er jo at prisene til tider er helt sinnsyke. Plutselig har du to uker i desember med 5 kr pr kwt og i stedet for å få 5k i strømregning, så er den på 10k. Helt greit for de med god råd, men for de som har et stramt budsjett, så er slikt noe dritt.

Btw, så har det ikke vært rare strømstøtten hittil i høst hvis jeg husker rett. Det blir kun mye penger når det er svære utslag utenfor normalen. Sånn sett, så tenker jeg at strømstøtten fungerer litt som en forsikring mot ekstreme strømpriser.

3 Likes

De har jo gjort noe “lurt” nå. For å kompensere det de gir ut i strømstøtte, setter de heller opp elavgiften.

Er ellers enig i at med tanke på at strømprisene på vinteren kan variere ganske ekstremt, blir det feil å heller gi skattelette som jo blir konstant. Det gir dessuten mer i kompensasjon til høyere inntekt man har.

3 Likes