Det er til å bli kvalm av! Jeg håper helt seriøst at sykepleiere verden over gjør streik nå under pandemien så kan de se om det er viktigere å pumpe opp børsene eller pøse penger inn i bedrifter som uansett går konkurs istedenfor å prioritere de som gjør en viktig jobb.
Selvsagt vil det ikke skje forandringer sålenge folk biter på.
Never change a winning team = fortsett å prate, for folk tror det utgjør en forskjell, de glemmer fra år til år, og vi (politikere) trenger ikke gjøre en dritt.
Skulle vi (politikere) plutselig få ubehagelige spørsmål, så har vi innleide konsulenter i milliard klassen til å svare unnvikende, for så å begrave det.
Og sånn går no dagan.
Det kan være. Samtidig mister en kolleger som er dyktige i jobben sin. Ikke nødvendigvis for at de ønsker høyere lønn, men for det at de ikke lenger orker den dårlige samvittigheten, med stadige større krav en ikke har tid til å rekke over, med mindre en faktisk gjør dugnad.
Kan være det ser fint ut kortsiktig for politikere som ikke sitter i flere perioder. Om det er lønnsomt når de barna som ikke fikk den nødvendige hjelpen som liten senere havner i kriminelle miljøer, som tapere på skolen eller som fremtidige uføretrygdede. Det har jeg ingen tro på.
Noen som vet om det ble noe av dette etter økonomidirektøren hadde tatt i bruk sin kalkulator?
Jeg inviterer alle på dugnad, den som ikke er med får en bot på 20 000
Helt til en rusa sjåfør kjører på unga dine
Bingo!. Hater folk som “jeg bryr meg ikke”. Si det når kona/kidsa/venner er smørt utover en fjellside fordi vedkommende i motgående bil hadde sniffa formye hockey pulver.
Da velger dere å misforstå, i absolutt verste mening.
Men, det er slik internettforum er idag. Hvis jeg sier jeg kan kurere kreft, så vil noen si «tenk på alle arbeidsplassene som forsvinner…»
Hvis jeg sier jeg kan gå på vannet, så sier folk at «det er fordi du ikke kan svømme…»
Jeg ønsker selvsagt ikke at noen skal kjøre på mine eller dine barn, kokainrus eller ei, fylla eller ei, fart eller ei. For en latterlig antydning.
Å velge å forstå det i den retningen sier ikke mest om meg…
Jeg tenkte mer spesifikt på selve bruken, og hvordan han velger å leve. Den biten driter jeg i.
Jo!!! Dersom noen prøver å sette seg inn i Petter sin posisjon så betyr jo det at man ønsker at han skal kjøre på masse barn?
Som i at nicket ditt hentyder til warren (minus en T), som tidligere har sagt at han ser ikke poenget med å investere i gull.
Det betyr at du er imot ekteskap, fordi gull brukes til gifteringer, og hvis du er imot gullinvesteringer, så liker du ikke kvinner, fordi de liker gullsmykker.
Kvinner føder barn. Hvorfor i all verden er du motstander av barn???
Æsj, ekling
Hva i alle dager har du drukket idag eller hvorfor skjønte du ikke ironien?
Var liksom enig med deg her at å vri diskusjonen som om det derier seg om påkjøring av barn, damer osv ikke nødvendigvis er riktig.
Men jeg får ta det tilbake da. Støtter ikke din kommentar da. Greit det
Jo jeg tok den, ref latter emoji’en på slutten etter ordet «ekling»
Hele kommentaren min var også ironi
(Et godt eksempel på misforståelser på nettforum)
Kommunikasjon altså
Heheh. Jeg som ikke var våken ja
Når det omhandler en som har kjørt rusa to ganger, og du sier du ikke kunne brydd deg mindre, er det ikke vanskelig å dra den konklusjonen
…og når du velger å overse hva jeg skrev til svar så…
Det er som folk idag, så må skrive ordene «jeg er ikke for trump altså, men…» før de skriver det de skal skrive.
Jeg er ikke typen som føler jeg må skrive «jeg er imot all form for ruspåvirket kjøring, samt fart, usikker kjøring og all annen negativ virksomhet i forbindelse med motorisert ferdsel» før jeg skriver det jeg mener…
Men ok, ingen regel uten unntak. Here goes. Jeg mente dette:
«Lev livet ditt. Kunne ikke brydd meg mindre, sålenge du ikke utgjør en fare for andre, forvolder andre smerte, død, eller annen form for lidelse i nær eller fjern fremtid.
Dette innbærer å kjøre ned barn, ungdom, voksne eller eldre, mine egen familie eller andres, idag, imorgen og for alltid»
Edit: Glemte dyr. Ikke kjør på dyr heller, hverken små, middels store, eller store. Med pels, uten pels, litt pels. Hverken nå, eller fremover.
Synes du drar den litt langt hva angår å spesifisere hva man egentlig mener, akkurat i denne saken, men er enig i den utfyllende meningen
Ja ser den. Du ble dratt med i dragsuget, fordi for tiden så irriterer det meg hvordan verden har blitt.
Hvis man sier én ting, men glemmer de viktige «jeg er ikke for/imot sånn og slik» først, så blir man halshugget på stedet…
Verden er så inni helv&% krenka for tiden…
Var ikke meningen å la det gå utover deg. Sorry
Noe godt har da kineserene gjordt for Oslo