Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Ingen hensikt å ha fanatiske mikropartier med der.

3 Likes

Både kaffegruten, krystallkula, kortene og gikta sier at eu kollapser snart.
Jeg håper hvertfall det. Jeg håper hele skuta synker like fort som en igjensatt stjålet bil på vårisen…

De er så maktkåte i Brussel at the sky is not the limit anymore.

1 Like

Jeg er uenig, for meg er det viktig at også minoritetene har en stemme. Dessuten mener jeg verden går i en stygg retning når det gjelder medmenneskelighet, som i stor grad er grunnpilarer for begge disse partiene. Det er bra at vi i politikken har visjonære folk som tør å gå mot strømmen og stå for sin sak. Dette er type mennesker jeg tror vil være nyttige i slike kriseforhandlinger.

3 Likes

Nå har vel kommunismen og medmenneskelighet aldri vært to ord som passer isammen.

Menmen.

Det eneste de ville ha gjort var å rope om mer til noen enkeltsaker og kastet bort alles tid.

Det man trenger i noen kriseforhandlinger er noen som kan finne fram til en felles plattform, ikke noen som er lengst mulig unna alle andre.

1 Like

Her er det jo snakk om kriseforhandlinger som gjelder en felles sak - det er ikke politikk som skal diskuteres.

Jeg bruker Nordnet til aksjehandel , synes det er mye tull der. Hvilken kan dere anbefale?

DNB. 65 kr i kurtasje.

65kr, uansett størrelse på handel?

Er Saga medlem derfor 65. Hvis det er store handler, er det litt dyrere. Husker ikke prosenten de tar.

dnb skal også ha betalt hvis en sitter på verdier over 100 000 :wink:

Litt underholdning er på sin plass

er det kun jeg som holder et øye med eiendomsaksjen Cibus fra sverige?

Litt sånn på sidelinjen, men jeg tar meg den friheten å spør dere. Jeg bruker Nordnet til aksjehandel , synes det er mye tull der. Hvilken kan dere anbefale?

Hva slags tull tenker du på ?

  • på favoritt listene vises ikke dagens høy og lav (internett Explorer, google)
    -Kjøpte inn for mye aksjer, sperra virket ikke ( for 30k) PGA feil i systemet. Dei ryddet selvsagt opp, men litt styr.
  • Skal få bedre system sier de, en haug med mailer frem og tilbake. ( jeg betaler en vanlig lønn i kurtasje i mnd., så hadde jeg håpet på bedre service. :grimacing:

Jeg har aldri vent meg til den nye utgaven. Synes den gamle er mye lettere å forholde meg till. ! juni lover de noe bedre. Vi får de…

Oppgrader til Infront ActiveTrader. Med så mye kurtasjegenerering burde de vel sponse den for deg?

https://www.nordnet.no/no/tjenester/handelstjenester/infront-active-trader

Ellers fungerer vel Pareto bra for store kunder

Takk for svar! Ja, jeg får prøve med ActiveTrader.

1 Like

Hmm vet ikke, her er definisjonen (en av dem):

Communism is an economic theory that says society should take from citizens according to each one’s ability and distribute to each according to need.

Jeg synes det virker som en ganske medmenneskelig grunntanke.