Hei!
Firmaet jeg jobber i driver med et ganske spennende prosjekt hvor vi ser kjemiske forbindelser i ulike bestandsdeler av trær, og hvordan disse kan utnyttes. Også på ulike treslag. Vi har vært gjennom en kjemisk prosess og tatt ut de første prøvene og sendt til analyse. Laben som analyserer dette har funnet noe som er ganske spennende og kan brukes til blant annet medisin, dyremat og eteriske oljer. Dyremat og eteriske oljer er riktignok ikke så spennende, men i forhold til medisin håper jeg på litt hjelp fra dere på Tekinvestor, da jeg opplever at mange her er ganske kunnskapsrike.
Vi er en liten gründervirksomhet og har følgelig liten greie på medisin. Og jeg er litt usikker på hvordan vi skal gå frem videre i forhold til finansiering av prosjektet videre. Prosjektet har frem til nå vært finansiert av statlige tilskudd. Burde vi forsøke å få med oss en større aktør til å bære prosjektet videre, eller burde vi skilt ut dette til et eget AS og kjørt en slags emisjon på dette? Evt si oss fornøyd med funnet og solgt resultatene?