Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hei!
Firmaet jeg jobber i driver med et ganske spennende prosjekt hvor vi ser kjemiske forbindelser i ulike bestandsdeler av trær, og hvordan disse kan utnyttes. Også på ulike treslag. Vi har vært gjennom en kjemisk prosess og tatt ut de første prøvene og sendt til analyse. Laben som analyserer dette har funnet noe som er ganske spennende og kan brukes til blant annet medisin, dyremat og eteriske oljer. Dyremat og eteriske oljer er riktignok ikke så spennende, men i forhold til medisin håper jeg på litt hjelp fra dere på Tekinvestor, da jeg opplever at mange her er ganske kunnskapsrike.

Vi er en liten gründervirksomhet og har følgelig liten greie på medisin. Og jeg er litt usikker på hvordan vi skal gå frem videre i forhold til finansiering av prosjektet videre. Prosjektet har frem til nå vært finansiert av statlige tilskudd. Burde vi forsøke å få med oss en større aktør til å bære prosjektet videre, eller burde vi skilt ut dette til et eget AS og kjørt en slags emisjon på dette? Evt si oss fornøyd med funnet og solgt resultatene?

1 Like

Har du hørt med Innovasjon Norge? De hjelper med cash og lignende til oppstartsbedrifter:

“Munnbindmannen” Idar vollvik :mask:

1 Like

Mye muffens der!
Hvis det stemmer det som står i artikkelen, så må de jo bure inne de folkene, lyser jo kjeltringer av dette.

1 Like

Mye som skurrer der ja :joy: Blir overasket dersom de får solgt smittevernutstyr til seriøse aktører nå.

2 Likes

Cap er genial!
Først dickpicker han twitter, deretter bruker han oppmerksomhet til å få folk til stemmelokalene.

SPOILER ALERT!

Knekkebrødet smaker like godt på begge sider :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Fascinerende! Skal absolutt vurderes innen den tid kommer… :sweat_smile:

1 Like

Hvorfor ikke bare kjøre en tur i ovnen + kverna, mye mer miljøvennlig.

623da0ce-8d9a-4111-95b0-c19e5fc437aa

4 Likes

image
:joy:

Merkelig sak…

Rart at han vekteren ikke ble domt.

2 Likes

Får håper spesialenheten tar til vettet, det er kun staten som har og skal ha voldsmonopol her til lands. Å tillate tyttebærpoliti med et toukerskurs å gjøre denslags hører ikke hjemme i en rettsstat

3 Likes

Helt sykt at han ikke blir dømt.

Ser ut som det er 4-5 store vektere i videoen der, og eneste alternativet de mener de har er altså å prøve å drepe vedkommende(kvele) eller slå han rett ned…?! :open_mouth:

At vektere kan være så tjukk i hodet overrasker meg ikke, men at Statsadvokaten og Spesialenheten ikke er et hakk bedre, det sjokkerer og overrasker meg.

Sitat vekter:
– Jeg har brukt det på jobb to ganger. Det er ikke noe vi normalt gjør, men alternativet var at jeg hadde slått ham rett ned. Det er ikke bra, men du må se på forholdene og hva alternativet er, sier han

3 Likes

Først må de sende saken videre til rettsapparatet før eventuell dom, her stoppes det i god tid før.

Nødverge er (og skal være) siste mulighet, så om vekteren(e) hadde mulighet til å løpe unna skulle de gjort det.

Det har han ikke lov til, de har ikke større friheter enn den vanlige mannen i gaten - bare på det sitatet skulle det gått et lys opp for påtaleenheten!

4 Likes

En vanlig mann i gata tar, rett som det er, hånd om pøbler eller utagerende.

1 Like

Det finnes hundre måter og låse noen fast. Begge alternativer som vekteren foreslo her er både farlige og idiotiske. Han kan ta den diplomen og tørke seg en viss plass for der har han ikkje lært mye… :man_shrugging:

3 Likes

Hvordan er det mer miljøvennlig? Denne kassen her er jo nesten 100% mycelium, dvs. at den som ligger oppi gir direkte næring til soppen som vil vokse frem, som så kan spises. Kan ikke se man kan si det samme om aske, selv om tanken på kremeres er mer lystig enn å bli konsumert av sopp og mikroorganismer :sweat_smile:

1 Like

Hvorfor det? Plager oss ikke mens vi lever :smile:

Ahahaha for en reklame, klockrent

2 Likes