Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

image

1 Like

Jeg slo til på 12mnd nå, 500 i måneden for å se på fotball er greit. Da får jeg grei verdi det neste året.

Dersom de øker til 700 blir jeg såpass provosert at jeg ikke kommer til å fornye, da blir det streaming fra ymse sider istedenfor.

3 Likes

Vi får sannelig håpe USA klarer å betale lånet med inflasjonen slik de gjorde i `50 -og 60-tallet…

1 Like

Viktig utdrag

De som bare har sparepeng på bankkonto er så fuuuucked

1 Like

QUIZ

hvem er smartest i Tekinvestor?

Joda, men jeg kan ikke si det ser lurt ut å gå inn med cash nå heller… Det hele virket nokså “toppish”.

Og nå slutter snart myndigheten i USA med utbetalinger til arbeidsledige etter corona og mange huslån som har fått en pause må betales igjen. Jeg tror det skal dra seg til nå i 2-3 mnd fremover.

Bodø Glimt leder mot Milan!!! :slight_smile:

Astronomer har identifisert en bane som utelukker enhver mulighet for at asteroiden vil kollidere med jorda. Klokka 13.12 norsk tid vil asteroiden være nærmest vår planet, ifølge NASA. Da vil den være over Stillehavet.

Astronomene har tydeligvis ikke snakket med astrologene og fått bekreftet hvilket år vi er i. Denne lander vel smack ned i Time Square tenker jeg

2 Likes

Det er sikkert en rasistisk, sexistisk asteroide.
Bare å puss venstresiden/BLM-galningene på den, så blir det demoer så den endrer bane :sweat_smile:

2 Likes

@Hakon sønnen har en gammel Mitsubishi, utslitte sommerdekk, han vil på død(!) og liv ikke kjøpe nye sommerdekk nå, ham SKAL ha alu felger til våren, på dem gamle drittbilen!
Det fulgte med sgs nye Michelin piggdekk, jeg har lyst til å nappe piggene og sette på de nå, hva sier du, er det idioti å gjøre det?
Rævva grep på glatta eller er det håp? Er jo i sommerlige året rundt vestpå…
Andre med vettuge synspunkter må gjerne ytre seg.
Jeg kunne kjøpt dekk til ham jeg, men det er bortkasta penger når ham skal bytte til våren, hvis bilen overlever vinteren…

1 Like
2 Likes

Må lage en toppliste over «nordmenn som har rotet bort store formuer på kort tid»

3 Likes

Idar vollvik på topp 5 da :sweat_smile:

1 Like

Han smedvig fyren er bare tragisks, kombinert med litt dum og naiv samt dårlige venner.

Jeg hadde kjøpt sommerdekk nå. Det er på slutten av sesongen og nå man kan få sabla gode priser. Piggdekk uten pigg er ikke optimalt dessverre :grimacing:

2 Likes

Greia er at geniet vil vente til våren…
Det er ikke bare det at prisene er gode nå, det er nå det er viktig å ha gode sommerdekk med mye nedbør…

1 Like

Det er ikke mye som går Trøims vei for tiden. Hvor mye kan han være god for nå om dagen? Det må tynnes ut etterhvert.

Da bør du banke vett i hodet på geniet.

Det er to ting på bilen som er kritiske og livsnødvendige. Det er bremsene og dekkene. De 4 små punktene er all kontakten du har med underlaget :grimacing:

3 Likes

Du har ikke 18 åring i huset…
Dekk er noe jeg aldri har kødda med…men når sønnen blir stoppa av politiet og de sier dekkene er ikke så ille? Dekkene er både gamle og slitt…