Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Nei

Jeg ser saken har blitt flyttet på og endret størrelse. Ligger slik hos meg også nå, men ikke for en time siden.

Edit: nå har de slengt på “aktuelt”-stempel og navn også.

2 Likes

Haha, basert på tidligere historikk kanskje? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

kjært barn har mange navn…ingen unntak hos i Iphone rekken :sweat_smile:

Kanskje noen som synes denne er nyttig.

image

2 Likes

Each patient was placed in a hyperbaric chamber for 90 minutes for five days a week over three months while breathing 100 per cent oxygen through a mask.

Sååå… 1,5 timer 513 = 100 timer man aldri får igjen :stuck_out_tongue:

I bytte mot 25 år lengre telomeres. Spent på å se om disse lever 25 år lenger enn resten av oss.

1 Like

Stakkars kommende generasjoner hvis det stemmer:

MJ gjorde det samme…hvor var det nå han ble av…

:coffin:

13 000 i måneden som student vil jeg jo si var ganske mye?

Det finnes rimeligere alternativer mtp. bosted og man kan leve superrimelig matmessig om man bare vil.

https://techcrunch.com/2020/11/19/roblox-files-to-go-public/

"Personlige data som kan bli brukt:

Informasjon om enheten din og Internett-tilkoblingen, blant annet IP-adressen.

Surfe- og søkeaktivitet ved bruk av Verizon Medias nettsteder og apper.
Nøyaktig posisjon."

Og vi finner oss i det! - Og betaler for å bli overvåket i tillegg! :crazy_face:

1 Like

Her gjelder det å passe på…

Øyatein Stray Spatetalen var smart her,og ga konen sin 1 milllion og en Range Rover ved ekteskapet!
-Spetalen inngikk særeie :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Byttet bank for noen år siden. Tok meg 20 minutter bak PCen for å sette i stand faste trekk og betalinger for begge i husholdet. Kan ikke helt skjønne problemet.

Og man trenger jo ikke å stenge gamle konti. Greit å ha litt flere banker å ty til hvis betingelser endres.

1 Like

Jeg har byttet mye bank de siste årene. Mulig det er en IQ sperre han der ikke helt kom over.

2 Likes

Ikke vet jeg. Ut fra artikkelen har’n jo kodet og hacket siden Gates ble avvendt. :grin:

1 Like

Fatter ikke hva som er problemet. Jeg flyttet en boligkreditt fra BN bank til Nordea pga Nito fordel og at BN ikke kunne tilby like lav rente.
Det ble noen hyggelige telefonsamtaler og noen e-poster, men ikke noe som jeg noen gang opplevde som trøblete.
Sikkert vært fint med en Bank ID løsning, men både med bank og forsikring er gjerne pruting endel av bytte, da må en nødvendigvis ha noe kommunikasjon i prosessen.

1 Like

Tror jeg må flytte fra Nordnet til Nordea også. Har barnas aksjer i Nordnet, måtte flytte når jeg ikke fikk ha flere kontoer i SBanken.

Hei alle sammen! Har gått rundt med en følelse av at aksjemarkedet er i ferd med å outsmarte meg, og lurer på om dere er enige/uenige i følgende hypotese:

I noen år nå har det vært rimelig greit for folk uten særlig peiling (som meg) å finne selskaper som kunne tenkes å stige en del, for eksempel fordi de lenge lå i stabilt sideleie men likevel hadde noe ved seg som virket uforløst. Eksempelvis en grønn profil, en forståelig forretningsmodell og i et marked som ventet på å eksplodere. Nå føler jeg at «alle» selskaper som har den minste flik av potensiale i seg har gått noe vannvittig, og jeg vet ikke lenger hvor jeg skal putte pengene mine dersom jeg skal finne noe nytt.

Har markedet steget såpass nå, at man faktisk trenger enten 1) å være ganske flink med både tall og fundamental analyse/innsikt i teknologi/segment eller 2) flaks for å velge de riktige enkeltaksjene? Og at det derfor kan være et godt tidspunkt for å dreie porteføljen mer inn mot fond enn enkeltaksjer? Eller finnes det fortsatt mange muligheter der ute for alle oss som kunne trengt så mye mere kunnskap enn den vi har?

Hvordan opplever dere stockpicking-mulighetene for tiden? :slight_smile: