Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Heheh, jeg trodde også de treningsvideoene var promo og at de ville vise hva han hadde trent på i kampen. Men det var slik han forberedte seg ja. Så det er nok kun pengene han har tenkt på.

Ja flerslagskombinasjoner suger virkelig på kreftene. Og alt blir noe helt annet i kamp. Så sparring er det viktigste før kamper.
Jeg trodde selv det bare var nok å være godt trent og slå kombinasjoner på sekk og puter på trener før jeg gikk min første kamp, men det er sparring som gir valuta for treningen, og da med forskjellige partnere. Det er fort til at man sparrer med en som er høyt ranket og tenker siden man klarer seg godt mot han så er man god, men så kan det gjerne komme en med en som er mye dårligere, men med en uortodoks stil som man ikke har erfaring med.

Enig. Også spenner man seg for mye hvis man ikke sparrer nok, noe som hvertfall sugde krefter ut av meg de første sparre- øktene mine. Ikke at jeg tror Johns hadde det problemet, til det har han bokset for mye.

Han tok nok for lett på det tror jeg. Han ville krysse av Tysen på bucket- listen sin og samtidig få penger på konto.

Stemmer. Når man er lenge borte fra boksing. Altså 2 år eller mer. Så mister man som regel ikke slagstyrken, eller teknikken for den saks skyld. Det er litt som når man først ha lært seg å sykle.

Men man mister blikket, refleksen, garden detter ned og ikke minst kondisjonen. Så da finner man ut hvor viktig sparring er. Man har gjerne trent styrke i tiden man er borte og man kjenner det smeller som aldri før i boksesekken. Men så skal man gå sparring med en kampbokser og så merker man hva kroppen har glemt i tiden man var borte :wink:

1 Like

Man mister rytmen og bommer på takten, dvs. bommer med slag og fanger med trynet :sweat_smile:

1 Like

Det er best å passe seg…snart er det ikke mulig å være kritisk eller uenig :zipper_mouth_face:

R.I.P. Yttringfriheten! :coffin:

Tror nok de fleste skal klare seg bra uten å bryte loven her. Uenig vil man nok alltid få lov til å være…

send meg i fengsel,jeg synes ikke om barn som danser og vrikker på rompå på homsebarer :angry:

Heldigvis er lovverket i Norge VELDIG tydelig på det området. Hendelsen over ville vært ulovlig her.

Mulig du overså “hate” i hate speech… “Hatefull ytring eller diskriminerende ytring er, utenfor loven, enhver kommunikasjon som nedverdiger en person eller en gruppe på grunnlag av rase, kjønn, etnisitet, nasjonalitet, religion, seksuell legning eller andre kjennetegn”.

Før kommentarfeltenes tid var det noen korrigerende mekanismer ved vår kommunikasjon, var du frekk fikk du en lusing eller ble irettesatt på andre måter, lovverket må utvikle seg i takt med teknologien (skjønner at art.forfatter er opptatt av det faktum at man rammes av utsagn i eget hjem til fam.medlemmer)

1 Like

jada…ting kan tolkes på forskjellige måter…så hvis en er “uheldig” og ord kommer “feil” ut… :policeman: :police_car:

Det som er også så uheldigt…er at med all den internetten vi har idag,-så kan barna få idee`r…tanker de kan angre på i voksen alder,-det er den betydelge eksponeringen og “åpenheten” media kan tones ned…synes jeg da :man_shrugging:

Eller er det bare jeg som trykker litt for mye på feil plasser :stuck_out_tongue_winking_eye: :laughing:

…ok,nå begynner det å bli litt rart :face_with_hand_over_mouth:

LOL…jeg ser dårlig punktsveist plater satt ned i jorden der de har brukt “lamellskive” :sweat_smile: :rofl: :joy:

1 Like

For den i romania ser ikke ut som noe som ble laget i et skur :stuck_out_tongue:

Men den i Utah er vist borte nå

1 Like

Ser ut som vedkommende skulle signere verket med dremel og sliperondell. Dessverre glapp den og da var det bare å stå løpet ut!

1 Like

Den i Utah var :trophy: i forhold!

:clap:

1 Like

gammel artikkel,-men relevant?

:man_scientist:

Tidenes ar kampanje eller aliens?

Snart på tide å skrinlegge hydrogensatsingen?
Evt først bygge ut vindkraft i Nordmarka, Holmenkollåsen og begge sider av Oslofjorden?
For å produsere hydrogen ved elektrolyse krever elkraft, for å produsere 1 TWh hydrogen så går det med 6 TWh elkraft.
Hvor mye er det? Norge produserer årlig 140-150 TWh, skulle vi produsert så mye hydrogen måtte vi altså hatt 6 ganger så mye elkraft.

I 2019 ble det produsert 5,5 TWh vindkraft i Norge. Skal vi rasere hele landet?

Eni og Enel inngår hydrogensamarbeid

Eni og Enel vil inngå et samarbeid om å utvikle grønne hydrogenprosjekter. De to selskapene planlegger å produsere grønn hydrogen gjennom elektrolysører med kraft fra fornybar energi.

Det melder Eni onsdag.

Elektrolysørene vil bli plassert nær to av Eni sine raffinerier der grønn hydrogen er den beste dekarboniseringsmuligheten.

De to pilotprosjektene vil ta i bruk elektrolysører på om lag 10 megawatt hver og er ventet å generere grønn hydrogen innen 2022 til 2023.

Fra Vardafjell, Sandnes:

3 Likes

Hydrogen er jo interessant sett opp mot å bruke overskuddskapasitet på natta f.eks. og kjørt inn i elektrolyse, men ellers er jo batterier å foretrekke, også til å lagre overskuddskapasitet.

1 Like

Jeg vil tro at det å kjøre pumpekraftverk fort er bedre energiutnyttelse enn elektrolyse.
Har vi ekstrem stor produksjon av vindkraft som vi må bli kvitt kan vi enkelt regulere vannkraft, det er noe annet med kjernekraft og kullkraft. Hydrogen er muligens et alternativ sørover i Europa, kanskje også Danmark når forbruk er lavt og det blåser mye, men i Norge?
Vi kan gjerne utvikle teknologi men spar oss for rasering av natur.

3 Likes