Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

skaper virkelig de dær formue artiklene så mye trafikk ? Eller er det bare enkel journalistikk ?

image

image

Kanskje det begynner å bli på tide å gi dem som fortjent - høyere lønn!

4 Likes

“Posten skal frem - men bare tre dager i uka…” :face_with_raised_eyebrow:

Før Jul 2020 :santa:
image
Vi sparer oss til Fant!

:man_facepalming:

Er det ikke ganske lurt? For min del hadde mandag og torsdag vært helt topp, får nesten aldri post.

I juletiden kan man ta inn personell på sesongbasis som tar unna toppen. Fra januar igjen er det jo ikke behov for kapasiteten?

Kunne godt hatt pleksiglass i fronten av postkassen så jeg slapp å sjekke tom kasse 9 av 10 dager.

1 Like

¨Det er ikke alltids aktuellt å jobbe som ringevikar… :phone: :eyes: :hourglass_flowing_sand:

Hvor fant du dette?

Hei, noen her inne som vet om en nettside der en kan søke og sortere fond etter avkastning siste 3 og 5 årene? Nordnet og lignende lar deg sortere etter 1 aar, men maa da manuelt klikke meg inn og notere ned 3 og 5 års avkastning manuelt.

Er ikke interessert i hvem som har best avkastning i år, men er ute etter fond med god avkastning over lengre tid som også gjør det bra i dag.

Sjekk Morningstar.no. Du kan søke på mye rart der.

Mulig jeg har missforstått men er det ikke ekstremt god samfunnsøkonomi og tilpasse tilbudet til etterspørsel?

Eller bør man levere post 5 dager hele året selv om det ikke er noe å levere?

2 Likes

Stavanger Aftenblad.

1 Like

Tro du meg,det er post å levere,-akkurat nå er det veldig mye grunnet jule-rush…

Og det er nå denne " 3 ganger om uken " policy`n krakker… :man_facepalming:

Pakker er det en del av generelt, den delen går som den alltid har gjort og vil mest sannsynlig fortsette på den måten. Er post i postkasse som er gått ned, derfor de tok det grepet de gjorde. Vi blir mer og mer digitale, da er det ikke lønnsomt å levere i postkasse 5 dager i uken :slight_smile:

1 Like

annet…

Kjøpte Julebrus for 45 minutter siden og…

…kjøpte fra “Berentsen bryggeri” :sweat_smile:

Derfor øker de jo kapasiteten nå i julen.

fokuset skulle heller vært på å skape arbeidsplasser enn å være så “effektiv” hele tiden…

Så du mener man skal ha folk som går uten arbeid men lønn hos posten store deler av året, sånn at posten har ansatte nok til den måneden i året når det er abnormalt mye pakker?

1 Like

Vel, jeg får 1 brev som sagt annenhver uke og tipper jeg er nokså på “snittet” av befolkningen. Ordningen i dag er litt dum når det er forskjellige dager annenhver uke så de kan gjerne kutte ned på dagene.

De burde jo ha en grunnstamme med ansatte som leverer posten normalt og så leie inn nok folk i november og desember? Hva skal ellers den horden gjøre de andre 10 månedene i året? Ser du kommenterer å skape jobber, men vil du betale langt mer for å sende enn vi allerede gjør - og hvis Posten skal ansette en haug med folk uten arbeidsoppgaver så kunne jeg godt hatt en slik jobb.

1 Like

Arbeidsplasser for bare å ha arbeid ? Men ja skjønner at midlertidig stillinger er en stor uting, men det kan teknologi løse over tid :crossed_fingers:

Vi må heller redefinere arbeid og systemet vi lever i.
Mennesker burde være i fokus, ikke bare å ha en jobb for å jobbe.

1 Like

vi har en pandemi med mange arbeidsledige,og det kunne vært fint å tonet ned digitaliseringen og fått “ett eller annet å rutte med”…

du får brev 1 gang i uka,bra at du bidrar,-men det kan bli mer nå som “Amazon” skal sende pakker overalt…