Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

kan tenkes at jeg vil finne ut av flere også :slight_smile:

noe må gi etter i denne euforien vi nå opplever… :thinking:

2 Likes
2 Likes

nytt ord,Løp og kjøp :expressionless:

«QNED»(Quantum nano-emitting diode)

Godt oppsummert fra Arne Fredly, Anbefales!

Godt Nyttår ! :partying_face:

4 Likes

Tipper polet gjør det greit i 2021 også… :wine_glass::beer:

2 Likes

Har fylt opp i tilfelle de stenger det og.

1 Like

Men Tinder er vel åpen fortsatt @Morti?

1 Like

Njaa jeg har i hvertfall ikke vært på en Tinder date siden April :slight_smile:

2 Likes

Jeg har ikke vært på en ny Tinder date siden 2018. Bra det var skikkelig match med henne :heart_eyes:

9 Likes

Noen som har satt seg inn i nordicunmanned?

En liten bisetning fra artikkelen:
«Noe av årsaken til prisoppgangen er kaldere vær og lav vindkraftproduksjon.»

Jobben med å normalisere vindkraft som noe heelt naturlig, og det har alltid vært der, har begynt.
Slik leser jeg det, nøytralt som bare det selvsagt…

Altså, det er kaldt nå, og strømprisene går opp. Hvor er nyheten?! :crazy_face:

1 Like

Og vi har veldig billig strøm, også når avisene skriver at den er dyr😉

Forsåvidt riktig…

Men vi har svindyr nettleie hele året!

2 Likes

La meg korrigere meg selv:

Vi har billig strøm inkludert nettleie året rundt, selv om avisene skriver at strømmen er dyr.

Snittprisen blir ihvertfall lav, inkludert nettleie.

La meg gjette… Du jobber i, eller har investert i en større aktør i strømsektoren…

Nei. Vet du hva strømprisen er ute i Europa. I forhold til lønningene?

Jeg driter i hva strømprisene er i Europa i forhold til lønningene, siden strømkildene våre er ferdig nedbetalt, og vi i utgangspunktet er selvforsynte med strøm, bortsett fra når noen luringer provoserte frem mangel på vann i magasinene, for å kunne argumentere for at Norge skulle koble seg til andre land og få “billig” strøm, og selge vår strøm “dyrt”.

Og så må vi selvfølgelig elektrifisere oljeplattformene, for å sørge for at strømnettet er underdimensjonert, slik at strømmen kan flyttes fra østlandet til vestlandet, eller til nærmeste utenlandskabel.

Og for å leggeekstra press på kraftnettet, så må vi bygge vindkraftverk som stort sett fungerer veldig dårlig, men når de først fungerer, så kan de overbelaste nettet, så må det oppgraderes…

Hele strømbransjen i Norge har blitt overtatt av sleske og griske spinndoktorer.

Strømmen i Norge burde bli solgt for kostpris til norske husstander og bedrifter. Og kraftverkene burde holdes på norske hender.

7 Likes