Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hehe. Hele poenget er at dit kommer vi også. De «spår» 4K dyrere strøm i år. Så spår de 4K neste år, osv.
Selvsagt kan de «spå» det. Ikke basert på været i 2021, men at de skrur til prisene, og «skylder på vindkraft», som vi overhodet ikke trenger!!
Vips så er vi på dansk tyske priser, og det gikk aaakkurat så sakte som å koke en frosk.

4 Likes

Neida, det handler ikke om kontroll på hele menneskets liv, inkl tanker og nå sex…for det er liksom et virus, som ehm er farlig liksom.
Kjøss meg i ræ…ehh på munn, uten maske.

Sitat fra artikkelen «That’s why the Terrence Higgins Trust recommends not kissing, wearing a face mask during sex and favouring positions where you’re not face-to-face.»

1 Like

Folk syntes dette er helt normalt. Staten skal bestemme alt, så lenge de gjør deg redd nok først.

Klimaforandringer neste, vi blir jo utslettet om ikke staten fortsetter tyranni-kjøret.

Skumle greier.

3 Likes

Noen som har lest om dette?
Edit: Ja, det skrives både her og der…

Norwegian Nursing Home Patients Dead After Receiving First Dose Of Pfizer COVID Vaccine

2stk døde noen dager etter å ha fått vaksine, en av dem var sånn 96? om jeg husker VG artikkelen riktig.

Full obduksjon for å se om det var sammenheng med vaksinen.

OSEBX runder 1000 i morgen?

Rart det hvordan “dere” føler dere krenket for hver eneste bestemmelse og valg som blir gjort for dere, uten deres samtykket. Noen gang tenkt at det er dere som er oversensitive og paranoide på hvordan dere opplever egen “frihet”, og når denne er truet?

Jeg har mine grenser for hva jeg tillater og det “staten” utsetter oss for nå irriterer meg minimalt i forhold til hva dere greier å lire av dere. Jeg vet ikke hva dere har blitt utsatt for som gjør at dere føler et behov for å kjempe for denne friheten og er livredd enhver innskrenkning av deres bevegelsesrom, men jeg er glad for at jeg selv ikke har det slik.

I stedet for å tenke at “vi” blir lurt og skremt, slik at vi lar staten bestemme for oss, kan du heller tenke at vi gjør våre egne vurderinger og synes det som skjer er fornuftig. Forstår at det blir vanskelig for deg da dette innebærer at du ikke får benyttet deg av dine vekttall innen hersketeknikk, men det er mye mer treffende enn det du insinuerer.

2 Likes

Jeg vet ikke hvem “dere” er, men jeg har lest nok historie til å være skeptisk når myndighetene skal bestemme stadig mer over livene våre. Med tvang.

At noen ikke er skeptiske til at staten skal bestemme hvor mange du får være med, om du skal kunne ha samleie med noen, eller hvilke arbeidsplasser som skal få holde åpent: får stå på deres regning. Dette er selvfølgelig en unntakstilstand, og den vil ikke vare evig. Det skaper dog en presedens til at staten kan innføre like frihetsbegresende regler som Tyskland gjorde når de okkuperte oss, så lenge stor nok andel av befolkningen er enig i bakgrunnen for tiltakene.

Jeg er skeptisk, fordi veldig mange godtar det. Hva er neste grunn til å godta slike frihetsovergrep? Mitt tips er klimaforandringer.

Om det er riktig eller galt er en lang og kompleks filosofisk debatt, som ikke har noen fasit. Jeg har allikevel min mening, og står for den:)

3 Likes

Det respekterer jeg. På samme måte bør dere respektere at vi godtar tiltakene på grunnlag av våre egne vurderinger, ikke at vi blir truet/skremt til det.
Grunnen er vel at vi ikke ser på det som noe frihetsovergrep, men et nødvendig (dog kanskje ikke optimalt) middel i forsøk på å få kontroll på ting, i en uavklart situasjon.

3 Likes

Det er akkurat det som er poenget, du er enig denne gangen.

Men hva med neste?

Jeg er også til dels enig i mye av det som skjer nå, men ikke alt. Spesielt syntes jeg tendensen til angiveri, hysteri og mangel på verdsettelse av individets frihet er noe som mangler i den offentlige diskusjonen. Men nok om det😂

3 Likes

vi har “hun investerer”
og
han investerer

1 Like

I bunn og grunn kan grunnlaget for skepsis til å la staten ta avgjørelsene for deg i all enkelhet beskrives slik:

En person eier flere skytevåpen. Fordi han ønsker å kunne både jakte og beskytte seg selv, sin familie, og sine venner.

Inn kommer “staten”, og sier at han må levere fra seg våpnene sine.

Våpeneieren spør: “Hvorfor må jeg gjøre det?”

“staten” svarer: Fordi du ikke behøver de. “Staten” skal beskytte deg…

Våpeneieren spør: “Hva skjer hvis jeg nekter?”

“Staten” svarer: “Da tar vi dem med makt, og dreper eller skader deg, gir deg en stor bot, beslaglegger eller ødelegger eiendelene dine, putter deg i fengsel, sender ungene dine i fosterhjem, og lar kona di stå igjen alene og forsvarsløs”

Staten kan for så vidt være bra å ha, men selve konseptet “maktmonopol” er noe jeg synes særdeles dårlig om. Og nå i det siste har begrepet “tankefrihet” også dukket opp… I Norge, av alle steder, og fra en “blå” statsminister…

Denne “blå” statsministeren har vist seg å ha en “rød” agenda når det gjelder vanlige folks frihet og rettigheter, men samtidig en merkelig “blå” agenda der hun forsåvidt oppfører seg “blått” mot folket, men samtidig kaster rundt seg med penger og ressurser til all verdens “gode formål” og obskure “veldedige” organisasjoner… Hun er som en innbruddstyv som har bløffet seg inn i et hus, og lurt familien som bor der til å lukke øynene og holde for ørene, mens hun kaster ut verdigjenstander til kompisene utenfor…

2 Likes

Tror du noe av dette blir bedre med et eventuelt regjeringsbytte?

Neppe, slik det ligger an nå.

Vi har malt oss inn i et hjørne, der størstedelen av froskene synes at vannet er varmt, men at det ikke er noen fare på ferde…

2 Likes

AKKURAT NÅ

et skritt nærmere “1984”

7 døde så langt, får håpe det er med vaksine og ikke av vaksine:

Vaksinen er ikke testet på 85 år og oppover (altså den mest utsatte gruppen for å dø av viruset)

1 Like

Er dette i verden eller i Norge?

1 Like

I Norge.

Vi må da vurdere om det er vaksinen som er årsaken til dødsfallet, eller om det er en tilfeldighet at det skjer så kort tid etter vaksinering, sier medisinsk fagdirektør Steinar Madsen.

På norske sykehjem dør det omlag 400 personer i uken. Folkehelseinstituttet overvåker dødelighet i den norske befolkningen. Legemiddelverket og Folkehelseinstituttet følger opp alle meldinger om mistenkt bivirkninger, inklusive dødsfall, for å vurdere årsakssammenheng.

1 Like