Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Det var fordi de som flyttet meg over ikke ville flytte meg før angrefristen gikk ut. Gir jo litt mening med fastpris.

1 Like
1 Like

https://etidning.di.se/2371/dagens-industri/480833/2021-12-27/25239623/nordnet-morkade-felaktiga-rutiner

Hva gikk du for? (Nylig?)

Polarkraft

2 Likes

Jeg vet ikke hva jeg skal si til dette, annet enn at menneskelig idioti aldri slutter å overraske… :man_shrugging:

image

7 Likes

Jeg synes faktisk dette er smart. Det får folk litt utenfor komfortsonen og gjør forhåpentligvis at de gjør ting enklere og bedre for de på gulvet.

6 Likes

Rimelig teit synes jeg om dette er noe som har kommet i ettertid og ikke har vært der fra dag 1. Virker som en måte å bli kvitt folk på.

3 Likes

Helt enig med deg.

Men som nevnt rett over må jo dette være på plass fra starten av i en arbeidskontrakt.

Men for en idiot som nevner lønnen sin, den er ikke relevant og viser hvordan vedkommende ser på sykkelbudene. Kunne jo sagt at det var dårlig bruk av vedkommendes kompetanse eller noe slik isteden, litt mer musikalsk.

1 Like

Jeg har av og til jobbet litt på gulvet med egne systemer. Veldig lærerikt! CEO i samme selskap tar også i et tak når det trengs.

3 Likes

Så bør vi være klar over at produksjonsprien på strøm i Norge er helt uavhengig av gasspriser eller Co2-avgifter, og er 10 øre pr.kWh. Døgnet rundt, i tørre som i våte år.

“Støtte”-politikken til myndighetene, og liksom-konkurransen til strømselskapene koster samfunnet enorme arbeidskrefter som kunne vært brukt til noe konstruktivt for samfunnet. ( Eller gått på nav, som hadde vært mindre kostbart for samfunnet.)
Man bør ellers ikke kalle det støtte når tyvene gir en smule tilbake av en bollen de har stjålet.
Produksjonspris pluss 50% forjeneste for leie av areal til kraftkommunene, altså 15 øre pr. kWh, for 15-20 000 kwh pr. år pr. husstand, kunne vært satt i gang med et tastetrykk.
Har Norge, som samfunn, råd til å fø på uproduktive politikere og byråkrater som stjeler og sløser?

4 Likes

Vet ikke hvem som føler seg truffet? :slight_smile:

2 Likes

Dette skjer jo hele tiden her:

Men kanskje ulovelig fordi forumet er anonymt? @pdx?

2 Likes
1 Like

Ja, sånn språklig sett deles jo anbefalinger ut i hytt og pine, både på dette og andre fora. Er ikke noe fan av det selv, men jeg har alltid tatt det for gitt at det likevel ikke anses som ulovlige anbefalinger i lovens forstand. Både fordi mangelen på profesjonalitet fra brukerne på slike fora i all hovedsak er ganske åpenbar, men også fordi praksisen har fått pågå til det ekstreme i årevis (les HO) uten nevneverdig reaksjon fra tilsynet.

1 Like

Det der var veldig interessant. Det er synd hvis jeg må kreve at alle bruker fullt navn f.eks på forumet, det ville nok redusert aktiviteten en del. Vanskelig avveining mellom ytringsfrihet og investorvern.

Fant også denne:

ESMA also urges retail investors to carefully consider the accuracy, reliability and quality of information available to them, notably on social media and “other unregulated online platforms”. Chat forums and online message boards are at present unregulated and while it is conceivable that ESMA could monitor online behavior more closely if it suspects market manipulation, it is more likely that efforts will focus on brokerage firms, their communications with clients and general financial education/risk awareness efforts. Inappropriate chat forum usage has already been in the global supervisory spotlight due to IBOR and equally for FX rates.

fra ESMA publishes supervisory warning following very high volatility in trading of certain stocks spurred by social media action | Dentons - JDSupra

2 Likes

Så litt “propaganda”

3 Likes

…da blir det stopp i vaksineringen til de forteller hva de faktisk putter inn i dosene,-for så å kunne fortsette lisensen til å sende ut ytterligere vaksiner?

er pandemien over da tro? :smiley: :+1:

2 Likes