Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

offentlig forsøpling blir børsnotert! :man_facepalming:

3 Likes

Nå høres du 100 år gammel ut! :smiley:

… men ja, det må jo reguleres og det erstatter nok dessverre mye gåing, men samtidig, hvis det erstatter bilbruk/buss/trikk, så er jo det bra.

1 Like

skal fortelle deg at tradisjoner slår alltid trendene når det kommer til investeringer :wink: og ja, en har godt av å gå i denne “Netflix”-verden vi lever i nå.

Det jeg ser,er “gjenglemte” el-sparkesykkler som enten ligger slengt midt i forttauet(billig promotering?) eller bare tar opp masse plass til irritasjon for de gående eller butikkeiere…

Og nå skal de bli børsnotert for å hente MER kapital for å bli enda større?

Herre min Hatt sa den gamle mannen … :man_shrugging:

5 Likes

Jeg tror desverre det ofte erstatter gåing og sykling :slight_smile:

1 Like

Det gjør jo det, men det er endel tilfeller hvor det er veldig praktisk. F.eks. hvis du bor et stykke fra trikk/tog og jobben din er et stykke fra trikk/tog. Da vil du kunne bruke sparkesykkel i begge ender. Ellers blir det jo fort til at man bare tar bil fordi det ellers tar for lang tid.

Husker ikke hvor mange ganger fjordkraft har økt prisen på garantistrømmen sin, men kan trygt si at fjordkraft ikke er til å stole på!

1 Like

Gikk for svinedyr fastpris, 90 øre kwt, fram til og med slutten av oktober. Regner med at det er megadyr strøm ut mars nå.

Gikk ikke for fastpris tidligere fordi jeg antok de ville unngå å tappe oss ned til krisenivåer. Der tok jeg feil.

4 Likes

Bandt strømprisen på 31,98 øre, 3 års avtale da.

6 Likes

Høres ut som en bedre deal :joy:

Ja, Ishavskraft hadde det tilbudet i Nord-Norge.
Takk og pris, har vært rekordkulde i November.
Synd ikke de avtalene er tilgjengelig for hele landet…

3 Likes
4 Likes

“Folkerepublikken” ja…

1 Like

Til advarsel.

4 Likes

@pdx og de andre moderatorene er noen ekte racere i å fange opp hvis sånne aktiviteter foregår på Tekinvestor, jeg er ikke ressurspersonen på sånt,

4 Likes

Veldig bra:

2 Likes

Sjekket du hva bruddgebyret er om du går ut av avtalen?

Jeg tegnet avtale for 60 måneder på 72,88 øre i slutten av november.
Jeg er redd jeg kommer til å sitte med den nesten helt ut, med mindre det blir muligheter for mye lavere pris.
Det koster kr 6250 å gå ut, med nedtrapping på kr 93 per måned.
Samme avtale var kun 1 øre billigere i september.
I dag koster samme avtale 125,66 øre……

En jeg kjenner tegnet avtale med Lyse for 36 måneder 20/12 til 88,8 øre, den koster nå 97,5 øre….

1 Like

Nei, sjekket ikke bruddgebyr. Nå er det minus femten her, og da går det 5-6000kwt i måneden og strømprisen er 2 kr. Det går bra å betale 90 øre i juni når det er femten - tjue pluss.

Satser på å enten tegne en ny avtale når denne går ut, eller gå over til spotpris. Kanskje nord stream 2 kommer på plass og Russland og Tyskland er gode venner? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ser Lyse gir 117 øre fastpris i 1 år eller 95 øre i 3 år nå.

Vanskelig å vite om det er fornuftig…

1 Like

Jeg telte på knappene på 90 øre. Samtidig, jeg tror nå på veldig høye priser ut mars. For meg tok det 16 dager å flytte over på fastpris. Hvis du bytter nå, til en annen leverandør får du nok fastpris fra midten av januar…

Selvsagt skulle de holde på deg lengst mulig!
Jeg hadde Tibber, tegnet ny avtale sent søndag kveld, ny avtale trådte kraft natt til søndag, altså ca 6 døgn og 2-3 timer.

For de som har og vil beholde spotpris så anbefales Tibber, de var ryddige fra begynnelse til og med oppsigelse.
Det har også Polar kraft vært til nå, kjappe på å svare på henvendelse osv, men prisene er nå hinsides….