Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Blah, 1 av 24 feil, nå kommer dere bare til å le av meg. :disappointed_relieved:

… Lurer på hvilket svar som var feil :stuck_out_tongue_winking_eye:

Samme her. Antar det var spørsmålet om forventet avkastning i aksjemarkedet over tid.

Ett av få spørsmål som var litt flytende, på en måte. Hvilket marked, hvilken tidsperiode, etc etc.

4 Likes

Tok testen igjen med 100% på andre forsøk for å se hvor jeg hadde tatt feil. Hadde rett og slett kimset litt på spørsmålet om aksjesparekonto, jeg bare leste spørsmålet litt fort første gangen.

Det laveste var rett, men er redd for at fasiten blir enda lavere de neste årene :wink:

100% ekte Albert Einstein quote :+1:

2 Likes

Neppe :joy:

Skal staten ta regningen igjen?

Litt spesielt dersom det stemmer at omicron er en mildere variant slik mange hevder

hadde det europeiske smittevernsenteret ECDC i søndag registrert 182 endelige bekreftede omikrontilfeller i 17 land. Alle er milde eller asymptomatiske, og det er ikke registrert noen dødsfall

Hvorfor er det spesielt? Det er jo bare samme hysteriske overreaksjoner slik som har vært default hele tiden.

Har ingenting med om omicron er en mildere variant eller ikke.

4 Likes

Ganske vanlig at viruset blir mildere i bølge 3 og 4.

2 Likes

Stenge grenser for å unngå at den farligere varianten (delta) utkonkurreres av en som gir mildere sykdom (omikron) virker ulogisk :man_shrugging:

3 Likes

De vet ikke, så de er forsiktige. Hvis den skulle være lik delta i sykdomsforløp og ingen gjorde noe ville det blitt mye skittkasting.

1 Like

De gjør det jo for å kjøpe tid.

For å finne ut om det stemmer at den fører til mildere sykdom. Den tar jo over uansett. Synes det er fornuftig jeg, så kan de åpne opp snart igjen og finne ut av ting.

Det handler jo om å beskytte sykehusene. Et regnestykke som må løses rett og slett.

2 Likes

All logikk ble kastet på båten i mars 2020. Ikke gjør deg til.

1 Like

Og enda mer siden forrige utbetaling kom pga. valg om nedstenging. Man har ikke det som en grunn lengre.

Helt ufattelige spørsmål DN klarer å komme med når de har et av tidenes desidert største finanstalenter under et intervju!! :man_shrugging::exploding_head::triumph::face_with_symbols_over_mouth:

Og Ledelsen i DN erger seg over dårlige inntektstall for Avisen!??

2 Likes

Jeg var i dag gammel når jeg oppdaget at TI har nattmodus. God nok grunn i seg selv til å friske opp innsider-medlemskapet.

2 Likes

Kjører permanent darkmode her :slight_smile:

Mer info: Nyhet: Nattmodus 🌙

1 Like

God søndagslesing :relieved:

1 Like