Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Oh fuck it, jeg byttet til en fastprisavtale. Dyrt som faen, men jeg har 2/3 av strømforbruket mitt i desember- april og jeg ser liksom ikke for meg at de klarer å få ting på stell fram til da med tanke fyllingsgraden i vannmagasinene. Jeg har ikke gjort dette før fordi jeg tenkte at det var politisk vilje til å gjøre noe her, men det ser ikke sånn ut.

1 Like

5 Likes

Jeg ser hvorfor du ler og i ettertid er det jo litt komisk. :stuck_out_tongue: Samtidig, dette herjer så jævelig med folk som har dårlig råd OG alle som bruker mye strøm fordi de må (f.eks. gårder). De høye strømprisene vi har nå gjør også at store aktører som Elkem går ut og sier at dette truer deres videre drift i Norge og planer om f.eks. batterifabrikker fra Equinor/Hydro* blir lagt på is.

*Equinor og Hydro går ikke videre med batterifabrikk i Norge – E24 de sier riktignok at neida, strømprisene betyr ikke noe, men det tror jeg ikke noe på.

EDIT: personlig får jeg bare mindre penger å legge i aksjer, såååååå, nei, egentlig ikke så farlig for meg :stuck_out_tongue:

2 Likes

Når vannrør er/har vært frosne :scream:, Men med avstengt vannpumpe, bør jeg prøve å ta på trykket for å kjøre varmt vann gjennom nå? Har hatt varme på i hytta i 24 timer nå og bånnfyrt siste 4 timene. Ingen rør ser ut til å tatt skade. Og nå er det plussgrader. Bør jeg bare la de være? Det har vært vann i alle rør, men jeg har hatt trykket av. Redd for å sette på trykket nå, men det ville kanskje vært ok å få kjørt litt varmtvann gjennom rørene også, eller??

ikke glem frostvæske i toalett osv. om du skulle forlate hytta for vinteren…huset til bestefaren min har vi nå opplevd sprengte kobber-rør i en rekke ganger nå :tired_face:

1 Like

Hadde du vært litt tidligere ute ( en måned siden) hadde du fått 3måneder fastpris til … 49øre ;D

1 Like

Og hvis tanta mi hadde balla, så hadde ho vært onkeln min :rofl:

8 Likes

Bondepartiet slakta storoksen !

Hvordan går det med disse “mining-farmene” nå, mulig å finne billige skjermkort på finn snart, ref dagens strømpris? :sweat_smile:

3 Likes

Det er jo litt selvregulerende, men det det er dyrest strøm vil det ikke lønne seg. Hvis ikke restvarmen går til oppvarming da.

Jeg fikk 77,5 øre i går, skulle strømmen bli veldig billig så kan en hoppe ut av min avtale for kr 6250. Jeg er redd jeg fort kan spare halve beløpet bare i desember-mars….det blir også nedskrevet med drøye 90 kroner per måned.
Jeg håper avtalen blir ulønnsom, men jeg frykter den blir lønnsom, ihvertfall relativt billig pris for å gi balla i galopperende strømpriser.

1 Like

Du kjørte 36 mnd bindingstid kanskje?

1 Like

36?!?! Nei, skal det være så skal det være: 60!måneder.:blush:

Ah, jeg kjørte effektivt sett 11 mnd bindingstid. Får se om jeg kan forlenge den i sommer en gang etter et stort regnskyll, eller hvis det har blåst jævelig i noen måneder. :see_no_evil:

1 Like

slett spion-appene…
image

1 Like

nesten… :sweat_smile:

Dream big. Føck janteloven. Hei på hverandres suksess :raised_hands:

9 Likes

Ditt resultat

Gull!

Gratulerer! Du har svært god kunnskap om aksjemarkedet og er godt rustet til å anse de forskjellige nyansene innenfor aksjemarkedet. Vi ønsker deg lykke til med gode investeringsbeslutninger i tiden som kommer!

Antall riktige svar: 23/24
Prosentandel riktig svar: 96%

3 Likes