Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Men hvis strømprisen er på 40 øre kw, så koster det da 30 øre døgnet å drifte fryseren?
Syntes bare det hørtes så lite ut, med 750 watt i døgnet.

Du får nettleie og sånt i tillegg, jeg pleier å regne 1kWh = 1kr. Kanskje det er forbruket når frysen er tom? Hørtes litt lavt ut kanskje.

1 Like

Sånne type forbrukstall er jo gjerne for ideell drift. Står fryseren i oppvarmet rom og åpnes et par ganger om dagen kan tallet sikkert ganges med 3-5x.

1 Like

Koster vel typisk 250 i året for frys/kjøl. Varmtvann og oppvarming er stort sett det du må tenke på ift strømregningen.

Du kan se forbruket her, regner med det er ett snitt. https://www.enok.no/enokguiden/09_1.html
Fikk forresten beskjed her i juni fra kreftleverandøren min at de hadde hevet påslaget på webstrøm fra 5,5 øre til 8,2 øre pr.kvh, månedsgebyr kr 29 uendret. Begynte å sjekke litt, fant en leverandør som tilbød kr.29,90 uten påslag på kwh.
Gjør du det samme kan du bli TekInsider uten merkostnad.

2 Likes

16 posts were merged into an existing topic: Insider småprat

A must see…!

2 Likes

Lol, for et drama:

image

2 Likes

Japan “ser” først når en stjerne dør…med et bygg under jorden som man kan forveksle med en klassisk james bond film…

4 Likes

Tatt en liten Lotto i hiddn igjen, mulig spillet om skallet eskalerer etterhvert

“… Johnson & Johnson er dømt til å betale 73 milliarder kroner til en pasient som ble gitt medikamentet Risperdal.”

:exploding_head::open_mouth:

73 000 000 000???

Kjipt med bryster, men han trenger vel ikke et halvt nasjonalbudsjett i oppreisning?

1 Like

“Selskapet venter følgelig å få medhold i sin anke. Det påpekte dessuten at juryen i denne saken ikke hadde fått anledning til å høre om Risperdals fordeler.”

:loop::wavy_dash:

2 Likes

Svenskene eier tydeligvis ingen skam(ref. “Det er ingen skam å snu”:laughing:)

Sett han i fengsel i minimum 5 år!

Helt sykt å utsette andre mennesker i trafikken for denne risikoen.

2 Likes

sitter bare å venter at “den” dagen kommer…

Jeg skjønner ingenting

A post was merged into an existing topic: Euronext er ny eier av Oslo Børs - hvordan blir veien videre?

:face_with_hand_over_mouth:

https://www.nettavisen.no/video/skoyer-med-hysterisk-spok-i-sin-egen-begravelse/3423861675.html