Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Woohoo!! Lønn! Mere penger å sløse på Nano aksjer!! :wink:

5 Likes

Work hard! Play hard!

1 Like

Hehe, tipper du ikke ga noe penger til kidsa dine, og bare ignorerte hjertet ditt osv? :smile:

De fikk sko og tilogmed 10 dollar til bursdagsgave!

Levde dog på bønner og ramen noosles

Hehe - ja, ble mye bønner på meg også i begynnelsen, men så tok jeg litt av med shoppingen der men plutselig hadde jeg ikke råd til bil, så da mista jeg jobben og husleia økte så … :sweat_smile: Ganske kult konsept. Glad jeg ikke bor i USA :worried:

Tar diskusjonen utenfor tråden. :wink:

Og ikke minst at man burde sjekke cash/gjeld/fordringer. Lurer på hvor mange som ble lurt av at Starbreeze hadde +47 MSEK i cash flow, men kun fordi de tok opp 100 MSEK i gjeld! :smiley:

2 Likes

Oh! @Christian og @holmes burde skrive en “hvordan lese et kvartalsregnskap” for dummies :slight_smile: Det vil jeg ha!

3 Likes

Noen som er bedre enn meg, jeg ble arrestert av @MK1 med Funcom sin rapport, jeg hadde oversett at de økte kortsiktig gjeld med 1,3 millioner dollar. Oooops! :smiley:

2 Likes

Det er jo sånn man lærer :slight_smile:

1 Like

Flott initiativ fra Nordea:

Håper dette skaper konkurranse i markedet slik at andre aktører (fortrinnsvis Nordnet, som jeg bruker :stuck_out_tongue: ) også senker minimumskurtasje.

2 grunner til at jeg ikke hopper rett på:

Handel på markeder utenfor Norden gjøres på telefon.

Marked Kurtasje % Minimum i valuta
USA (NYSE, AMEX, NASDAQ) 0,20 % USD 28

4 Likes

Tilbudet er ikke sååå bra. Men handler du for små summer er det ok. Og det er bra de har makspris

For alle mindre tradere, så er dette en gullkantet avtale. Jeg hadde sikkert kuttet gebyrene mine med 90%. Spørsmålet er om dette er et lokketilbud, og at de vil øke prisene etterhvert.

1 Like

0,04% er ganske bra vel, når minimum er 1,-?

MYE bedre enn Nordnet sine minimum 29,- og 0,15%.

Hva har du hos Pareto som er bedre?

2 Likes

Jeg tenkte jeg skulle sjekke VPS-kontoen til Nordea i samme slengen. Den er stuck i fy faen, la oss ta gebyrer tankesettet:
https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/priser/priser-for-aksjer-og-verdipapirer-personkunder.html#tab=VPS-konto--Verdipapirkonto-

1 Like

150k koster deg 60kr, har du den dårligr prisen hos pas koster det 39, fordelen til pas er st du har fast pris opp til 330k, da slår % inn. Hos nordnett slå % inn på 52k

Leverandørgjeld steg med 1.3 musd og kundefordringer 1.8 musd, så totalt sett 0.5 musd i favør Funcom på vei inn.

1 Like

Jepp, men jeg postet bare infoen om at kundefordringene var opp med 1,8 MUSD, noe som ble riiimelig misvisende. Rettet det etterpå til at det ble 0,5 MUSD ekstra i pluss :slight_smile:

2 Likes

Grunnen til at jeg er insider her er at det faktisk går an å ha en saklig diskusjon her. Hvis alle bare hyper aksjene hele tida, så blir ikke forumet spesielt nyttig. :wink:

5 Likes

Drit i det a! Du kan i allefall skjønne hva de forskjellige postene er. Jeg vet man kan lese seg til dette selv, men en guide på hva man bør begynne å se på og hvilke tall som er viktige hadde hjulpet. F.eks snakker alle om EBITDA, men i mitt enkle hode er det EBIT og profit (etter skatt) som bør være den viktigste. Hvorfor trumfer EBITDA profit f.eks?

1 Like


Flott post, @Christian! Jeg har også lest litt i det siste etter inspirasjon fra @babyrage. Disse resonnementene dine var derfor lette å følge. Jeg har ikke så mye tid til denne hobbyen om dagen, men håper å kunne bidra med noen vurderinger etter hvert jeg også :slight_smile: …om ikke annet så for at andre kan se hvordan det ikke skal gjøres :sweat_smile:

2 Likes