Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg jobbet som lærer i videregående, gikk selvsagt kraftig ned i lønn når jeg begynte der. Så ble det endringer, og et lønnstillegg vi hadde skulle omgjøres til individuelt/trynetillegg.
Jeg klikka jo, var organisert i Nito. Prata med tillitsvalgt fra Lærerforbundet, han sa følgende: «hvis du er misfornøyd kan du gå tilbake der du var før».
Kjempeidé! Det gjorde jeg.
Om jeg angrer? Nei, økonomien hadde vært tragisk hvis jeg hadde fortsatt, og jeg har nå mye fritid osv
Men det var gøy å jobbe som lærer, kunne kanskje vurdert det i slutten av min yrkeskarriere. Hvis jeg da har overskudd til det.

2 Likes

Som det viktigste mennesket i mitt eget liv, er jeg overbevist om at arbeidsgiver hadde tapt om jeg dro. Samtidig skal man ikke undervurdere policyer i større konsern, så jeg er litt redd for brubrenning.

4 Likes

Det er faktisk de som brenner bruer her. Måten de oppfører seg på er faktisk ganske under par.

2 Likes

Når du står utenfor fagforening med tariff, så er det eneste pressmiddelet du har å forlate selskapet. Større konsern har ofte strukturert makten slik at din nærmeste leder ikke har en reell mulighet til å gi deg en høyere lønn, uansett hva du foretar deg.
Så kan man mene hva man vil om dette er "greit eller ikke, det er som oftest en bevisst policy. Lønnsnivået må holdes på et visst nivå, og “alle” kan erstattes.

Jeg ville ikke vært så bekymret for det å brenne broer. Organisasjoner har generelt dårlig hukommelse.

Dette var en kort oppsummering. Har stått på begge sider av bordet i denne typen situasjoner.

3 Likes

Noen som vet hvor det har blitt @babyrage sin investerings strategi?

Finner den ikke på forumet.

@pdx ?

Fordrer vel kanskje Insider?

https://beta.tekinvestor.no/t/babyrage-s-strategi-guide/6020

Åja, derfor den var forsvunnet

Du får ikke åpne den?

Ser ut som noen har låst den for insiders. Det var ikke meg.

1 Like

Dagens stalltips:

Kjøp Funcom

2 Likes

Skal den åpnes igjen? ( det er bare å bytte kategori)

Det var jeg som flyttet den da rage ble Insider, vil du ha den åpen så gjør vi det.

1 Like

Jag har ikke noe imot att den er åpen for alle, men det er ditt forum :smiley:

4 Likes

Snart blir dette en ny standardtekst i dødsannonsene i Bergen

“Etter jordfestelsen møtes vi til minnestund i kantinen på IKEA”

4 Likes

Har jeg noen fallskjermvenner hær på Tekinvestor? :smiley::partly_sunny:️:small_airplane:

Fin linje der, mellom å være smart og kriminell :wink:

1 Like

Nå har vel ikke gsa noe med goldman å gjøre? Eller?


On another note: Ler så jeg griner

1 Like

Vet ikke hvor smart man er når man også må bailes ut av finansdepartementet i samme tidsrom. Kjeltringer med slips.

2 Likes

Hva synes folket her om denne saken? Blir ikke dette litt som at banken burde ha frarådet meg å kjøpt den og den aksjen når det senere viste seg at den falt i pris?