Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Du vet ikke tilfeldigvis hvilke selskaper som kommer på lista over “nyttårsrakettene”?
Skal ikke se bort i fra Funcom er med der?

Vi har også en matkjeller i hytta på Sjusjøen, men også ett vanlig kjøleskap så vi har jukset litt :wink:

Hehe, den hytta jeg snakker om har hverken strøm eller vann innlagt. Vann henter du i en brønn utenfor som er bunnfrossen om vinteren, så da smelter du snø i en stor gryte på vedovnen. Nå bor jeg bare 30min kjøring fra hytta, så jeg klarer ikke helt få meg til å bruke den, men fattern er der hele tida. :slight_smile:

1 Like

Vi hadde heller ikke strøm i gamledager, men har gravd ned en kum med 500 liter eller noe slik, så vi har vannpumpe, dusj og strøm. Må dog hente drikkevann 25 meter bak hytte, fantastisk godt vann :slight_smile:

Propankjøleskap kan være verdt å sjekke ut hvis det er der skoen trykker.

Nice folkens, har akkurat samme greia selv i familien. :slight_smile: Ekte hyttekos, ihvertfall i godvær.

1 Like

Foredragsholder på OB Forum. Langsiktige investeringer… :smile:

13 Likes

Nå er det en stund siden vi bygget ( 10 år ) men er utrolig glad for at vi valgte å ha kjeller. Det er jo der de kjekke rommene(trening,data,film) er :smiley:

6 Likes

Hytta mi har to fulle etasjer, pluss en halv hems til soveplasser.
I kjelleren har eg bl.a ett flislagt bad på 12 kvadrat, med klosett og dusj, varmekabler i golvet.
Kjøleskapet står på kjøkkenet i hovedetasjen, der har eg også TV med parabol.
Hytta er bygget tidlig på 80 tallet og i god hytte stil, men med dei fleste fasiliteter som i huset bortsett fra at det er veldig dårlig signal på Tlf, men det ser eg på som helt greit.
Sommeren kan eg køyre helt frem, vinteren må eg gå ca 15 min på ski i flatt og åpent terreng.
Fra huset mitt og til hytta, tar ca 30 min å køyre.
Hytta brukes bortimot hver eneste helg

6 Likes

Har ikke hytte… :slight_smile:

såå… noen som skyter med pistol? :slight_smile:

2 Likes

Har bare hytte på hjul, tror det går bra😀

1 Like

Det å ha en fritidseiendom passer ikke alle, ikke nødvendigvis pga økonomiske muligheter, men muligheten til å bruke hytta eller andre ting.
For min del som bruker hytta mye, er det greit å eie, men dersom man bruker hytta bare noen få døgn i året så blir det relativt dyre døgn å det kan være smartere å heller leie enn å eie

1 Like

Det der er faktisk helt hysterisk.

2 Likes

Vi har bobil, ikke billig det heller, men ville ikke byttet den bort mot det fineste hotellet…

1 Like

Hvordan får du plass til servicepersonell ? :wink:

1 Like

Må ratte selv og kona ordner resten :grinning:

2 Likes

Eg ferierte med bubil i sommer, noe eg likte godt og, og gjør gjerne det igjen.
eg lånte en bil, hadde eg skulle leige denne, hadde det blitt dyr ferie

1 Like

Så bra, jeg skal også kjøpe meg bobil når jeg blir pensjonist. Kan man kjøre bobil med vanlig førerkort eller må man ha “lastebil” lappen?

3 Likes

Du antyder med andre ord at @Duogdu er pensjonist ? :slight_smile:
Førekort kommer Ann på størrelsen på bilen

4 Likes

Nei det var ikke sånn ment, bare at jeg kommer til å prioritere hytte og båt, og ikke bobil, fram til “pensjonsalder”…

1 Like