Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kan nesten garantere at Jonas og venstresiden generelt helst vil se Erna som statsminister også på onsdag til tross for at de vil ha Sylvi vekk.

De rødgrønne vil være i en svært ugunstig posisjon som regjering med så markant mindretall på stortinget. De vil ha vanskelig for å få gjennomført noe som helst og antakelig gå på en enda større smell i neste valg enn sist. Det vil være Stoltenbergs første regjering all over again.

Rødt og SV opplever en stor medlemsvekst i opposisjon hvor de får tydelig vist fremt det som skiller dem fra regjeringens politikk. Med AP i posisjon vil de sannsynligvis bli litt mindre synlige igjen.

Det er forøvrig en misforståelse at mistilliten reises kun er et resultat av Facebook-posten. Den var uheldig formulert og tilga meninger til Stortingets flertall som det ikke har, noe som er kritikkverdig, men i seg selv ikke grunn til mistillit. Det er mer presist å si at det var hvordan hun håndterte etterspillet det og kjørte sitt helt eget løp på siden av regjeringen som utløste mistillitsforslaget. Vi kan ikke ha en privatpraktiserende justisminister. En statsråd snakker på vegne av regjeringen i all sin kommunikasjon.

5 Likes

Truth. Listhaug er en egotripper som setter seg selv og sin agenda fremfor det meste.

2 Likes

Det er jo ikke noe nytt at politikere og meglerhus for den slags skyld er en gjeng med prostituerte :rofl:

Er flere enn Listhaug med stort ego

Raymond Johansen stiller seg uforstående til utsagnet

Se her ja. Her var det jeg mente som mobbing tidligere. Trodde mobbing i norsk arbeidsliv var straffbart jeg?

4 Likes

Antakelig er Siv den som er mest forbanna på Sylvi akkurat nå. Alt det møysommelige arbeidet med å trekke FrP i mer moderat retning kan legges i grus over natta.

Om Sylvi blir kastet og/eller regjeringen går så vil den populistiske fløyen i FrP få et solid løft, og Sivs dager som leder vil være talte. Stemningen mellom høyre og FrP vil være forsuret og gjøre fremtidige blåblå regjeringer uaktuelle. Det vil innebære at det neste stortingsvalget vil være en konkurranse mellom de rødgrønne og en koalisjon av høyre-sentrum. Med en sterkt polarisert opposisjon i fremmarsj i form av FrP og Rødt.

En liten spådom for 2021 vi kan finne fram da og se på om traff :stuck_out_tongue:

3 Likes

Eventuelt så får du en ny runde med splittelse av Frp i to partier, som da Demokratene ble skilt ut.

2 Likes

Listhaug har trykket seg!

Gratulerer til brune høyre som fikk bekreftet konspirasjonene om at AP er ute etter dem.

Gratulerer til Sylvi som ble offeret i hele saken, og som kommer knallhardt tilbake med et sterkere mandat enn hun noen gang hadde.

Gratulerer til opposisjonen som vant slaget, men som nå har dårligere forutsetninger for å vinne krigen.

Plot twist: Per Sandberg kommer inn som Sylvis erstatter. :joy:

– Jeg kan garantere at Sylvi Listhaugs politiske karriere langt fra er over. Den har bare så vidt startet. Arbeiderpartiet og KrF har ikke klart å fjerne Sylvi Listhaug, dere har gitt henne den beste starten på hennes videre karriere, sier Jensen til NTB.

2 Likes

Fy fa… for en heksejakt! Er bare flau over det som har skjedd om dagen. Man trenger ikke være enig i alt Listhaug har sagt og gjort, men er glad for att vi har hatt en som har turt å holde en nokså stram linje i innvandrings politikken. Dette er årsaken til att jeg er glad for det:
Denne uken slapp Statistisk sentralbyrå oppdaterte tall for sysselsettingen blant innvandrere.

Mens 75,3 prosent av befolkningen, og 77,7 prosent av befolkningen utenom innvandrere, mellom 20 og 66 år var i jobb per fjerde kvartal 2017, var tallet 65 prosent for innvandrere.
Innvandrere fra Norden og Europa hadde en sysselsetting på henholdsvis 79,3 og 74 prosent, mens innvandrere fra Nord-Amerika og Australia lå på 67,4 prosent.Blant afrikanske innvandrere var den nede på 48,6 prosent. Hvor lenge har velferds Norge råd til å forsette disse dystre tallene? En annen mulighet er att vi må betale mere skatt, jeg betaler i år 42% av det jeg tjener. Kommer nok til å få litt tilbake men dette er jaggu nok.
Noe drastisk må skje på dette punktet, vi MÅ få flere innvandrere i arbeid.
Ønsker ikke å starte en innvandrings politisk debatt her inne , bare noen tanker fra meg mens dette råtne spillet har foregått.
Link:

5 Likes

Ble faktisk overrasket, hadde trodd Sylvi ville stå stormen av. Men nå blir hun jo udødelig som stortingsrepresentant. Og om noen lot seg provosere av terrorplakaten hennes… Så tror jeg tingene fremover blir mye mye verre.

Slår meg at den store taperen her faktisk må være SV, de pådro seg et rødt kort og en anmeldelse. og Moxnes viste tydelig at Rødt var partiet for de som tidligere støttet kammerat lysbakken. Heldigvis har loyalitet aldri vært kommunismens sterke side. Så jeg tipper både SV og lysbakken er ferdige etter neste stortingsvalg. Mao langt under sperregrensen. Jonas og Hareide overlever nok heller ikke neste stortingsvalg.

6 Likes

Helt enig! Støre og Lysbakken tror jeg kommer dårlig ut av dette. Tro om de er fornøyd med hvordan dette utspant seg.

Det er faktisk litt synd at Hareide med vinglingen sin har drept sentrum av norsk politikk. Åkerhøvleren rakk ihvertfall å komme seg inn døra som et høyreparti.

Sentrum er dødt - lenge leve sentrum.

Både AP og SV kunne trengt ny partileder. Begge de to partilederne har jo karisma som en fisk.

3 Likes

Tenker du på Breiflabb da?

1 Like

Nei, mer som en dau torsk. Totalt uinteressant. Sylvi Listhaug er vel mer som en Breiflabb. Når du drar den i garnet, så setter det en støkk i deg. Det er det hun har gjort i politikken de siste årene. :stuck_out_tongue:

1 Like

For SV vil ikke ny partileder være nok. De er døende.

1 Like

Jeg vet ikke om du la merke til at de gjorde det relativt bra på sist stortingsvalg? Kanskje først og fremst fordi Lysbakken er hakket mer spiselig enn Støre. :stuck_out_tongue:

Usikker om jeg er enig i at det var et bra resultat. Men tror nok et AP med rette leder og desverre et sterkt rødt gjør at SV som parti blir noe vi leser om i historiebøkene.

SV kan fort ende opp som venstresidens KrF.

HAHAHAH og der tikker det inn meldinger om at Sandberg blir stedfortreder som jeg spekulerte i ovenfor.

Magisk. Bra jobba av opposisjonen, nå fikk deskikk på tinget.

Edit: kan noen stille Lysbakken og Moxness spørsmål om de har full tillit til Per Sandberg?

2 Likes