Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

image

:face_with_raised_eyebrow::hushed::sob:

6 Likes

Jeg er litt interessert i hva du har i den ildfaste formen nede til høyre.

1 Like

Ville du ikke gått for noe oljebasert?

Kommer til å gå for det som det ble malt med sist Tjæralin, har holdt bra i ti år (selv om den har vært litt matt de siste 2-3 årene). Er nok ikke til å unngå når jeg har to vegger som ligger sør/vest og det er plenty med sol her store deler av året. :sunny:

1 Like

Tjæralin er bra.

hvordan kan det ha seg at når jeg handler en aksje på ask og jeg får aksjene.
Kursen beveger seg ikke , og jeg fikk de 2 øre under billigste som ligger for salg .
Skjønner at roboter kan hive inn salg på millisekunder men
Kursen skulle gått opp til mitt kjøp , men bevegde seg ikke noe? merkelig opplegg … :stuck_out_tongue:

Ordreboken er ikke bare tullball. Men er ikke veldig langt unna heller.

Forbausende hvor ofte I.M.Skaugen ligger på toppen av vinnerlista på E24 (spesielt om man etterpå ser kursutviklingen i aksjen siste året)…

Ser den spesielt etter å ha vasket hele huset utvendig. Fy faaaaen det var skittent. Bra tørkevær i dag 29 grader og sol. Var overskyet akkurat lenge nok til å kunne ta sydsiden på dagen. :slight_smile:

Kan ikke helt tro at det er noe poeng på huset mitt, Er absolutt null tegn til noe som helst av grønske/farge/prikker på veggene selv om det er 10 år siden sist de ble malt. Har veldig bra solforhold, bra med takutstikk og lite sidelengs regn. :stuck_out_tongue:

2 Likes

hehe,kan bare ikke få nok av kommentarene og spørsmålene folk kommer med til VG.no

mye rart hva enkelte klarer å lire utav seg på tastaturet,så enkelt og tilgjengelig,…

"Leif: Hvem har funnet ut at katten har ni liv? "

" Svar: Hei Leif,
Det vet jeg ikke. Det får være måte på hva vi skal kunne svare på.
Av: Oda Leraan Skjetne "

:laughing:

Butinox Futura som jeg bruker er vel en slags hybrid, vannbasert olje tror jeg. Ser bare den ser blank og fin ut etter noen år, derfor fortsetter jeg. Terrasserekke derimot😕, der anbefaler jeg rustfritt stål, glass eller andre vedlikeholdsfrie materialer, det funker ihvertfall IKKE å male alle fire sidene😊

Godt jobba :smiley:

1 Like

Og jeg tipper bare her, lite trær og busker tett på huset? :wink:

3 Likes

Noen som vet hva som skjer med aksjene som er cfd giret høyere enn reglene som kommer nå i august?

Stemmer. Er bare en tuja-hekk inntil huset på den ene sida. Lurte på om jeg måtte klippe bort hekken for å få malt det, men der så malingen ut som den var gjort i går, så jeg gidder ikke gjøre noe. Den var helt blank og fin. Problemet på resten av huset er solbleking. Nå på sommeren har jeg sol inn på nordsiden av huset kl 2215 og det er etter å ha startet på forsiden i 5-6 tida. Kjøpte huset i utgangspunktet fordi det var så bra lys. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Tror vel ikke du må bruke soppdrepende middel etter at du har brukt husvask utvendig, og latt kledningen tørke skikkelig?
Men, er ikke maler da, sikkert noen som vet hva som er standard :slight_smile:
Edit: Google is our friend:

Etter at du har vasket kan du påføre sopp- og algedrepere før du maler, men mange av ekspertene mener at en skikkelig vask er nok for å komme soppen til livs.
Husk at veggene må være tørre før du setter i gang å male.
Det er viktig at maling skjer kort tid etter at veggen er vasket,

1 Like

Jepp!

What?

Må le litt når de gir slike råd som ikke er spesifike og litt motsiende når det kommer til tid. Hvordan vet du at veggen er tørr liksom? Problemet når du vasker er jo at ting blir vått lengre inn enn overflaten, så du kan jo ikke akkurat kjenne etter. Forhørte meg i malerbutikken og de sa 2-3 dager, men tenker at med 28-29 grader og litt svak vind så er 2 dager er nok.

1 Like

Ikke sant, mye motstridende råd.
Jeg ble å google litt mer, skal male mitt hus også, men neste år.
Det finnes Jotun Kraftvask og soppdreper i ett, som skulle fungere bra sto det.
OBS: Hvis du spyler veggen med høytrykk så anbefales det å la tørke i en måned (!), fordi høytrykket presser mye vann inn/metter panelet.

Heh, brukte høytrykk, men med lavt trykk/grei avstand, så tror det burde gå bra. Det er vel heller snakk om hvis man bruker høytrykkspyleren til å strippe maling man må vente så lenge. Som var det jeg gjorde på et gjerde som var helt sinnsykt skittent. Har tenkt å la det tørke en stund for å si det sånn. :smiley:

1 Like

Går nok sikkert bra. En måned høres veldig overkill ut, men jeg ville ventet en ukes tid eller noe.
Men som du sier, ved lavt trykk og grei avstand så minimerer du vel inntrengingen.
Vurderer to alternativer når mitt skal males:
Enten en tradisjonell øl-og grillmat dugnad (hvor øl og grilling serveres etter arbeid) over noen dager, eller rett og slett bare leie et firma til å male.
Synes det er moro å bygge hus, men gørr kjedelig å male de! :sleeping: :joy: