Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Og landet har fortsatt ikke gått til grunne eller annektert av IS

1 Like

Etter mitt syn har Sverige gått til grunne allerede. Jeg kjenner svensker som har flyttet til Norge pga mistrivsel i eget hjemland. Sykebiler blir ranet, politi lar imamer ta ansvar for justis, siden de selv ikke tør.

11 Likes

Ja vel? Jeg har bodd i Sverige i over 10 år og nei det bildet dere maler som dere har lest om eller hørt stemmer ikke med min virkelighet i det hele tatt. Det er et tabloid mediebildet som forstørrer opp en veldig snever del av virkeligheten.

2 Likes

Interessant så eg måtte sjekke opp.

37,8 milliarder på bistand i 2019
58,95 milliarder på forsvar i 2019

Egentlig skulle vi ha bruket ca 65 milliarder på forsvar. 2 % av BNP er eit minimunn.



1 Like

Sier du at det ikke stemmer fordi du ikke tror meg at jeg kjenner svensker som har flyktet f3a hjemlandet. Eller tror du ikke at ambulanser blir ranet? Alt jeg sa kan jeg dokumentere.

2 Likes

Jeg mener at det er feil å kalle et av verdens mest velfungerende og velstående land for et land som har gått til grunne

2 Likes

https://www.usnews.com/news/best-countries/overall-rankings

Sverige, verdens 6. Beste land å bo i. Norge er #9 på samme rangering. Fortsatt greit nok synes jeg. :stuck_out_tongue:

Du misser poenget til @holmes her tror jeg . Diskusjonen det siktes til dreide seg ikke om hva Norge gjør, men om syn på flyktningepolitikk og hvordan den burde være. Enkelte mente at fakta tilsier at det å ta i mot flyktninger er dumt, til og med ulogisk, og at flyktninger isteden bør hjelpes der de kommer fra. Da henger ikke argumentasjonen helt på greip når man senere avslører at man heller ikke vil hjelpe der de kommer fra.

Når det er sagt så synes jeg at det er helt legitimt å mene at Norge skal ta i mot færre flyktninger og gi mindre bistand selv om jeg kanskje er uenig i det. Det som imidlertid er tåpelig i en slik verdidebatt er å si at fakta tilsier at mitt syn er logisk feilaktig. Da har man enten ikke forstått hva et faktum er og/eller ingen kunnskap om logiske slutninger.

1 Like

Var Sverige et av de rikeste landene og velstående i 1990? Det mener jeg. I dag er 59% av damene redde for å gå hvor de vil i egen hjemby.

11 Likes

Men i de målingene måler de ikke hvor trygge folk er for å gå rundt i egen by. De måler ikke hvor sannsynlig det er for å bli voldtatt. De måler heller ikke om ambulanser når ut til alle adresser eller om politi faktisk håndhever loven i alle bydeler.

Det hjelper liksom ikke en jente som er oppvokst i en bydel i Stockholm at kriminaliteten er lav fordi ingen tør eller gidder å anmelde kriminaliteten.

4 Likes

Du har et veldig forvridd bilde hvis du tror det er det generelle bildet i Stockholm eller Sverige, muligens Rosengård i Malmö og noen spesielle områder som man selv lett kan unngå (uten at jeg noensinne har behøvd å aktivt unngå noe). London derimot er det viktigere å være litt forsiktig.

1 Like

Tallet er 92% her så det virker ikke så spesifikt for Sverige. Det er så klart et stort problem som samfunnet må jobbe med

70% redde for å trene i mørket

1 Like

Spørsmålet er jo ikke om de er redd for mørket, men om de er redd for å bli voldtatt…

1 Like

Når et land har et politi som mister sin makt og innflytelse så begynner det å bli gale.
Dere har vel kanskje også sett filmen av politidamene som får bank av en innvandrer? Heldigvis kom en annen innvandrer og hjelpte til… De har skutt på huset til en politikvinne med AK47 osv. Det kan rett og slett ikke bortforklares, Sverige har et stort problem med svært kriminelle mennesker.
Samtidig så straffes det ikke seg å være kriminell heller, nylig ble en dømt til 3 mnd fengsel for voldtekt. De slipper unna mesteparten av gangene de gjør noe kriminelt, blir de tatt så får de svake straffer. Eller tydeligvis som i denne artikkelen, tilkaller gjengen og slipper fri likevel :sweat_smile:

Alle de tingene som skjer i Sverige er nærmest uhørt. Det er en rekke sjokkerendes saker regelemessig som vi ikke klarer forestille oss skal skje i et moderne vestlig samfunn.
Selv i Oslo har ikke innvandrergjengene klart bli i nærheten så galne som i Sverige, nøyaktig hva som gjør at de slipper seg totalt løs der borte, kan jeg ikke forklare.

8 Likes

Kriminalitet er så klart noe man må jobbe med, jeg synes bare uansett det blir en veldig tabloid vinkling når det virker som folk tror at hele samfunnet er i ferd med å rakne. Det er ikke noe man opplever i hverdagen, men noe man leser om i Expressen eller VG. Hverdagen er ganske idyllisk. Når det er sagt må samfunnet jobbe mot kriminalitet på alle plan.

1 Like

55 “no go zones” i 2014
Ingen grunn til å underdrive alvorlighetsgraden.

Vent noen år så kommer du til å merke det du også.

3 Likes

I Frankrike har det også vært rolig og fint for det meste. Men etterhvert så begynner befolkningen å gjøre opprør. Ikke bare mot innvandrere selvsagt, men ting kan snu kjapt når det først begynner eskalere.

Hver eneste familie, som opplever at deres døtter har blitt voldtatt av en flyktning som ikke trengte være der i utgangspunktet. Blir rasende. Tenk hvor enkelt man kunne unngått all kriminaliteten. Tenk på alle ofrene opp gjennom tiden. Ikke bare det verste som voldtekt og drap. Men unge gutter som får juling på skulen, som de ikke ville fått i utgangspunktet. Om ikke landets politikere hadde tatt de inn og latt de skje. Dette påvirker svært mange mennesker som blir utsatt for helt unødvendig kriminalitet!

Etterhvert mister man tilliten til systemet. Når politiet ikke fungerer og man føler seg redd og alene. Da blir man desperat.

Viktig å tenke over at ENHVER voldtekt, drapet og annen kriminalitet. Ville vært unngått om innvandrerene ikke var der i utgangspunktet…!
Selvsagt begår etniske svensker og nordmenn kriminalitet, men innvandrere kan man unngå i utgangspunktet. Samtidig som vi vet de begår i langt høyere grad kriminalitet. Spesielt da alvorlig kriminalitet som overfallsvoldtekt og mord. Det som gjør folk “mørkeredde”.

Problemet er nok mye også at mange har kun fokusert på egen hverdag i lang tid. Samtidig som media i Sverige spesielt har undertrykt alle nyheter med negative vinklinger mot innvandrere. Dette vet vi. Selv politiet har fått munnkurv. Nå har mange oppdaget at mens de har levd behagelige liv på bygda, så blir deres med svensket voldtatt og misbrukt i byene! En voldsom reality check har skjedd i Sverige de siste årene. Plutselig har svært mange våknet opp og sett realiteten. Alternative media har også gjort slik at MSM ikke lenger kan unnlate å rapportere sakene, evt fjerne detaljer om etnisitet osv. Fordi nå finner man det ut uansett. Det har forandret ALT.
Ting vil derfor ikke forbli rolige. Kanskje du ønsker å la de fortsette undertrykke slikt for å bevare roen. Men befolkningen fortjener sannheten. Vi har vært ført bak lyset og dermed har ikke demokratiet fungert. Man har ikke vist hva man har stemt på.
Nå gjør flere og flere det. Og hva skjer i Sverige? Jo SD vokser og vokser. Ved neste valg vil S og M måtte samarbeide om de fremdeles ønsker holde SD unna makten. Dermed ødelegger de begge for seg selv og det politiske systemet der borte vil kollapse.
Når de to store partiene samarbeider forsvinner forskjellene og de mister oppslutning.
Hvem beholder oppslutningen? Jo SD.
Vi har såvidt sett begynnelsen på kaoset i Sverige.
Trist det har gått så langt.

5 Likes
1 Like

Snopes? Lol.

De kalles ofte «no go-soner» fordi ambulanser og brannbiler ved tilspissede anledninger ikke kan kjøre inn i områdene uten å ha beskyttelse av politi.

Det spiller da ingen rolle hva man kaller det, synes du ikke at det er svært alvorlig?

5 Likes

Say no more

3 Likes